Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2098
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2098

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    1-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1540
  • دانلود: 

    632
چکیده: 

از جمله مراکز اصلی که در جهت تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی فعالیت دارند، دانشکده های کشاورزی هستند. تحقیق حاضر با هدف تحلیل عوامل تاثیرگذار بر موفقیت تحصیلی دانشجویان رشته های کشاورزی انجام شده است. این تحقیق از نوع توصیفی، همبستگی می باشد که برای گردآوری اطلاعات از پرسش نامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل دانشجویان سال سوم و چهارم کارشناسی شاغل به تحصیل در دانشکده های کشاورزی دانشگاه تهران بودند که 98 نفر از آنها به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار تحقیق از لحاظ روایی ظاهری و محتوایی بر اساس نظر تعدادی از اساتید صاحب نظر در این زمینه مورد تایید قرار گرفت و برای تعیین پایایی پرسش نامه نیز از روش آزمون مقدماتی استفاده شد که آلفای کرونباخ محاسبه شده بیانگر اعتبار مناسب آن برای گردآوری داده ها بود. تحلیل داده ها با استفاده از برنامه نرم افزاری SPSS نسخه 11.5 انجام شده است. نتایج نشان داد که مهم ترین متغیرهای تاثیرگذار بر موفقیت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان به ترتیب عبارت از علاقه به رشته تحصیلی، مناسب بودن امکانات کتابخانه و انگیزه تحصیل است. همچنین نتایج مربوط به تحلیل عاملی از استخراج پنج عامل حکایت می کند که عبارت از نگرشی، امکانات، آموزشگر، آموزشی و روابط انسانی است. این عوامل جمعاً حدود 70 درصد از کل واریانس را تبیین کردند. با استفاده از نتایج به دستامده پیشنهادهایی ارایه شده که با به کارگیری آنها می توان در جهت موفقیت تحصیلی دانشجویان گام برداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1540

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 632 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

آهنچیان محمدرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    15-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2596
  • دانلود: 

    1123
چکیده: 

طراحی نظام ارزیابی در چهارچوب مدیریت عملکرد، برایند برنامه ریزی راهبردی برای همه سازمان ها از جمله دانشگاه هاست. در این مقاله به صورت فشرده، روش اجرای طرحی برای ارزیابی از عملکرد کارکنان دانشگاه ها معرفی می شود. میدان تحقیق دانشگاه فردوسی مشهد در سال های 1385 و 86 است. هدف تحقیق، توسعه ای است که در آن انتخاب روش ها و برنامه های داوطلب تغییر، در درجه نخست بر پایه مطالعه ضرورت تغییر و سپس ویژگی های ممتاز آن در سازمان مورد نظر انجام می گیرد. به این منظور در مرحله اول، از «روش تحقیق ارزشیابی»، برای قضاوت درباره ارزش نظام موجود استفاده شد و طراحی نظام جدید بر اساس نتایج مرحله اول و بر اساس اجماع متخصصان ومدیران صورت گرفت. مقاله حاضر، ضمن پرهیز از ورود به مباحث نظری، با قصد معرفی چگونگی مراحل طراحی تا تدوین و اجرایی شدن نظام ارزیابی عملکرد کارکنان به صورت ویژه و در یک سازمان، دانشگاه فردوسی، تنظیم شده است. قابلیت بازتعریف روش ارایه شده در طراحی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان این دانشگاه، می تواند الگوی قابل توجهی برای سایر سازمان ها و دانشگاه ها به شمار آید. در پایان و بر اساس تجربیات به دست آمده، دلالت های اجرایی برای ایجاد تغییر و توسعه در نظام های ارزیابی منابع انسانی ارایه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2596

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1123 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    47-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1155
  • دانلود: 

    602
چکیده: 

دانشگاه ها مانند سایر سازمان ها رو در روی چالش های جدیدی قرار گرفته اند و برای ادامه حیات و انطباق با محیط پیرامون خود نیاز به تغییر و تحول اساسی دارند. یکی از راه های مقابله با فشارهای محیطی به کارگیری ویژگی های سازمان یادگیرنده در دانشگاه هاست. پژوهش حاضر نیز با هدف بررسی وضعیت دانشگاه های آزاد اسلامی بر اساس ویژگی های سازمان های یادگیرنده انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان های گیلان و مازندران، در سال 1386 بود. داده های تحقیق از نمونه 385 نفری از اعضای هیات علمی، روسا و معاونان جامعه مذکور به دست آمد. این افراد به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسش نامه 77 سوالی محقق ساخته در طیف پنج گزینه ای لیکرت بود و از تحلیل عاملی برای تحلیل داده ها و «آزمون تی» برای مقایسه گروه ها استفاده شد. نتایج پژوهش حاکی از وجود 17 ویژگی اصلی از سازمان یادگیرنده در واحدهای دانشگاهی مورد مطالعه بود. در بررسی تفاوت های موجود در گروه های دموگرافیک مختلف آزمودنی ها (جنس، مدرک تحصیلی و پست سازمانی) نتایج به دستامده حاکی از وجود تفاوت هایی در ابعاد مختلف می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1155

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 602 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    67-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2291
  • دانلود: 

    969
چکیده: 

یادگیری الکترونیکی سریع، رویکردی جدید برای تدوین محتوای الکترونیکی است که با تغییر در فرایند و ابزارهای مورد استفاده، زمان و هزینه ساخت محتوای الکترونیکی را کاهش می دهد. از آنجایی که تاکنون مطالعات معدودی در زمینه مقایسه این رویکرد و رویکرد یادگیری الکترونیکی مرسوم انجام شده است، مطالعه شبه آزمایشی حاضر در سال 1387 در 100 نفر از کارکنان اداری دانشگاه علوم پزشکی تهران، میزان یادگیری، رضایت از دوره، زمان صرف شده و تعداد افراد به کارگرفته شده در تدوین محتوا بر اساس این دو رویکرد، را مقایسه نمود. کارکنان مورد بررسی با روش تصادفی بلوکی در دو گروه 50 نفری تقسیم شدند. تدوین محتوای یادگیری الکترونیکی مرسوم بر اساس مدل طراحی آموزشی آبشاری ADDIE و با استفاده از نرم افزار Macromedia flash و تدوین محتوا با رویکرد یادگیری الکترونیکی سریع، شامل پردازش موازی سه مرحله تحلیل، طراحی و تدوین و استفاده از نرم افزار Adobe Presenter بود که نظیر دیگر ابزارهای یادگیری الکترونیکی سریع، بسیاری از فرایندها را به طور خودکار می سازد. ابزارهای جمع آوری داده ها شامل پیش آزمون، پس آزمون، آزمون نهایی، پرسش نامه خودارزیابی میزان یادگیری و پرسش نامه میزان رضایت کارکنان از دوره آموزشی بود. پاسخ دهی به دو پرسش نامه اخیر، مبتنی بر مقیاس لیکرت بود. در مورد هر دو پرسش نامه روایی محتوا با کمک 10 نفر از صاحب نظران و پایایی بر اساس ضریب آلفای کرونباخ تعیین شد. یافته ها نشان داد مقایسه نمره پیش آزمون، پس آزمون، آزمون پایانی و خودارزیابی کارکنان از میزان یادگیری شان در دو گروه تفاوت معناداری نداشت. رضایت از محتوای آموزشی، رضایت از شیوه آموزش، رضایت از برنامه آموزش الکترونیکی و رضایت کلی در دو گروه تفاوت معناداری نداشت. زمان تدوین محتوا در رویکرد یادگیری الکترونیکی مرسوم، 141 و در رویکرد سریع 24 روز کاری بود (نسبت 6 به 1). نظر به عدم تفاوت دو رویکرد مذکور در میزان یادگیری یادگیرندگان، رضایت مندی آنها و کاهش قابل توجه زمان تدوین دوره، در رویکرد یادگیری الکترونیکی سریع، استفاده از آن برای آموزش الکترونیکی کارکنان دانشگاه ها، پیشنهاد می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2291

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 969 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    89-113
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1443
  • دانلود: 

    653
چکیده: 

توسعه سازمانی می تواند از طریق توسعه هدف مند قابلیت ها و شایستگی های دانشگاه، توانمندی لازم برای پاسخ موثر به اقتضائات محیطی را در دانشگاه ایجاد نماید و دانشگاه را قادر سازد که اثربخش باشد. بدیهی است این تلاش اقتضایی باید مبتنی بر تشخیص درست وضعیت و جهت گیری کارآمد، در قالب الگویی سیستمی متناسب با وضعیت دانشگاه به عمل آید اما این سوال اساسی مطرح می شود که تلاش های موفق توسعه سازمانی دارای چه شرایط، ویژگی ها و یا اجزای کلیدی بوده اند و آیا از این حیث وجوه یا شاید ساختار بنیانی مشترکی دارند؟ به منظور یافتن پاسخی برای این سوال، پژوهشی با استفاده از روش مطالعه چند موردی طرح ریزی و اجرا گردید. در این پژوهش پنج تجربه موفق توسعه سازمانی در دانشگاه های آریزونا، آتاباسکا، ویلانوا، واشنگتن و ساوت پاسفیک بررسی و تجزیه و تحلیل شد. بر این اساس چهار بعد اصلی تلاش های توسعه سازمانی شناسایی شد که در یک تعامل سیستمی با همدیگر، منظومه موفقیتامیز عملکرد توسعه سازمانی در دانشگاه را تشکیل می دهند. این ابعاد عبارتند از جهت گیری، رویکردهای اصلی، اقدامات توسعه ای و تاکیدات ویژه. اجزای کلیدی مشترک تلاش های مورد مطالعه نیز در قالب ابعاد یاد شده شناسایی گردیدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1443

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 653 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    115-134
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2118
  • دانلود: 

    1074
چکیده: 

تنوع نیروی کار، دارایی جدیدی است؛ که جهان گرایی فزاینده برای سازمان ها به ارمغان آورده است. نیروی کار متنوع، مدل های ذهنی مختلفی را با خود به سازمان می آورد؛ که در صورت درست اداره شدن عقایدی جدید تولید می کند، دانش آفرینی، خلاقیت و نوآوری به بار می آورد. در این پژوهش رابطه اداره تنوع نیروی کار و فرایند دانش آفرینی در نظام آموزش عالی مطالعه شد. روش پژوهش توصیفی ـ همبستگی بود؛ مشارکت کنندگان در این پژوهش 132 نفر از اعضا هیات علمی دانشگاه بودند که با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسش نامه پژوهشگرساخته بود. داده ها با استفاده از نرم افزار spss از جمله آزمون های آماری همبستگی و رگرسیون تجزیه و تحلیل شد. یافته های پژوهش نشان داد بین اداره تنوع نیروی کار و فرایند دانش آفرینی در نظام آموزش عالی رابطه مثبت وجود دارد؛ مدیریت اثربخش آن می تواند دانش آفرینی را برای سازمان به ارمغان آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2118

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1074 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    135-168
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1198
  • دانلود: 

    617
چکیده: 

این پژوهش به بررسی تاثیر ازخودبیگانگی بر منزلت علمی اعضای هیات علمی دانشگاه یزد می پردازد و نظریه ملوین سیمن درباره ابعاد بیگانگی اجتماعی به عنوان چهارچوب نظری تحقیق در نظر گرفته شده است که طبق آن پنج جنبه اصلی بیگانگی شامل احساس بی معنایی، احساس بی قدرتی، احساس انزوای ارزشی، احساس بی هنجاری و احساس ازخودبیگانگی می باشد.روش پژوهش روش پیمایش و تکنیک جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بوده است که روایی و اعتبار آن سنجیده شده است. جامعه آماری پژوهش یعنی اعضای هیات علمی دانشگاه یزد تعداد 298 نفر بودند و بر اساس فرمول کوکران 135 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین گردید و انتخاب افراد در آن به روش تصادفی سیستماتیک انجام شد.یافته های پژوهش نشان داد که متغیرهای احساس بی معنایی و مشخصات حرفه ای با منزلت علمی رابطه معنی داری ندارند، اما متغیرهای احساس بی قدرتی، احساس انزوای ارزشی، احساس بی هنجاری، احساس بیگانگی اجتماعی (مقیاس بیگانگی کل) و ارزیابی منزلت اجتماعی همبستگی مثبت با ارزیابی منزلت علمی دارند و متغیرهای احساس ازخودبیگانگی و احساس رضایت از زندگی با آن همبستگی منفی یا معکوس دارند.جهت تبیین ارزیابی منزلت علمی اعضای هیات علمی دانشگاه یزد، از رگرسیون خطی چندگانه به روش گام به گام استفاده شد. نتایج نشان داد که در نهایت دو متغیر ارزیابی منزلت اجتماعی و احساس بیگانگی اجتماعی در مدل تحلیلی معنی دار باقی مانده و دو متغیر یادشده در مجموع 42.1 درصد متغیر ارزیابی منزلت علمی اعضای هیات علمی دانشگاه یزد را تبیین می نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1198

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 617 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button