اهداف: هیچ بیمارستانی بدون اورژانس فعال و دارای عملکرد مناسب، نمی تواند به عنوان یک مرکز درمانی ایده آل محسوب شود. سهم مهمی از این عملکرد فعال و مناسب به مدیریت بخش اورژانس که تحت تاثیر شرایط و عوامل زمینه ای است بر می گردد. مطالعه حاضر، با هدف «تبیین تجربه پرستاران از مدیریت بخش اورژانس»، از دیدگاه پرستاران انجام شد.روش ها: با رویکردی کیفی و روش آنالیز محتوی از نوع قراردادی، هجده پرستار در مدت یک سال، به روش نمونه گیری مبتنی بر هدف، در دو بیمارستان آموزشی شهر تهران مورد مصاحبه بدون ساختار قرار گرفتند. داده ها با استفاده از نرم افزار مکس کیو تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: یافته های این پژوهش نشان دهنده این است که تجربه پرستاران از مدیریت بخش اورژانس در سه زمینه اصلی 1. بی توجهی نسبت به نیازهای اساسی منابع انسانی، 2. بی توجهی نسبت به بهسازی منابع انسانی و 3. چالش ها و کاستی های مدیریتی در زمینه و عملکرد بود.نتیجه گیری: مدیران، با توجه به کاستی ها و نارسایی های مدیریتی در بخش اورژانس، باید به نیازهای اساسی و متعالی پرستاران توجه نموده، ضمن ایجاد حمایت از پرستاران، توجه به پیشنهادات و توسعه آموزش، به رفع چالش ها و کاستی های مدیریتی همت گمارند.