با توجه به کاربرد وسیع موتورهای پیشرانه مایع در موشک ها و اهمیت تعیین پارامترهای اصلی مثل میزان پیشران، ضربه مخصوص و میزان مصرف پیشرانه در میزان کارایی موشک ها، قبل از اینکه این موتورها در شرایط عملیاتی قرار گیرند، آنها را در شرایط مختلف کارکردی مورد آزمایش قرار می دهند. از تجزیه و تحلیل نتایج این آزمایش ها برای بهبود طراحی و رفع عیب های موتور یا گسترش برنامه ساخت موشک های آینده استفاده می کنند. برای توسعه موتور پیشرانه مایع، انتخاب انژکتور مناسب، اولین مرحله برای بررسی بهبود پارامترهای احتراق است. با توجه به لزوم یافتن راه های موثر برای ارزیابی سخت افزارهای موتور بدون چشم پوشی از مشخصات اصلی آنها، یکی از این راه ها به کاربردن یک موتور کوچک در آزمایش ها به جای موتور واقعی است. در این پژوهش فرایند طراحی و ساخت یک میکروموتور پیشرانه مایع با تک انژکتور گریز از مرکز آزمایشگاهی با نیروی پیشران نامی 300 نیوتن نیروی پیشران ارائه شده است. استارت های اولیه با پیشرانه واقعی برای آزمایش گرم میکروموتور ناموفق بودند. دبی کم احیاکننده نسبت به اکسیدکننده، کم بودن میزان اختلاط احیاکننده و اکسیدکننده و وجود ناخالصی در احیاکننده خود مشتعل به عنوان دلایل عدم موفقیت مطرح شدند. برطرف کردن موارد مذکور به انجام آزمایش های موفق و نتایج قابل قبول آن انجامید.