هدف این پژوهش، تحلیل جنسیتی نگرش های زیست محیطی دانشجویان کشاورزی در دانشگاه یاسوج بود. از روش پیمایش مقطعی و ابزار پرسش نامه برای گردآوری داده ها استفاده شد. پرسش نامه طراحی شده حاوی آزمون زیست محیطی دانلپ و همکاران و تعدادی سوال باز و بسته بود که پس از هنجاریابی، روایی صوری آن تایید و پایایی آن با مقدار آلفای کرونباخ 0.57 تا 0.86 برای متغیرهای گوناگون تعیین گردید. جامعه مورد مطالعه تحقیق شامل کلیه دانشجویان دوره کارشناسی شاغل به تحصیل در سال تحصیلی 88-87 در دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج بود. با استفاده از فرمول نمونه گیری طبقه ای، حجم نمونه تعیین و بر همین اساس 107 نفر از دانشجویان سال اول و 87 نفر از دانشجویان سال چهارم انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. یافته ها نشان داد به طور کلی دانشجویان کشاورزی اعم از دختر و پسر دارای نگرش زیست محیطی متوسط و مثبتی می باشند. این در حالی است که تماس با منابع اطلاعاتی زیست محیطی در آنها پایین بوده است. فزون بر آن، نتایج حاکی از آن است که تفاوت معنی داری در نگرش های زیست محیطی در دانشجویان دختر و پسر و همچنین سال اول و چهارم دیده نشد. مدل رگرسیونی نیز مشخص نمود متغیرهای جنسیت، سال دانشگاهی، تعداد واحد گذرانده، و رفاه اجتماعی به عنوان متغیرهای پراهمیت در پیش بینی نگرش زیست محیطی دانشجویان بوده اند.