Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,092
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,276
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کایزن و بهبود عملکرد کارکنان: مطالعه موردی پلی کلینیک مرکزی صنعت نفت فارس

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 22

چکیده

 مقدمه: کایزن نگرشی ست مبتنی بر عقل سلیم که با استفاده از خرد جمعی کارکنان, تغیرات کوچک, فراگیر و هدفمند را بنیان می نهد. امروزه بسیاری از سازمان ها و شرکت های موفق بهره وری و پویایی سازمانی خود را مدیون به کارگیری نظام های بهبود از جمله کایزن می دانند. هدف این پژوهش معرفی و استقرار الگوی کایزن عملیاتی؛ و مطالعه تاثیرپذیری عملکرد کارکنان پلی کلینیک مرکزی صنعت نفت فارس از این الگو بود.روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه مداخله ای؛ با کارگیری یک مدل اجرایی در پلی کلینیک مرکزی صنعت نفت فارس است. جهت سنجش تاثیر مداخله از روش پیش آزمون - پس آزمون با استفاده از ابزار پرسشنامه عملکرد بهره گیری شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان سازمان مورد مطالعه (176 نفر) بوده است.یافته ها: نتایج پژوهش حاکی ست که از نظر سرپرست مستقیم افراد تحت مطالعه, در پنج بعد عملکردی یعنی: کیفیت کار, همکاری, وقت شناسی, خلاقیت و اعتمادپذیری میان نتایج قبل و بعد از استقرار الگو تفاوت های معناداری مشاهده شده است (p<0.001) که نشان از ارتقای سطح عملکرد کارکنان در این ابعاد دارد. ولی در دو بعد کمیت کار (p=0.61) و دانش شغلی (p=0.66) تفاوت معناداری مشاهده نشده است.نتیجه گیری: سادگی و فراگیر بودن الگوی کایزن و در عین حال تاثیر شگرف آن در اصلاح فرایند ها و بهسازی محیط کار؛ موجب ارتقای عملکرد کارکنان درسازمان مورد مطالعه شده است. این بهبود مستقل از سن, جنس و تحصیلات افراد مورد مطالعه است. بنابراین الگوی کایزن قابلیت گسترش به تمام لایه های سازمانی را داشته و می تواند تغییرات دامنه داری را در سطح فرد, سازمان و حتی جامعه به وجود آورد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریفی، مسلم، نیک پور، بهمن، اکبری، فیض اله، مجلسی، فرشته، و رحیمی، عباس. (1387). کایزن و بهبود عملکرد کارکنان: مطالعه موردی پلی کلینیک مرکزی صنعت نفت فارس. مدیریت سلامت، 11(33)، 17-22. SID. https://sid.ir/paper/130275/fa

    Vancouver: کپی

    شریفی مسلم، نیک پور بهمن، اکبری فیض اله، مجلسی فرشته، رحیمی عباس. کایزن و بهبود عملکرد کارکنان: مطالعه موردی پلی کلینیک مرکزی صنعت نفت فارس. مدیریت سلامت[Internet]. 1387؛11(33):17-22. Available from: https://sid.ir/paper/130275/fa

    IEEE: کپی

    مسلم شریفی، بهمن نیک پور، فیض اله اکبری، فرشته مجلسی، و عباس رحیمی، “کایزن و بهبود عملکرد کارکنان: مطالعه موردی پلی کلینیک مرکزی صنعت نفت فارس،” مدیریت سلامت، vol. 11، no. 33، pp. 17–22، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130275/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا