Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1434
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1434

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    856
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 856

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    626
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 626

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1088
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1088

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    161-180
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    590
  • دانلود: 

    640
چکیده: 

به رغم افزایش روزافزون تعداد صندوق ها و سرمایه گذاری های جسورانه، حجم طرح ها و سرمایه گذاری هایی که صورت می گیرد، چه از حیث تعداد و چه از نظر مبلغ، نشان دهنده عدم شکل گیری و استمرار این نوع سرمایه گذاری است. بنابراین این مسئله مطرح می شود که الگوی شکل گیری سرمایه گذاری جسورانه در ایران چگونه است؟ به منظور رسیدن به این الگو از روش بنیادی (برحسب هدف)، رویکرد کیفی (براساس گردآوری نظام مند داده ها) و راهبرد نظریه برخاسته از داده استفاده شده است. گردآوری داده ها طی مصاحبه عمیق با 13 نفر از مؤسسان بنگاه های سرمایه گذاری جسورانه، کارآفرینان سرمایه پذیر و همچنین سیاست گذاران این حوزه با دارابودن حداقل 3 سال فعالیت در زمینه های آموزش، سیاست گذاری یا درگیری در فعالیت های اجرایی در زمینه تأمین مالی از طریق سرمایه گذاری جسورانه و یا داشتن تجربه در پذیرش سرمایه جسورانه، انجام شد. روش نمونه گیری در پژوهش حاضر، گلوله برفی است. الگوی به دست آمده نشان می دهد، مقوله اصلی که به پیامد استمرار عملکرد کارای چرخه عمر سرمایه گذاری جسورانه منجر می شود، شکل گیری سرمایه گذاری جسورانه با گرایش به حداکثرسازی منافع است. از آنجا که نهادهای غیررسمی، بر شکل گیری سرمایه گذاری جسورانه تأثیرگذارند، می توانیم از طریق راهبردهای توسعه نهادهای رسمی و ایجاد ارتباط هم ساختی پایدار میان بخش عمومی و خصوصی و تحت تأثیر ویژگی های محیطی و پدیده انتشار، شاهد استمرار عملکرد کارای چرخه عمر سرمایه-گذاری جسورانه باشیم و براین اساس، سیر داستان ترسیم می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 590

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 640 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    181-199
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    510
  • دانلود: 

    554
چکیده: 

تامین سرمایه همواره یکی از چالش های اساسی کارآفرینان بوده است و جمع سپاری مالی می تواند راهی موثر برای تامین سرمایه مورد نیاز شرکت های نوپا باشد. در کشور ما یکی از منابع مالی غنی سپرده های بانکی است که می تواند در گسترش کارآفرینی و تامین مالی مورداستفاده قرار بگیرد. هدف اصلی این پژوهش شناسایی و دسته بندی ذهنیت سپرده گذاران بانکی برای جمع سپاری مالی در شرکت های استارت آپی و دانش بنیان است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی و از جهت جمع آوری داده ها از نوع روش کیو جامعه آماری 20 نفر از سپرده گذاران شعب بانک ملی ایران در شهر کرمان که حداقل مبلغ 50 میلیون تومان را بیش از یک سال سپرده گذاری کرده اند و روش انتخاب نمونه خوشه ای تصادفی می باشد. روش های تحلیل داده ها براساس آرایه های عاملی با استفاده از نرم افزار SPSS24 می باشد. نتایج نشان می دهدکه گروه اول، انگیزه کافی برای مشارکت در جمع سپاری مالی را دارند وگروه سوم، به کمک های معنوی و خیرخواهانه مایل هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 510

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 554 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    201-219
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    449
  • دانلود: 

    526
چکیده: 

این تحقیق که به لحاظ هدف، کاربردی است، به شیوه کیفی-از نوع اکتشافی-با هدف شناسایی و اولویت بندی فرصت های توسعه کسب وکارهای سبز در استان گلستان به انجام رسیده است. با رویکرد نمونه گیری هدفمند و بهره گیری از تکنیک گلوله برفی، 19 نفر از مطلعان کلیدی برای مشارکت در تحقیق برگزیده شدند. ابتدا بر مبنای روش گروه کانونی، به شناسایی زمینه ها و ملاحظات کلیدی برای توسعه کسب وکار سبز پرداخته شد؛ سپس با انجام تحلیل سلسله مراتبی به اولویت بندی زمینه های شناسایی شده طبق معیارهای چندگانه پرداخته شد. ابزار تحقیق در مرحله اول، مصاحبه گروهی نیمه ساختارمند و در مرحله دوم، پرسش نامه محقق ساخته بود. براساس یافته های این تحقیق، 28 زمینه و فرصت برای توسعه کسب وکارهای سبز در استان گلستان شناسایی شد. علاوه براین، به منظور ارزیابی چندجانبه و واقع بینانه فرصت های شناسایی شده، هفت معیار کلیدی برای سرمایه گذاری در توسعه کسب وکارهای سبز در استان به ترتیب زیر شناسایی شد: (1) سبزینگی (سازگاری با محیط زیست)، (2) امکان پذیری فنی و تخصصی، (3) امکان پذیری اقتصادی، (4) امکان پذیری بازار، (5) امکان پذیری اجتماعی، (6) تطابق آمایشی (ظرفیت ها و منابع طبیعی)، (7) اشتغال پذیری. براساس این معیارها، سه حوزه دارای اولویت بالا برای توسعه کسب وکارهای سبز در استان گلستان عبارتند از: صنایع دستی، کشاورزی ارگانیک و گردشگری با تأکید بر بوم گردی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 449

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 526 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    221-239
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1103
  • دانلود: 

    794
چکیده: 

هدف این پژوهش دستیابی به مدل کسب وکاری نوآورانه با استفاده از پارادایم های مدیریتی لارج شامل ناب، چابکی، تاب آوری و سبز است. به این منظور مؤلفه های مهم لارج شناسایی، پالایش و امتیازدهی شدند. سپس با بهره مندی از آن ها در مدل کسب وکار، ارزش های پیشنهادی برای مدل کسب وکار نهایی شدند. این پژوهش براساس هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی است. اطلاعات موردنیاز با استفاده از پرسش نامه امتیازدهی مؤلفه های لارج با طیف لیکرت از طریق استادان و خبرگان دانشگاهی و پرسش نامه های مدل کسب وکار از طریق متخصصان صنعت و مشتریان جمع آوری شد. نمونه آماری پژوهش شامل 24 نفر تیم استادان، خبرگان دانشگاهی و متخصصان صنعت و 384 نفر از مشتریان سازمان است. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف-اسمیرنوف و دوجمله ای صورت گرفت. شناسایی و نهایی کردن مؤلفه های لارج، تلفیق آن ها با ارزش های مدل آستروالدر و دستیابی به ارزش های پیشنهادی، از نتایج پژوهش حاضر است. سرانجام ارزش های پیشنهادی نهایی در خانه های بوم کسب وکار آستروالدر، جایگذاری و مدل کسب وکار جدید و نوآورانه با رویکرد لارج طراحی شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1103

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 794 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    241-260
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    655
  • دانلود: 

    655
چکیده: 

کنش، لازمه ی کارآفرینی است؛ با این حال قلمروی پژوهشی کارآفرینی بیشتر به مطالعه ی افرادِ کارآفرین و موقعیت ها پرداخته است. با روشن شدنِ ناکارآمدی سنن پیشین مطالعاتی، با آنکه روند پژوهش درباره فرآیند و کنش کارآفرینانه افزایش یافته، ولی پژوهش های این جریان نه تنها تعریفی از کنش کارآفرینانه ارائه نداده اند، که فقط از چشم اندازِ تئوریک به آن نگاه کرده اند. از آن جا که وجود تعاریف روشن و فراگیر و وضوح سازه لازمه پیشرفت تئوری پردازی و تعمیم پذیری یافته هاست، هدف این پژوهش ارائه مفهومی از کنش کارآفرینانه براساس دستاوردهای جریان اصلی پیرامون آن است. این پژوهش برحسب هدف، بنیادی و برحسب گردآوری اطلاعات، با روش کیفی – مرور نظامند و تحلیل مضمون، تعاریف گوناگون و گزاره های ارائه شده پیرامون مفهوم کنش کارآفرینانه را شناسایی، گردآوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با بهره گیری از رویکرد یکپارچه سازی، تعریفی از آن پیشنهاد داده است. برای شناسایی مقالات از پایگاه داده Scopus، شاخص هایی اعمال شد و در نهایت از مجموع 256 مقاله در مجله های برتر بین المللی، 27 مقاله برگزیده شد. اجزا و ابعاد کنش کارآفرینانه در این مقالات، پس از گذر از فرآیند کُدگذاری، در هفت مقوله اصلی دسته بندی شدند: مقدمات و شرایط علّی، زمینه، منطق ها و استراتژی های کنش کارآفرینانه، ابعاد رفتاری، ذهنی، ویژگی ها و پیامدهای آن. بر اساس دسته بندی مفاهیم ارائه شده پیرامون کنش کارآفرینانه، تعریفی با رویکرد یکپارچه سازی پیشنهاد شده که سازه های گوناگونی دارد که پیش از این در پژوهش ها به طور جداگانه شناسایی شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 655

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 655 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    261-280
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1465
  • دانلود: 

    1319
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بسته آموزش کارآفرینی بر مؤلفه های خلاقیت و اعتمادبه نفس کودکان پیش دبستانی شهر تهران انجام شده است. روش پژوهش برحسب هدف، کاربردی، نیمه آزمایشی (با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل) بود. جامعه پژوهش شامل کودکان 4-6 ساله 2 مرکز پیش دبستانی منطقه 18 تهران، در سال تحصیلی 98-1397 است که به صورت هدفمند و در دسترس انتخاب شدند. در مرحله بعد با انجام هماهنگی های لازم، آزمون تصویری خلاقیت تورنس و اعتمادبه نفس کودکان (فرم مربی) روی تمام کودکان اجرا شد. پس از تحلیل نمرات از هر مرکز، 15 کودک که دارای نمره خلاقیت و اعتمادبه نفس کمتری بودند، انتخاب شده و به صورت تصادفی، کودکان مرکز 1 در گروه آزمایش و کودکان مرکز 2 در گروه کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش، 11 جلسه آموزش کارآفرینی دریافت کرده و گروه کنترل، فقط آموزش های روزمره دریافت کرد. داده های گردآوری شده در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تجزیه وتحلیل شد. یافته های آزمون تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش کارآفرینی موجب بهبود انعطاف، ابتکار، بسط و اعتمادبه نفس گروه آزمایش شده است و در مورد مؤلفه ی سیالی تغییر معناداری مشاهده نشد. یافته های پژوهش حاضر بر اثربخشی و لزوم توجه به آموزش های کارآفرینی در سنین پیش از دبستان تأکید دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1465

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1319 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    281-300
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    865
  • دانلود: 

    665
چکیده: 

تأمین مالی جمعی یک فراخوان عمومی اینترنتی برای تأمین سرمایه از جمعیتی گسترده است که با پاداش مادی یا معنوی همراه است. این روش اغلب به عنوان جایگزین یا مکمل روش های مرسوم تأمین مالیِ استارت آپ ها و کارآفرینان نوپا معرفی شده است. پژوهش حاضر به بررسی کاربردهای تأمین مالی جمعی درون کسب وکارهای تثبیت شده خدماتی-ورزشی پرداخته و الزامات استفاده از این پلتفرم های تخصصی را شناسایی می کند. این پژوهش ازنظر جهت گیری، کاربردی و بر حسب شیوه گردآوری اطلاعات، کیفی است و از روش تحلیل مضمون برای تحلیل داده ها بهره جسته است. در این راستا با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند زنجیره ای، مصاحبه نیمه ساختاریافته با 22 نفر از خبرگان در زمینه تأمین مالیجمعی و اداره باشگاه های فوتبال به عمل آمده و داده های حاصله با استفاده از کُدگذاری باز و محوری مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته است. براساس یافته ها، کسب وکارهای تثبیت شده می توانند از تأمین مالی جمعی به عنوان یک روش مناسب برای ایده یابی، انجام مسئولیت اجتماعی، تأمین مالی مستقیم و غیرمستقیم پروژه های موردنظر سازمان استفاده کنند. الزامات شناسایی شده برای به کارگیری تأمین مالی جمعی نیز در سه محور اصلی دسته بندی شده اند که عبارتند از: 1-خصوصیات سازمان جمع سپار 2-ویژگی های فناورانه 3-ویژگی های محیطی که سازمان جمع سپار در آن به کسب وکار می پردازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 865

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 665 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    301-320
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    614
  • دانلود: 

    680
چکیده: 

بین المللی سازی یکی از شاخص های مهم برای دانشگاه هاست. با این حال به رغم توجه بسیاری از مطالعات به مؤلفه های بین المللی سازی دانشگاه، تاکنون توجه چندانی به جایگاه کارآفرینی در این زمینه نشده و الگوی جامعی از بین المللی سازی دانشگاه با رویکرد کارآفرینی ارائه نشده است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف بنیادی، از نظر نحوه به دست آوردن داده ها کیفی و از نوع نظریه داده بنیاد است. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه نیمه ساختاریافته با 14 نفر از خبرگان حوزه بین المللی سازی دانشگاه و کارآفرینی بود که با روش نمونه گیری هدفمند انجام شد. همچنین تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از کُدگذاری اولیه و ثانویه توسط اطلس تی 8 انجام گرفت که در نهایت به شناسایی 12 مقوله به همراه 35 کُد منجر شد. مفاهیمی مانند فرصت های دانشگاهی، محیط بین الملل و پیش شرط های علّی برای بین المللی سازی دانشگاه با رویکرد کارآفرینی به نتایجی از قبیل قابلیت های پویا، مراکز نوآوری و مشارکت بین الملل منتهی می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 614

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 680 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button