Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2256
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2256

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت سلامت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    7-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1306
  • دانلود: 

    582
چکیده: 

مقدمه: در بسیاری از کشورها پرونده پزشکی، سندی مهم و قانونی ست. پرونده پزشکی نه تنها برای مراقبت حال و آینده بیمار؛ بلکه به عنوان سندی قانونی در حمایت از بیمار و بیمارستان ضروری ست. پرونده پزشکی سندی محرمانه است و حق بیمار برای محرمانگی باید همیشه رعایت شود. هدف این مطالعه مقایسه رعایت اصول محرمانگی در موارد قانونی بر مبنای راهنمای سازمان بهداشت جهانی در بیمارستان های آموزشی وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی در سال 1387 بود.روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی - مقطعی است. نمونه مورد پژوهش 35 بیمارستان آموزشی وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی ایران (9 بیمارستان)، تهران (16 بیمارستان) و شهید بهشتی (10 بیمارستان) است. داده ها با استفاده از چک لیست جمع آوری؛ و تحلیل داده ها بااستفاده از نرم افزار SPSS و روش های آمار توصیفی انجام شد.یافته ها: میزان رعایت محرمانگی و افشای اطلاعات بیمار، در دانشگاه های ایران، تهران و شهیدبهشتی به ترتیب، 61، 60، 58 درصد و میزان رعایت ویژگیهای درخواست افشای اطلاعات به ترتیب 57، 56 و 56 درصد؛ میزان رعایت اصول کلی پزشکی قانونی به ترتیب 63، 49 و 36 درصد و میزان رعایت اقدامات لازم جهت افشای اطلاعات در موارد قانونی در به ترتیب 72.59، 73 و 81 درصد، و از لحاظ میزان رعایت روند آماده کردن پرونده پزشکی برای ارایه به دادگاه به ترتیب 52، 50 و 53 درصد بود.نتیجه گیری: با توجه به اهمیت محرمانگی اطلاعات مدارک پزشکی و کاربرد وسیع آن در ارایه و استناد در مجامع قضایی و حقوقی رعایت اصول محرمانگی ضروری است. همچنین با توجه به تفاوت اکثر بیمارستان ها با استاندارد سازمان بهداشت جهانی، توصیه می شود که به محرمانگی و افشای اطلاعات بیمار در موارد قانونی بیشتر توجه؛ و در جهت بهبود و ارتقای قوانین آن ها اقدام شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1306

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 582 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت سلامت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    17-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3099
  • دانلود: 

    1284
چکیده: 

مقدمه: کایزن نگرشی ست مبتنی بر عقل سلیم که با استفاده از خرد جمعی کارکنان، تغیرات کوچک، فراگیر و هدفمند را بنیان می نهد. امروزه بسیاری از سازمان ها و شرکت های موفق بهره وری و پویایی سازمانی خود را مدیون به کارگیری نظام های بهبود از جمله کایزن می دانند. هدف این پژوهش معرفی و استقرار الگوی کایزن عملیاتی؛ و مطالعه تاثیرپذیری عملکرد کارکنان پلی کلینیک مرکزی صنعت نفت فارس از این الگو بود.روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه مداخله ای؛ با کارگیری یک مدل اجرایی در پلی کلینیک مرکزی صنعت نفت فارس است. جهت سنجش تاثیر مداخله از روش پیش آزمون - پس آزمون با استفاده از ابزار پرسشنامه عملکرد بهره گیری شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان سازمان مورد مطالعه (176 نفر) بوده است.یافته ها: نتایج پژوهش حاکی ست که از نظر سرپرست مستقیم افراد تحت مطالعه، در پنج بعد عملکردی یعنی: کیفیت کار، همکاری، وقت شناسی، خلاقیت و اعتمادپذیری میان نتایج قبل و بعد از استقرار الگو تفاوت های معناداری مشاهده شده است (p<0.001) که نشان از ارتقای سطح عملکرد کارکنان در این ابعاد دارد. ولی در دو بعد کمیت کار (p=0.61) و دانش شغلی (p=0.66) تفاوت معناداری مشاهده نشده است.نتیجه گیری: سادگی و فراگیر بودن الگوی کایزن و در عین حال تاثیر شگرف آن در اصلاح فرایند ها و بهسازی محیط کار؛ موجب ارتقای عملکرد کارکنان درسازمان مورد مطالعه شده است. این بهبود مستقل از سن، جنس و تحصیلات افراد مورد مطالعه است. بنابراین الگوی کایزن قابلیت گسترش به تمام لایه های سازمانی را داشته و می تواند تغییرات دامنه داری را در سطح فرد، سازمان و حتی جامعه به وجود آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3099

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1284 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت سلامت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    23-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1664
  • دانلود: 

    600
چکیده: 

مقدمه: پایان نامه تا حد زیادی بازتاب تمایلات و سلیقه های ذهنی دانشجو است که طی دوران آموزش دانشگاهی شکل می گیرد. شکل گیری مساله از مقولات عمده این نوع مدارک پژوهشی ست. محدودیت ها و شرایط حاکم بر تحقیق سبب می شود نویسنده چارچوب محدودی از موضوع را به عنوان مبنای مساله تحقیق خود برگزیند. هدف این پژوهش بررسی مفاد پایان نامه ها و گرایش موضوعی آنهاست.روش بررسی: روش پژوهش «تحلیل محتوا» است. در این پژوهش پایان نامه ها از لحاظ موضوعی تحلیل می شوند و واحد ثبت، «موضوع» یا «موضوع های» پایان نامه هاست. مبنای تعیین موضوع، مقوله های استخراج شده از سر عنوان های موضوعی پزشکی کتابخانه ملی پزشکی آمریکا؛ و عبارت اند از «علم اطلاعات»، «مدیریت بهداشت و درمان»، «اقتصاد بهداشت و درمان».یافته ها: 210 عنوان پایان نامه بر اساس سه دسته موضوعی استفاده شده برای تحلیل محتوا توزیع شدند. «علم اطلاعات» 89 عنوان از پایان نامه های ارایه شده را به خود اختصاص داد، این امر به علت توزیع پایان نامه های دو رشته مدارک پزشکی و کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی در این شاخه موضوعی است. موضوع «مدیریت بهداشت و درمان» با تعداد 67 عنوان پایان نامه ارایه شده در رده دوم؛ و «اقتصاد بهداشت و درمان» با 41 عنوان پایان نامه ارایه شده در رده سوم قرار دارد، 13 عنوان از پایان نامه ها که قابل تقسیم بندی نبودند به عنوان «متفرقه» محسوب شدند. هر پایان نامه در یک گروه موضوعی فرعی از سه دسته موضوعی مذکور قرار گرفت.نتیجه گیری: یافته ها حاکی ست که به برخی موضوعات توجه بیشتر و به برخی توجه کمتری شده است. «کتابداری و اطلاع رسانی»، «مدیریت کارکنان»، و «هزینه و هزینه سنجی»، تعداد بیشتری را به خود اختصاص داده اند. این امر می تواند متاثر از این علل باشد: تخصص استاد راهنما، سر فصل های درسی، ناآگاهی از موضوعات به روز.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1664

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 600 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت سلامت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    33-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1834
  • دانلود: 

    815
چکیده: 

مقدمه: امروزه رشد روزافزون اطلاعات سلامت، موجب بکارگیری فن آوری های نوین جهت اداره و بهره برداری مناسب از اطلاعات از جمله ایجاد پرونده سلامت الکترونیکی شده است. ظرفیت روبه رشد فن آوری های اطلاعات برای جمع آوری، ذخیره و انتقال اطلاعات درحجم زیاد، نگرانی های قابل درکی ایجاد کرده است زیرا پرونده های کامپیوتری توسط کاربران مختلف و از محل های متعدد قابل دسترس است. اکنون با توجه به رویکرد کشورمان به سمت طراحی و ایجاد پرونده سلامت الکترونیک، سوال اساسی این است که آیا الگوی اصول محرمانگی آن توسط متولیان امرطراحی شده است؟روش بررسی: مطالعه به روش توصیفی در سال 1386 انجام شد. اطلاعات اصول محرمانگی پرونده سلامت الکترونیک سه کشور استرالیا، کانادا و انگلستان بر اساس مطالعه تطبیقی انجام شده استخراج گردید و سپس الگوی اولیه طراحی شد. الگوی مذکور از طریق پرسشنامه و با استفاده از آزمون دلفی به رای صاحب نظران گذاشته شد و موارد کمتر از 50 درصد از الگو حذف، 51 تا 75 درصد مجددا به نظرسنجی گذاشته شد و موارد 75 درصد و بالاتر از آن پذیرفته و در الگوی نهایی منظور شد.یافته ها: الگوی پیشنهادی برای کشورمان بر محوریت رضایت بیمار در اصول محرمانگی پرونده سلامت الکترونیک تاکید دارد و استفاده و افشای اطلاعات سلامت برای بازاریابی، مقاصدی خارج از چرخه مراقبت و درمان بدون رضایت بیمار، اعضای خانواده و افراد دیگری که ارتباط شخصی نزدیکی با بیمار دارند و عدم دسترسی فرد به اطلاعات سلامت خود در بعضی موارد مورد تایید قرار نگرفته است. همچنین در الگوی پیشنهادی، به اعمال جریمه های افشا و امحا پرونده سلامت الکترونیک، مالکیت داده ها، شمول قوانین دسترسی به اطلاعات در تمام سازمان ها، مسوول عدم دسترسی سریع به اطلاعات و شرایط انتقال اطلاعات به خارج از کشور اشاره شده که در اصول محرمانگی کشورهای منتخب اشاره ای به آن نشده است.نتیجه گیری:در این پژوهش الگوی اصول محرمانگی پرونده سلامت الکترونیک برای ایران طراحی شده است که جهت حفظ محرمانگی اطلاعات بیماران تصویب و اجرای آن توسط مراجع ذیصلاح توصیه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1834

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 815 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت سلامت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    47-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2285
  • دانلود: 

    1040
چکیده: 

مقدمه: یکی از مهمترین چالش های زمان حاضر، نیاز به داشتن نظام مدیریت بلایا در مواجهه با بلایای طبیعی و انسان ساخته است. برای استقرار چنین نظام مدیریتی در یک کشور، نیاز اساسی به طراحی ساختار سازمانی و تشکیلاتی خاص در زمینه مدیریت بلایا می باشد. هدف این پژوهش طراحی الگوی ساختار مدیریت بلایا برای ایران بود.روش بررسی: این پژوهش از نوع تطبیقی با ارایه الگوی کاربردی است. جامعه پژوهش در بخش طراحی ساختار مدیریت بلایا عبارت اند از؛ ساختار مدیریت بلایای کشورهای آمریکا، ژاپن، استرالیا، هند، ترکیه و اندونزی در مقایسه با ایران. اطلاعات مورد استفاده در تحقیق از منابع علمی و کتابخانه ای عمدتا منابع خارجی - شامل کتب، مجلات علمی، مستندات، انتشارات و گزارش های رسمی و مکتوب - و منابع و اطلاعات داخلی است که از طریق پست الکترونیک و اینترنت مستقیم از پایگاه های الکترونیکی مربوط در کشورهای مورد مطالعه کسب شده اند. برای طراحی مدل ساختاری پژوهش، از متون و مطالعات مرتبط، مدل عمومی ساختار و سازماندهی مدیریت بلایا در کشورهای مورد مطالعه استفاده شد. این الگو با استفاده از روش دلفی به نظر و نقد 30 نفر از صاحب نظران و خبرگان امر رسیده و مورد تحلیل علمی قرار گرفت و الگوی نهایی ارایه شد.یافته ها: مطالعه های مربوط به کشورهای منتخب نشان داد که کشور های توسعه یافته دارای ساختار سازمانی مدیریت بلایا با پوشش قرار دادن بلایای طبیعی و غیر طبیعی در زیر یک مجموعه متمرکز بوده که ابعاد ساختاری آن از رسمیت، تمرکز و پیچیدگی بالایی برخوردار می باشد؛ و ساختار نظام مدیریت بلایا در بیشتر کشورهای مورد مطالعه در قالب یک سازمان مستقل زیر نظر بالاترین مقام اجرایی کشور قرار دارد. اکثر کشورها بر کلیه مراحل مدیریت بلایا یعنی پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی توجه دارند. الگوی طراحی شده در این پژوهش نیز، با توجه به اصول به دست آمده از یافته های پژوهش - مانند در نظر گرفتن طرح پایه؛ مجموعه ای واحد و متمرکز در قالب سازمان برای بلایای طبیعی و انسان ساخته؛ شورای بلند پایه در سطح کلان و سایر سطوح و لزوم سطح بندی ارایه خدمات و مطابق با شرایط ایران - ارایه شده است.نتیجه گیری: با توجه به وسعت ایران، تنوع بلایای مختلف و شدت و تعدد آنها، وجود طرحی جامع و ساختاری جدید و مدون برای نظام مدیریت بلایا از نیازهای اساسی کشور به شمار می رود. بهره گیری از یک الگوی ساختاری مناسب می تواند به نحو شایسته ای در جهت صرفه اقتصادی، کاستن از موانع بوروکراتیک و سرعت بخشیدن روند امور مرتبط با مدیریت بلایای کشور موثر واقع شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2285

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1040 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت سلامت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    57-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    994
  • دانلود: 

    624
چکیده: 

مقدمه:امروزه اکثر کشورهای توسعه یافته در حال انتقال از حالت بوروکراتیک و اداری به وضعیت کارآفرینی می باشند، از همین روی شناسایی و پرورش ویژگیهای مربوط به کارآفرینی بخصوص در مدیران از اهمیت ویژه برخوردار است. هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی مدیران کارآفرین در سازمانهای بهداشتی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود.روش بررسی: برای این مطالعه 161 نفر از کارکنان سازمانهای خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز (N=2550) به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و نظرات آنان در مورد ویژگیهای شخصیتی مدیرانشان در رابطه با کارآفرینی سازمانی سنجیده شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد ویژگی های شخصیتی مقیمی (1382) با ضریب ثبات 0.8 و پرسشنامه کارآفرینی ذبیحی و مقدسی (1385) با ضریب ثبات 0.78 بود. داده ها به روش خود پاسخگویی و تکمیل پرسشنامه از پاسخگویان جمع آوری گردید.یافته ها: در پژوهش حاضر رابطه مستقیم و معنی داری بین ویژگی های شخصیتی مدیران و کار آفرینی سازمانی دیده شد (r=0.65 و P<0.01). از بین ویژگی های شخصیتی، جذب فرصتهای مناسب برای سازمان بیشترین تاثیر را بر کار آفرینی سازمانی داشت ( F=23.17و P<0.01).نتیجه گیری: ویژگیهای شخصیتی مدیران با کارآفرینی سازمانی رابطه مثبت و معنی دار دارد، و برای اعتلای کارآفرینی در بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی، پرورش ویژگیهای شخصیتی فرصت ساز در بین مدیران ضرورت دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 994

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 624 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت سلامت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    63-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2280
  • دانلود: 

    873
چکیده: 

مقدمه: دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک سازمان باید سطح تعهد سازمانی اعضایش را افزایش دهد. از عوامل موثر در عملکرد منابع انسانی در بیمارستان تعهد سازمانی است. تعهدسازمانی مانند مفاهیم دیگر رفتار سازمانی به شیوه های متفاوت تعریف شده است. اول، تعهد سازمانی یک مفهوم جدید است و با وابستگی و رضایت شغلی تفاوت دارد: پرستاران ممکن است کار خود را دوست داشته باشند، ولی از بیمارستانی که در آن کار می کنند، ناراضی باشند و شغلهای مشابهی را در محیطهای دیگر جستجو کنند. یا پیش خدمت های رستوران ها ممکن است، احساس مثبتی از محیط کار خود داشته باشند، اما از شغلشان متنفر باشند. دوم، تحقیقات نشان داده که تعهد سازمانی با پیامدهایی ازقبیل رضایت شغلی، حضور، رفتار سازمانی، و عملکرد شغلی رابطه مثبت و با تمایل به ترک شغل رابطه منفی دارد. هدف پژوهش حاضر بررسی میزان تعهد و فشار روانی یا استرس در مدیران بیمارستانهای آموزشی شهر اصفهان بود.روش بررسی: این پژوهش به صورت توصیفی - تحلیلی انجام شده است. جامعه پژوهش کلیه مدیران (اداری پرستاری و ارشد) بیمارستان است؛ نمونه گیری به روش سر شماری صورت گرفته است. ابزار جمع آوری داده ها دو پرسشنامه مربوط به اندازه گیری استرس و تعهد بوده که اعتبار و روایی آن توسط محقق تایید شده، سوالات به سبک لیکرت طراحی و برای ارایه داده ها از آمار توصیفی و تحلیلی استفاده شده است.یافته ها:میانگین نمره تعهد سازمانی (67+13.7)؛ و این میانگین در بین زنان و مردان یکسان بوده است ارتباط بین میزان تعهد با جنس از لحاظ آزمون آماری معنادار نیست. بیشترین میزان تعهد سازمانی با سن از لحاظ آزمون آماری ANOVA)) معنادار نمی باشد. ولی بین تعهد سازمانی مدیران با سابقه کار از رابطه معنا دار مشاهده می شود. بیشترین میزان تعهد مربوط به کسانی بوده که سابقه کار بالاتری داشتند. بین میزان تعهد سازمانی کارکنان با نوع پست مدیریتی؛ و بین میزان استرس شغلی و جنس؛ و بین استرس شغلی و سابقه کار، نوع پست مدیریتی ونوع استخدام؛ و به طورکلی بین استرس شغلی مدیران و تعهد سازمانی رابطه معناداری مشاهده نشد.نتیجه گیری: هیچ سازمانی نمی تواند بدون تعهد و تلاش کارکنان موفق گردد. مدیرانی که دارای تعهد و پایبندی هستند نظم بیشتری در کار خود دارند و مدت بیشتری در سازمان می مانند و کار می کنند. مدیران باید تعهد و پایداری کارکنان به سازمان را نیز حفظ کرده و پرورش دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2280

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 873 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت سلامت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    69-76
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1080
  • دانلود: 

    553
چکیده: 

مقدمه: هدف از این مطالعه بررسی نیازهای اطلاعاتی دانشجویان پزشکی است. انتظار داریم انجام چنین مطالعه ای روی کیفیت آموزش درمانگاهی، مشخص شدن نیازهای آموزشی دانشجویان و مدیریت بهتر بیماران توسط دانشجویان پزشکی که سبب کاهش اقامت و رضایت بیماران می شود، اثر می گذارد.روش بررسی: در این مطالعه از روش مشاهده و توزیع پرسشنامه استفاده شده است. داده ها از طریق روشهای آمار توصیفی، آزمون همبستگی دو متغیری و دو طرفه درسطح معنی دار یک درصد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: آزمون همبستگی دو متغیری و دو طرفه بین نیازهای اطلاعاتی تشخیصی و درمانی رابطه معنی داری را نشان داد. (P=0.000, Coefficient=0.675). دانشجویان بیشترین نیاز اطلاعاتی خود را، اطلاع از نتایج آزمایشگاه (84.3 درصد) و نتایج رادیولوژی (74.3) و کمترین توجه را به اطلاع از انتقال اجساد (1.4 درصد) و هماهنگی با پزشکی قانونی (10 درصد) گزارش کردند.نتیجه گیری: میزان کمی از سوالات مطرح شده توسط دانشجویان به سوالات سازمانی و مدیریت درمان بیماران از قبیل رویه ها و مقررات بیمارستان و موارد هماهنگی ها مربوط می شد و جامعه آماری اهمیت زیادی به مسایل قانونی و حقوقی نمی دادند لذا توصیه می گردد در برنامه های آموزش بالینی طب اورژانس، درباره اهمیت سوالات سازمانی و مدیریتی و پیامدهای حقوقی که در طب اورژانس همواره وجود دارد، نکات ضروری به دانشجویان آموزش داده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1080

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 553 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button