لگام ترمزهای جریان گردابی در مراکز تحقیقات موتور، یکی از مهمترین تجهیزات اتاق های آزمون موتور بشمار می روند. خرابی یاتاقان های غلتشی در این تجهیزات یکی از دلایل رایج توقفات اتاق آزمون موتور می باشد. دانش ناکافی در این زمینه علاوه بر تحمیل هزینه های ناخواسته سبب جمع آوری داده های نادرست آزمون می گردد. هدف این مقاله شناسایی و دسته بندی حالت های مختلف خرابی یاتاقان های غلتشی در لگام ترمزهای جریان گردابی است. برای انتخاب یک برنامه نگهداری مناسب در آزمایشگاه های موتور، این یک تحقیق ضروری می باشد. بیش از 30 یاتاقان ساچمه ای معیوب از لگام ترمزهای جریان گردابی مختلف جمع آوری شده است تا حالت های مختلف خرابی که در آن ها یاتاقان قادر به عملکرد درست نیست بررسی گردند. علاوه براین، مطالعات متالورژیکی روی قطعات معیوب انجام گردید تا دلایل اصلی خرابی مشخص گردند. لگام ترمزهایی که یاتاقان های آن ها مورد بررسی قرار می گیرد در پروسه های آزمون مختلفی که یک لگام ترمز جریان گردابی قادر به کار باشد مانند آزمون های دوام، سرعت بالا و غیره مورد استفاده قرار گرفته اند. بنابراین مجموعه متنوعی از حالات کاری یک لگام ترمز جریان گردابی درنظر گرفته شده است. درنهایت حالت های شناسایی شده جهت آماده سازی یک پایه کاربردی برای پایش وضعیت لگام ترمزها با استفاده از آنالیز ارتعاشات یا روش های دیگر دسته بندی می گردند.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.