نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (64)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    11
  • بازدید: 

    893
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 893

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 11 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (64)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1194
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1194

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (64)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    997
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 997

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (64)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1970
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1970

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (64)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    710
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 710

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (64)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    954
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 954

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

محمدزاده علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 64)
  • صفحات: 

    3-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1027
  • دانلود: 

    915
چکیده: 

از دیدگاه تاریخی و سبب شناختی، اسکیزوتایپی به دلیل ارتباط با اسکیزوفرنیا اهمیت دارد، ولی در الگوی تمام ابعادی، اسکیزوتایپی را می توان روی پیوستاری در نظر گرفت که آغاز آن حالت بهنجار و انتهای آن بیماری اسکیزوفرنیا و دیگر موارد آسیب شناسی است. در این دیدگاه اسکیزوتایپی دربرگیرنده صفاتی است که به طور پیوستاری توزیع شده اند، این صفات منابعی از تغییرات سلامتی و همچنین آمادگی برای روان پریشی هستند. مقاله حاضر با مرور پژوهش های پیشین و با هدف بررسی اسکیزوتایپی با تمرکز بر ابعاد، الگوها، اسکیزوتاکسیا، ارتباطات و همایندی با وضعیت های روانی مختلف و ابزارهای سنجش آن نوشته شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1027

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 915 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 64)
  • صفحات: 

    16-25
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1029
  • دانلود: 

    853
چکیده: 

هدف: بررسی رابطه هوش هیجانی، اسکیزوتایپی و آسیب روانی هدف پژوهش حاضر بود.روش: در این پژوهش توصیفی - تحلیلی 150 دانش آموز (94 دختر و 56 پسر)، در دامنه سنی 14 تا 17 سال (15.54±0.67) از دو دبیرستان عادی ناحیه یک شهر ری در سال تحصیلی 88 - 1387 به پرسش نامه های صفات اسکیزوتایپی (STA)، هوش هیجانی تجدیدنظرشده شاته (MSEIS)  و سه خرده مقیاس روان پریشی گرایی، خصومت و ایده پردازی پارانوئیدی از آزمون SCL-90-R پاسخ دادند. تجزیه و تحلیل داده ها با کمک نرم افزارهای SPSS 11.5 و LISREL 8.54 و به روش آزمون T مستقل،U من ویتنی و تحلیل مسیر انجام شد.یافته ها: تحلیل مسیر نشان داد هوش هیجانی با آسیب روانی (P≤0.05، t=4.03) و ارزیابی هیجان ها با تفکر جادویی (P≤0.05، t=2.25)، ایده پردازی پارانوئیدی (P≤0.05، t=2.03) و روان پریشی گرایی (P≤0.05، t=3.39) رابطه علی دارد.نتیجه گیری: بررسی دقیق ارتباط میان متغیرها نشان داد ارزیابی هیجان ها اثر علی بر عوامل اسکیزوتایپی و آسیب روانی دارد. ارزیابی هیجان به معنی درک و برداشت فرد از وضعیت هیجانی مشاهده شده در خود و دیگری است. در واقع احتمال مشاهده نشانه های اسکیزوتایپی و آسیب روانی در افرادی که ارزیابی و برداشت مثبت از امور هیجانی دارند، کمتر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1029

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 853 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 64)
  • صفحات: 

    26-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    993
  • دانلود: 

    743
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگی های روان سنجی نسخه فارسی پرسش نامه شخصیت اسکیزوتایپال (SPQ) در جمعیت دانشجویی انجام شد.روش: 727 دانشجو (442 مرد و 285 زن) با میانگین سنی 23، به روش طبقه ای مرحله ای و 14 بیمار مبتلا به اسکیزوفرنیا به روش نمونه گیری در دسترس به SPQ پاسخ دادند.  SPQ پرسش نامه ای خودسنجی و 74 گویه ای است که نه ملاک تشخیصی DSM-III-R برای اختلال شخصیت اسکیزوتایپی را می سنجد. داده ها با کمک SPSS-16 و به روش همبستگی پیرسون، آزمون t مستقل، تحلیل واریانس چندمتغیره و تحلیل عامل اکتشافی تحلیل شدند.یافته ها: ضریب آلفای کرونباخ کل پرسش نامه و خرده مقیاس ها به ترتیب 0.90 و 0.59-0.82 بود.  SPQ توانست میان بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیا و آزمودنی های سالم تمایز قایل شود. تحلیل عاملی اکتشافی نیز ساختار سه عاملی رین (میان فردی، ادراکی- شناختی و آشفته) را تایید کرد.نتیجه گیری:SPQ  ابزاری معتبر و پایا برای سنجش نشانه های اختلال شخصیت اسکیزوتایپال است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 993

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 743 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 64)
  • صفحات: 

    35-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    738
  • دانلود: 

    684
چکیده: 

هدف: این پژوهش با هدف تنظیم نسخه فارسی پرسش نامه کیفیت زندگی در صرع  (QOLIE-89)  و بررسی ویژگی های روان سنجی آن انجام شد.روش: نسخه فارسی QOLIE-89 به روش ترجمه/ ترجمه وارون تنظیم و به همراه BDI-PC و  GHQ-12 روی 75 بیمار صرعی از دو درمانگاه الزهرا و آیت اله کاشانی در اصفهان اجرا شد. پایایی ثبات درونی به روش آلفای کرونباخ، اعتبار سازه و ملاکی هم زمان به وسیله همبستگی با  GHQ-12  و BDI-PC و اعتبار تمایزی به وسیله مقایسه گروه های شناخته شده تعیین شد.یافته ها: آلفای کرونباخ نمره کلی 0.96 و در مورد خرده مقیاس ها در دامنه 0.70 تا 0.89 بود. همبستگی بالا با GHQ-12 (P≤0.01، r=0.63) و BDI-PC (P≤0.01، r=0.55) نشان گر اعتبار سازه و تمایز میان بیماران مبتلا به صرع افسرده/ غیرافسرده، کنترل شده با دارو/ مقاوم به دارو و با سلامت روان بالا/ پایین نشان گر اعتبار تمایزی QOLIE-89 بود.نتیجه گیری: یافته های این بررسی نشان داد نسخه فارسی QOLIE-89 اعتبار و پایایی خوبی دارد و می تواند به عنوان یک ابزار معتبر در پژوهش ها و کارآزمایی های بالینی مربوط به بیماری صرع به کار رود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 738

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 684 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 64)
  • صفحات: 

    44-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1204
  • دانلود: 

    667
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی درمان ترمیم شناختی در کاهش نشانه های بالینی و بهبود کارایی شناختی بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیا انجام شد.روش: از جامعه آماری (تمامی بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیا بستری در مرکز آموزشی- درمانی روان پزشکی رازی شهر تهران) 40 نفر به صورت تصادفی در دو گروه 20 نفری (گروه آزمایش و کنترل) جای گرفتند. گروه آزمایش به مدت 16 جلسه درمان ترمیم شناختی دریافت کرد. هر دو گروه درمان دارویی نیز داشتند. آزمودنی ها در سه مرحله پیش، میانه و پس از مداخله به وسیله مقیاس های سنجش نشانه های مثبت، سنجش نشانه های منفی، معاینه وضعیت عصبی- رفتاری شناختی و مشاهده پرستاری برای ارزیابی بیمار بستری ارزیابی شدند. داده ها به روش اندازه گیری های مکرر چند متغیری تحلیل شدند.یافته ها: برنامه ترمیم شناختی، نشانه های منفی (P≤0.001) و مثبت (P≤0.05) بیماران گروه آزمایشی را کاهش و کارایی شناختی (P≤0.05) آنان را افزایش داد، ولی بر کارایی رفتاری آنان تاثیری نداشت.نتیجه گیری: درمان بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیا به یک برنامه همه جانبه درمانی نیاز دارد که نارسایی های شناختی را در نظر گیرد. درمان ترمیم شناختی که مبتنی بر شرایط فرهنگی- اجتماعی ایران است، می تواند در بهبود نارسایی های شناختی و کاهش نشانه های بیماری نقش موثر داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1204

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 667 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 64)
  • صفحات: 

    53-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    905
  • دانلود: 

    643
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی برنامه ترخیص بر آگاهی، نشانه های بالینی و دفعات بستری بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیا انجام شد.روش: در این کارآزمایی بالینی، 46 بیمار مبتلا به اسکیزوفرنیای بستری در بیمارستان های روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران با در نظر گرفتن معیارهای ورود، در دو گروه آزمایش و کنترل جای گرفتند. برای گروه آزمایش برنامه ترخیص که برپایه الگوی فرآیند پرستاری طراحی شده بود، به مدت شش جلسه در بیمارستان و شش جلسه در منزل بیمار (تا سه ماه پس از ترخیص از بیمارستان) اجرا شد. برای گردآوری داده ها، پرسش نامه های گردآوری داده های جمعیت شناختی، فهرست ترخیص و سنجش آگاهی و برای تجزیه و تحلیل آنها آزمون های فریدمن، T مستقل، X2،U من ویتنی و مک نمار به کار رفت.یافته ها: میزان آگاهی گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل هنگام ترخیص (P≤0.001، t=9.63) و سه ماه پس از ترخیص (P≤0.001، t=9.63) بالاتر بود. از نظر نشانه های بالینی هنگام ترخیص (P≤0.001، t=7.34) و سه ماه پس از ترخیص (P≤0.001، t=14.67) گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل در وضعیت بهتری بود. از نظر میزان بستری شدن نیز میان پیش و سه ماه پس از اجرای برنامه در گروه کنترل تفاوت معنی دار وجود نداشت، ولی در گروه آزمایش تفاوت معنی دار بود (P≤0.001، t=3.87).نتیجه گیری: زیادشدن آگاهی بیماران، افت نشانه های بالینی و کم شدن دفعات بستری از مزایای برنامه ترخیص است، که با توجه به میزان بالای برگشت و بستری شدن دوباره بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیا و هزینه های کلان مراقبتی و درمانی ایشان اهمیت بیشتری پیدا می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 905

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 643 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 64)
  • صفحات: 

    60-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2063
  • دانلود: 

    1047
چکیده: 

هدف: هدف پژوهش حاضر هنجاریابی سیاهه رفتار کودک (CBCL) در شهر اصفهان بود.روش: نمونه شامل 1880 دانش آموز 11-7 ساله از دبستان های دخترانه و پسرانه پنج منطقه آموزش و پرورش شهر اصفهان، پدر و مادر و معلم های آنان بود. برای گردآوری داده ها سه نسخه کودک، پدر/ مادر و معلم CBCL به کار رفت، که شامل دو بخش مهارت ها و مشکلات رفتاری- هیجانی است. پس از به کارگیری شیوه ترجمه وارون و بررسی اعتبار صوری، نسخه فارسی تنظیم و روی آزمودنی ها اجرا شد. تجزیه و تحلیل داده ها به روش همبستگی پیرسون انجام شد.یافته ها: بیشترین میزان آلفای کرونباخ سه نسخه پدر/ مادر، معلم و کودک به ترتیب 0.90، 0.93 و 0.82 بود. در مورد اعتبار سازه، همبستگی خرده مقیاس های بخش مشکلات رفتاری- هیجانی با نمره کلی این بخش در سه نسخه پدر/ مادر، معلم و کودک به ترتیب 0.62-0.88، 0.44-0.91 و 0.51-0.85 و همبستگی خرده مقیاس-های بخش مهارت ها با نمره کلی این بخش در سه نسخه پدر/ مادر، معلم و کودک به ترتیب 0.24-0.82، 0.77-0.93 و 0.64-0.87 به دست آمد.نتیجه گیری: آلفای کرونباخ، همبستگی میان نسخههای همتا، همبستگی میان خرده مقیاس ها با نمره کلی بخش مربوط و نقطه های برش به دست آمده نشان گر اعتبار سازه و پایایی مناسب این ابزار برای ارزیابی مهارتها و مشکلات رفتاری کودکان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2063

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1047 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 64)
  • صفحات: 

    71-75
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2644
  • دانلود: 

    2367
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان اختلال های شخصیت و شیوه های رویارویی در زنان روسپی انجام شد. روش: در این پژوهش مشاهده ای - مقطعی 30 زن روسپی به روش نمونه گیری دردسترس به دو پرسش نامه مصاحبه بالینی ساختار یافته برای محور II از DSM-IV و پرسش نامه شیوه های رویارویی پاسخ دادند. داده ها به روش درصد فراوانی تحلیل شدند.یافته ها: 90 درصد آزمودنی ها اختلال شخصیت داشتند که بیشترین فراوانی به اختلال شخصیت منفعل- پرخاشگر (53.3%) مربوط بود و هیچ یک از آنها اختلال شخصیت اسکیزوتایپال نداشتند. در میان شیوه های رویارویی با رویدادهای زندگی، دو شیوه رویارویی متمرکز بر هیجان (56.7%) و متمرکز بر جسمانی کردن (23.3%) بیشترین فراوانی را به خود اختصاص دادند.نتیجه گیری: با توجه به میزان بالای اختلال های شخصیت در زنان روسپی و بیشترین میزان استفاده آنان از شیوه رویارویی متمرکز بر هیجان در مواجهه با رویدادهای زندگی، آموزش مهارت های زندگی و مهارت حل مساله می تواند مفید باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2644

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2367 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button