امروزه معضل کمبود محل توقف وسایل نقلیه به خصوص در مناطق مرکزی شهر، گریبان گیر اکثر شهرهای بزرگ می باشد.مدیریت پارکینگ یکی از مولفه های اصلی مدیریت ترافیک می باشد. عدم وجود پارکینگ های غیرخیابانی منجر به افزایش پارک حاشیه ای و کاهش عرض خیابان و در کل اخلال در سیستم ترافیک می شود. هدف این مقاله بررسی تاثیر پارک های حاشیه ای بر جریان ترافیک شبکه های درون شهری و تحلیل پارامترهای ترافیکی می باشد. روش تحقیق در این مقاله جمع آوری حجم جریان (تعداد وسایل نقلیه) در خیابان در ساعت اوج ترافیک و وارد کردن این داده ها در نرم افزار Aimsun و تحلیل نمودارهای حاصله می باشد که حجم جریان با استفاده از آمارگیری به دست می آید. نرم افزار Aimsun یکی از قویترین نرم افزارهای ترافیکی می باشد که چند سالی است در ایران نیز کالیبره شده است. دو خیابان ولی عصر و شریعتی برای تحلیل ترافیکی برای پارک حاشیه ای در نرم افزار Aimsun شبیه سازی شده و مشاهده گردید. زمان تاخیر به میزان 19 ثانیه برای هر وسیله نقلیه و چگالی به میزان 12 وسیله در هر کیلومتر، در حالتی که خیابان دارای پارک حاشیه ای باشد، بیشتر از حالتی است که پارک حاشیه ای موجود نباشد.