نقشه استراتژی، ابزاری جامع برای درست نگریستن و تعیین مسیر دقیق پیشرفت سازمان در مسیر تکامل و تعالی است. اگر سازمان بتواند نقشه استراتژی را به خوبی طراحی کرده و بکار بگیرد، اجرای استراتژی ها بهبود قابل ملاحظه ای خواهد داشت. هدف این تحقیق طراحی نقشه استراتژی در یکی از شرکت های فعال در صنعت نیروگاهی است. لذا در ابتدا به بررسی نقاط قوت، ضعف، فرصت ها، تهدیدات و مضامین استراتژیک و همچنین میزان پوشش نقاط SWOT توسط مضامین استراتژیک و سپس به تعیین اهداف استراتژیک شرکت پرداخته است. سپس میزان تاثیر اهداف هر سطح بر اهداف هم سطح خود و همچنین میزان تاثیر اهداف هر سطح بر اهداف سطح بالاتر مشخص شده و در نهایت نقشه استراتژی شرکت مدون گردیده است. در پایان، اهداف استراتژیک با استفاده از روش های تصمیم گیری چند معیاره اولویت بندی شده اند. این تحقیق، کوشیده تا نقشه استراتژیک را در جهت اجرای استراتژی ها ارائه کرده و استفاده از آن را با کمک «تبدیل عملکرد کیفیت» ساده تر سازد.