سازمان های امروزی در محیطی کاملا متغیر و پیچیده فعالیت می کنند و پیوسته در تلاش هستند برای باقی ماندن در عرصه رقابت، رویکردهای نوینی در پرورش، حفظ و نگهداری منابع انسانی به عنوان مهم ترین سرمایه سازمانی اتخاذ کنند. منتورینگ، هنر تسهیل کردن اجرای فعالیت ها، فرآیند یادگیری و پیشرفت فردی است و به طور مداوم بر فرآیندهای پیشرفت و رشد افراد تمرکز می کند. منتورینگ رویکردی نوین پیش روی سازمان ها در جهت هدایت صحیح نیروی انسانی در رسیدن به اهداف سازمانی است بنابراین منتورینگ، فرد باتجربه را قادر می سازد که فردی کم تجربه را از طریق توسعه شایستگی هایش هدایت و حمایت کند. هدف از پژوهش حاضر بررسی رویکرد منتورینگ، تعیین معیارهای شایستگی و ارزیابی کیفی منتورها در شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان است. در آزمودن منتورها ابتدا پروتکل مربوط به ارزیابی و اولویت بندی شایستگی ها به منظور استخراج معیارهای پراهمیت در اختیار منتورها قرار گرفت که بر اساس نظرات ایشان و معیارهای بااهمیت بالاتر، پرسشنامه محقق ساخته ای تدوین و مطابق با جامعه موردپژوهش از 20 شرکت تولیدی-خدماتی از بین شرکت های مستقر در شهرک سنجش شد. روایی و پایایی پرسشنامه مورد تائید می باشد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آمار توصیفی و به منظور انجام آزمون های آماری از نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج نشان داد منتورها در چهارچوب رویکرد منتورینگ به طورکلی در سطح متوسط و خوبی عمل کرده اند. با توجه به آزمون t تک گروهی تمامی معیارها به غیر از برخی از آن ها با اختلاف ناچیز در ارزیابی عملکرد منتورها مناسب هستند.