Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,026
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

377
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل تاثیرگذار بر مشارکت مصرف کنندگان جوامع مجازی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 75

چکیده

 امروزه جوامع مجازی با سرعت شگفت آوری از طریق ابزارهای هوشمند در زندگی مردم نفوذ کرده اند. این محیط ها زمینه ای را برای فعالیت کسب وکارها به منظور بهبود تصویر برند و ایجاد انگیزش در مشتریان جهت خرید و یا استفاده از خدمات به وجود آورده اند. در این محیط رقابتی جذب و حفظ مشتریان مستلزم دارا بودن درک بالاتری از رفتار آن ها می باشد, چراکه جذب کاربر بیشتر, منجر به سود آوری بالاتر می گردد. هدف از انجام این پژوهش بررسی عوامل تاثیرگذار بر مشارکت مصرف کنندگان جوامع مجازی است. این پژوهش به صورت کیفی و کمی انجام شده است, به این ترتیب که ابتدا از ادبیات تحقیق مدل اولیه استخراج و سپس با استفاده از تحقیق کیفی مدل تکمیل گردیده و در نهایت مدل طراحی شده مورد آزمون کمی قرار گرفت. در بخش کیفی مصاحبه های نیمه ساختاریافته با 14 نفر از خبرگان که به صورت قضاوتی انتخاب شده بودند انجام شد که نتایج آن با تحلیل مضمون (تم) مورد بررسی قرار گرفت. سپس مدل طراحی شده به وسیله جامعه آماری 384 نفری که به صورت خوشه ای در دسترس انتخاب شده بودند مورد آزمون کمی قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان می دهد عوامل اکتشافی شناسایی شده شامل, طراحی, امنیت, فیلترینگ, محتوای موجود, و هدایت بر نگرش, تمایل, نیات جمعی و نهایتا رفتار مشارکتی مصرف کننده تاثیرگذار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهدشتی شاهرخ، زهره، ناصحی فر، وحید، حقیقی، مهدی، و بهیار، پدرام. (1395). عوامل تاثیرگذار بر مشارکت مصرف کنندگان جوامع مجازی. علوم مدیریت ایران، 11(42)، 51-75. SID. https://sid.ir/paper/518930/fa

    Vancouver: کپی

    دهدشتی شاهرخ زهره، ناصحی فر وحید، حقیقی مهدی، بهیار پدرام. عوامل تاثیرگذار بر مشارکت مصرف کنندگان جوامع مجازی. علوم مدیریت ایران[Internet]. 1395؛11(42):51-75. Available from: https://sid.ir/paper/518930/fa

    IEEE: کپی

    زهره دهدشتی شاهرخ، وحید ناصحی فر، مهدی حقیقی، و پدرام بهیار، “عوامل تاثیرگذار بر مشارکت مصرف کنندگان جوامع مجازی،” علوم مدیریت ایران، vol. 11، no. 42، pp. 51–75، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518930/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا