Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

رشد فناوری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    1-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1626
  • دانلود: 

    979
چکیده: 

بازارهای اپراتورهای تلفن همراه به سرعت در حال تغییر و به صورت فزاینده رقابتی شده اند و برای پاسخ سریع و اثربخش به تغییر نیازهای مشتریان در این بازارها همچنین جهت باقی ماندن در سطوح بالایی از رقابت، اپراتورها به صورت مستمر به دنبال کشف راه هایی جهت غلبه بر رقبا می باشند. بهره گیری از فرصت ارزشمند فناوری اینترنت اشیاء جهت ایجاد مزیت رقابتی توسط شرکت همراه اول به عنوان بزرگ ترین اپراتور تلفن همراه در سطح خاورمیانه یکی از مباحث مهم و تأثیرگذار در جلب رضایت و حفظ مشتری و نهایتاً کسب سهم بازار بیشتر در بازار رقابتی کنونی می باشد. در این تحقیق با استفاده از مدل پذیرش فناوری TAM (Acceptance Model Technology) و اضافه نمودن سه عامل فناوری، زمینه اجتماعی و خصوصیت فردی و ایجاد یک مدل پذیرش فناوری اینترنت اشیاء فرضیه های موجود مورد بررسی قرار گرفتند. هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اینترنت اشیاء بوده است. بدین منظور تعداد 384 داده از مشتریان شرکت همراه اول از طریق پرسشنامه جمع آوری شده است. داده های این تحقیق با استفاده از نرم افزار Smart PLS و روش معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. طبق نتایج بدست آمده در این تحقیق از جمله عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اینترنت اشیاء در بین مشترکین همراه اول، سودمندی ادراک شده، تأثیرات اجتماعی، لذت به دست آمده و کنترل رفتاری احساس شده است. و در این بین متغیر کنترل رفتاری احساس شده و تأثیرات اجتماعی بیشترین تأثیر را بر پذیرش این فناوری دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1626

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 979 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

رشد فناوری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    13-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1227
  • دانلود: 

    906
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف شناسایی عناصر دانش بازرگانی که در فرایند بین المللی شدن کسب وکارها نقش حیاتی دارند، انجام گردیده است. برای دستیابی به هدف پژوهش، ابتدا با بررسی و مرور ادبیات، الگوی دو بعدی بارتا بدلیل جامعیت و استفاده مکرر آن در پژوهش های قبلی بعنوان چارچوب مفهومی پژوهش انتخاب گردید. سپس، با روش تحقیق توصیفی-پیمایشی داده های مورد نیاز با استفاده از ابزار پرسشنامه از مدیران و کارشناسان بخش بازرگانی خارجی (صادرات و واردات) 104 شرکت از بین پنج نوع متفاوت کسب و کار در استان آذربایجان شرقی جمع آوری و با آزمون های همبستگی کرامر، رگرسیون لجستیک و همبستگی اسپیرمن تجزیه و تحلیل شد. یافته های تحقیق نشان می دهد که تمام متغیرهای شایستگی فردی کارکنان، باورها و عادات سازمانی و رویه های شرکت با شاخص شدت بین المللی شدن کسب و کارها ارتباط دارند. لیکن قوی ترین ارتباط میان بین المللی شدن و عناصر مختلف دانش کسب و کار، در حوزه باورها و عادات سازمانی و شایستگی فردی کارکنان شناسایی گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1227

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 906 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

رشد فناوری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    23-29
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1081
  • دانلود: 

    1064
چکیده: 

طراحی شبکه زنجیره تأمین شامل تصمیمات کلیدی است که تأثیر زیادی بر ساختار عملیاتی زنجیره تأمین دارد. طراحی کارآمد زنجیره تأمین باعث بهبود عملکرد در سازمان ها می شود. این موضوع باعث به وجود آمدن مفاهیم جدیدی در مسأله زنجیره تأمین در دهه گذشته شده است. در این تحقیق مسأله طراحی شبکه زنجیره ی تأمین در سازمان های چابک دارای چند سطح و چند دوره زمانی مورد توجه قرار گرفته است. این مسأله تحت شرایط داشتن چندین مشتری با حجم تقاضای زیاد در نظر گرفته شده است. تصمیمات شامل انتخاب شرکت ها در هر سطح، مقدار تولید، انبار و حمل ونقل هر شرکت است. مسأله برای یکپارچه سازی تمامی متغیرهای تصمیم گیری و با هدف حداقل کردن هزینه های عملیاتی کل در تمام زنجیره ی تأمین و ارضاء تقاضای کامل مشتری ها و کسب رضایت آنها مدل سازی شده است. از آنجایی که حل مسأله طراحی زنجیره تأمین چند سطحی چند دوره ای در شرایط عدم قطعیت از نوع مسائل NP-Hard می باشد بهتر است الگوریتم های ابتکاری و فراابتکاری به منظور کاهش زمان حل مسأله استفاده شود. به همین منظور برای حل مدل از الگوریتم جستجوی ممنوع که یکی از الگوریتم های فراابتکاری است، به کار گرفته شده است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که با بالارفتن تعداد تکرار های حل مسأله، به جواب هایی با کمتر از 3% اختلاف از جواب بهینه دست پیدا کرده است که الگوریتم جستجو ممنوع برای به دست آوردن جواب بهینه در مقایسه با الگوریتم لاگرانژ بهتر عمل کرده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1081

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1064 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

رشد فناوری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    30-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1775
  • دانلود: 

    1311
چکیده: 

حمل و نقل ریلی بدون اغراق هسته اصلی سیستم ها و روش های حمل و نقل در کشورهای پیشرفته می باشد. در کشور ما نیز با توجه رشد روزافزون شهرنشینی و دغدغه های اقتصادی، زیست محیطی و رفع نیازهای جامعه، در سال های اخیر به حمل و نقل ایمن، سریع و کارآمد و توسعه حمل و نقل ریلی، توجه ویژه ای شده است. از سوی دیگر بررسی شبکه همکاری های علمی و فنی و تدوین سیاست هایی جهت اطمینان از وجود روابط لازم در بین نهادها و ایجاد دیدگاهی واحد از شبکه، نیازمند چارچوبی است که در ادبیات علمی نگاشت نهادی می نامند. هدف از پژوهش حاضر ترسیم نگاشت نهادی نوآوری در صنعت حمل و نقل ریلی کشور است. بر این اساس با محوریت قراردادن مفهوم نظام ملی نوآوری در قالب ابعاد شش گانه رویکرد سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی، اقدام به شناسایی نهادهای مؤثر در هر بخش و تدوین طرح کلی نگاشت نهادی صنعت حمل و نقل ریلی گردید. در هر مرحله از تدوین نگاشت با توجه به مصاحبه های انجام شده با متخصصین این حوزه نسبت به تکمیل مراحل اقدام گردید. به منظور ترسیم نگاشت نهادی شش گام اصلی در این پژوهش شناسایی شد که شامل: شناسایی سازمان های موجود در حوزه حمل و نقل ریلی، شناخت روابط میان بنگاهی بین نهادهای موجود در صنعت حمل و نقل ریلی، تهیه ماتریس نهاد-کارکرد برای وضع موجود صنعت، تهیه طرح اولیه نگاشت نهادی برای وضع موجود صنعت، نظرخواهی درخصوص نگاشت تهیه شده و طرح کلی نگاشت نهادی حوزه حمل و نقل ریلی. در نهایت نهادهای اصلی حوزه حمل و نقل ریلی در شش بخش نگاشت نهادی شامل سیاست گذاری، پشتیبانی مالی، تحقیق و توسعه، تربیت نیروی انسانی، کارآفرینی و انتشار فناوری احصا گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1775

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1311 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

رشد فناوری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    39-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1263
  • دانلود: 

    989
چکیده: 

امروزه به علت تغییرات سریع خواسته ها و نیازهای مشتریان و همچنین رقابتی شدن بازار، نیاز به توسعه محصولات، رشد چشم گیری پیدا کرده است. موفقیت در توسعه محصول جدید نیازمند به درک عمیق مشتریان است و این امر مستلزم اثر متقابل و فعال با آن ها است. توسعه محصول جدید یک راه برای گوش دادن به آنچه که مشتریان می خواهند و پاسخگویی به نیازهای آن ها است. ایجاد قابلیت مشارکت مشتری سبب بروز ایده هایی نوآورانه و کاربردی شده و شرایط رقابتی شرکت ها را بهبود می بخشد. از این رو هدف این مقاله بررسی تأثیر قابلیت مشارکت مشتریان بر موفقیت توسعه محصولات جدید بوده و با در نظر گرفتن جذب دانش مشتری به عنوان متغیر میانجی و نقش تعدیل گر شکاف منابع شرکت به توسعه مطالعات گذشته پرداخته شده است. این مقاله از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی است. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه است و 30 شرکت دانش بنیان شهرستان رشت در این پژوهش مشارکت داشته اند. برای آزمودن فرضیه ها از رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد، قابلیت مشارکت مشتری به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق جذب دانش مشتری بر موفقیت توسعه محصول جدید تأثیر دارد ولی نقش تعدیل کننده شکاف منابع در رابطه بین جذب دانش مشتری و موفقیت توسعه محصول جدید تأیید نشد. از این رو شرکت های دانش بنیان برای موفقیت در توسعه محصول جدید لازم است که به ایجاد قابلیت مشارکت مشتریان و جذب دانش آن ها توجه ویژه نمایند تا بتوانند در عرصه رقابتی و پویای بازار از جایگاه قابل قبولی برخوردار گردند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1263

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 989 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

رشد فناوری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    49-57
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1384
  • دانلود: 

    882
چکیده: 

طراحی و توسعه سامانه های سیستمی به دلیل پیچیدگی زیاد و کاربرد خاص آنها، بسیار هزینه بر و زمان بر است. از طرفی سامانه های سیستمی مشتریان خاص خود را دارند و به منظور فروش و بازاریابی اینگونه محصولات، استفاده از بازاریابی دهان به دهان (WOM)1 ضروری است. در کشور ایران، فاصله زمانی بین ارائه محصول به مشتری و درخواست و پذیرش مشتری برای خرید سامانه های سیستمی بسیار زیاد است. این امر منجر به افزایش بسیار زیاد هزینه های فروش و بازاریابی شرکتهای دانش بنیان ایرانی شده است. بر این اساس شرکت های دانش بنیان توسعه دهنده سامانه های سیستمی در ایران لازم است تا با تعیین بهینه بازار هدف محصول، نرخ موفقیت فروش خود را افزایش دهند. مقاله حاضر با استفاده از روش تصمیم گیری چند معیاره (MCDM)2 سعی در ارائه راهنمایی جهت تعیین دقیق بازار هدف سامانه های سیستمی برای شرکت های دانش بنیان ایرانی دارد تا از این طریق امکان موفقیت بیشتر شرکت ها را فراهم آورد. روش پیشنهادی در شرکت دانش بنیان پویش داده نوین به عنوان مطالعه موردی و یکی از تولیدکنندگان ایرانی سامانه های سیستمی اجرا و پیاده سازی شده است. اجرای این روش نشان داد که بازار هدف در ایران می بایست متشکل از برخی مشتریان دولتی باشد. روش پیشنهادی نرخ جذب مشتری را از 06/0 به 13/0 در ماه بهبود داده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1384

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 882 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

خجسته مهدی | اشرفی مریم

نشریه: 

رشد فناوری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    58-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    685
  • دانلود: 

    635
چکیده: 

با پیشرفت روزافزون دانش اقتصاد و رشد پرشتاب فناوری، دارایی های فکری بیش ازپیش در کانون توجه مدیران سرمایه گذاری شرکت ها و پژوهشگران شرکت قرار گرفته اند. شاید بتوان حقوق ثبت اختراع را مهم ترین دارایی فکری برشمرد و یکی از دلایل این امر تحقیقات فراوانی است که در حوزه ابعاد گوناگون این حقوق صورت گرفته است. حق ثبت اختراع امکان استفاده از فناوری را به صورت انحصاری در مدت محدود (اغلب به مدت بیست سال) برای دارنده آن فراهم می آورد. از آنجا که بسیاری از شرکت های صنعتی و خدماتی برای حفظ مزیت های رقابتی خود و نیز رشد پایدار کسب وکار نیازمند به کسب فناوری های نوین از طریق خرید حقوق ثبت اختراع هستند، مسأله ارزیابی حقوق ثبت اختراع به چالش جدی در عرصه فناوری مبدل شده است. در این پژوهش مدلی برای ارزیابی و رده بندی حق ثبت اختراع بر مبنای روش های برنامه ریزی چندمعیاره ارائه شده است و سپس مدل مذکور جهت تصمیم گیری درباره انتخاب فناوری های مرتبط با تلفن همراه اجرایی شده است. در پژوهش حاضر، انتخاب یک فناوری از میان چهار فناوری: (1) نمایشگر دوگانه، (2) ردیابی گوشی گم شده، (3) امنیت ارتباطات بی سیم و (4) بانکداری از راه دور صورت گرفته است. اجرای مدل با لحاظ چهار معیار اصلی: (1) جوهره فناوری، (2) هزینه فناوری، (3) بازار محصول و (4) بازار فناوری منجر به انتخاب فناوری امنیت بی سیم از میان این 4 فناوری شده است. همچنین صحت نتیجه به دست آمده حاصل از اجرای مدل پژوهش به کمک روش الکتر (تسلط تقریبی) تأیید شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 685

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 635 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

رشد فناوری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    65-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    952
  • دانلود: 

    953
چکیده: 

در یک بازار رقابتی، درک نیاز مشتریان و تبلیغات مؤثر، از مهم ترین فاکتورهای بقا به شمار می آید. گسترش اینترنت و شبکه های مجازی، فرصت مناسبی برای شرکت ها جهت تبلیغات فراهم کرده است و لذا مطالعه روش ها و مدل های بازاریابی الکترونیک اهمیت زیادی پیدا می کند. یکی از جدیدترین این روش ها، بازاریابی ویروسی است که بر تبلیغات دهان به دهان استوار بوده و قدرت بسیار زیادی دارد. بازاریابی ویروسی بر این اصل متکی است که در هر شبکه اجتماعی، تعدادی از کاربران قدرت و تأثیرگذاری بالایی روی دیگران دارند و لذا با شناسایی آن ها و ایجاد پیام های تبلیغاتی خوب، می توان از طریق آن ها به بازاریابی مؤثر پرداخت. بنابراین، شناسایی کاربران با اهمیت، مهم ترین فعالیت در بازاریابی ویروسی به حساب می آید. در این راستا، تحقیقات مختلفی با استفاده از انواع روش های مبتنی بر گراف و مبتنی بر انتشار، به شناسایی کاربران پرداخته اند. در این پژوهش، از قابلیت های هر دو روش استفاده شده و با به کارگیری معیار مرکزیت نیمه محلی از روش های مبتنی بر گراف و مدل خوشه بندی مارکوف از روش های مبتنی بر انتشار، یک مدل ترکیبی جدید جهت خوشه بندی کاربران و شناسایی کاربران کلیدی، ارائه گردیده است. نتایج به دست آمده، نشان دهنده همبستگی بالاتر روش پیشنهادی با معیار SIR و در نتیجه کارایی بالاتر آن از سایر روش های به کار گرفته شده در تحقیق است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 952

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 953 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button