در این مقاله TOPSIS به عنوان یک تکنیک تصمیم گیری، برای ارزیابی کیفیت خدمات بخش دولتی، در یک محیط فازی که ابهام و ذهنی بودن با واژگان زبانی نشان داده می شود، با به کارگیری اعداد فازی مثلثی (TFN) توسعه داده شده است. کیفیت خدمات از معیارهای ناملموس بسیاری که اندازه گیری اکثر آن ها چندان آسان نیست تشکیل شده است. این ویژگی ها ارزیابی کیفیت خدمات را با مشکل مواجه می سازد. در این تحقیق به منظور مقابله با این موضوع از تئوری مجموعه های فازی در ارزیابی کیفیت خدمات استفاده شده است. اوزان اهمیت هر معیار با واژگان زبانی در قالب اعداد فازی مثلثی بیان شده است و با به کارگیری TOPSIS شکاف های (شکاف 5 و شکاف 6) موجود در مدل شکاف کیفیت خدمات تعیین شده است.