مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

952
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

953
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کارایی روش بازاریابی ویروسی ترکیبی با روش خوشه بندی شبکه ای و مقایسه نتایج

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 72

چکیده

 در یک بازار رقابتی, درک نیاز مشتریان و تبلیغات مؤثر, از مهم ترین فاکتورهای بقا به شمار می آید. گسترش اینترنت و شبکه های مجازی, فرصت مناسبی برای شرکت ها جهت تبلیغات فراهم کرده است و لذا مطالعه روش ها و مدل های بازاریابی الکترونیک اهمیت زیادی پیدا می کند. یکی از جدیدترین این روش ها, بازاریابی ویروسی است که بر تبلیغات دهان به دهان استوار بوده و قدرت بسیار زیادی دارد. بازاریابی ویروسی بر این اصل متکی است که در هر شبکه اجتماعی, تعدادی از کاربران قدرت و تأثیرگذاری بالایی روی دیگران دارند و لذا با شناسایی آن ها و ایجاد پیام های تبلیغاتی خوب, می توان از طریق آن ها به بازاریابی مؤثر پرداخت. بنابراین, شناسایی کاربران با اهمیت, مهم ترین فعالیت در بازاریابی ویروسی به حساب می آید. در این راستا, تحقیقات مختلفی با استفاده از انواع روش های مبتنی بر گراف و مبتنی بر انتشار, به شناسایی کاربران پرداخته اند. در این پژوهش, از قابلیت های هر دو روش استفاده شده و با به کارگیری معیار مرکزیت نیمه محلی از روش های مبتنی بر گراف و مدل خوشه بندی مارکوف از روش های مبتنی بر انتشار, یک مدل ترکیبی جدید جهت خوشه بندی کاربران و شناسایی کاربران کلیدی, ارائه گردیده است. نتایج به دست آمده, نشان دهنده همبستگی بالاتر روش پیشنهادی با معیار SIR و در نتیجه کارایی بالاتر آن از سایر روش های به کار گرفته شده در تحقیق است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اوحدی، فریدون، محمدی، مهرنوش، و تارخ، محمدجعفر. (1398). ارزیابی کارایی روش بازاریابی ویروسی ترکیبی با روش خوشه بندی شبکه ای و مقایسه نتایج. رشد فناوری، 15(58 )، 65-72. SID. https://sid.ir/paper/144849/fa

    Vancouver: کپی

    اوحدی فریدون، محمدی مهرنوش، تارخ محمدجعفر. ارزیابی کارایی روش بازاریابی ویروسی ترکیبی با روش خوشه بندی شبکه ای و مقایسه نتایج. رشد فناوری[Internet]. 1398؛15(58 ):65-72. Available from: https://sid.ir/paper/144849/fa

    IEEE: کپی

    فریدون اوحدی، مهرنوش محمدی، و محمدجعفر تارخ، “ارزیابی کارایی روش بازاریابی ویروسی ترکیبی با روش خوشه بندی شبکه ای و مقایسه نتایج،” رشد فناوری، vol. 15، no. 58 ، pp. 65–72، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144849/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button