مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,059
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,891
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تاثیر پارکینگ حاشیه ای در ترافیک معابر اصلی درون شهری در محیط AIMSUN

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 12

چکیده

 امروزه معضل کمبود محل توقف وسایل نقلیه به خصوص در مناطق مرکزی شهر, گریبان گیر اکثر شهرهای بزرگ می باشد.مدیریت پارکینگ یکی از مولفه های اصلی مدیریت ترافیک می باشد. عدم وجود پارکینگ های غیرخیابانی منجر به افزایش پارک حاشیه ای و کاهش عرض خیابان و در کل اخلال در سیستم ترافیک می شود. هدف این مقاله بررسی تاثیر پارک های حاشیه ای بر جریان ترافیک شبکه های درون شهری و تحلیل پارامترهای ترافیکی می باشد. روش تحقیق در این مقاله جمع آوری حجم جریان (تعداد وسایل نقلیه) در خیابان در ساعت اوج ترافیک و وارد کردن این داده ها در نرم افزار Aimsun و تحلیل نمودارهای حاصله می باشد که حجم جریان با استفاده از آمارگیری به دست می آید. نرم افزار Aimsun یکی از قویترین نرم افزارهای ترافیکی می باشد که چند سالی است در ایران نیز کالیبره شده است. دو خیابان ولی عصر و شریعتی برای تحلیل ترافیکی برای پارک حاشیه ای در نرم افزار Aimsun شبیه سازی شده و مشاهده گردید. زمان تاخیر به میزان 19 ثانیه برای هر وسیله نقلیه و چگالی به میزان 12 وسیله در هر کیلومتر, در حالتی که خیابان دارای پارک حاشیه ای باشد, بیشتر از حالتی است که پارک حاشیه ای موجود نباشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی حسینلو، منصور، و بلال، اسماعیل. (1390). مطالعه تاثیر پارکینگ حاشیه ای در ترافیک معابر اصلی درون شهری در محیط AIMSUN. مطالعات مدیریت ترافیک، 6(20)، 1-12. SID. https://sid.ir/paper/154244/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی حسینلو منصور، بلال اسماعیل. مطالعه تاثیر پارکینگ حاشیه ای در ترافیک معابر اصلی درون شهری در محیط AIMSUN. مطالعات مدیریت ترافیک[Internet]. 1390؛6(20):1-12. Available from: https://sid.ir/paper/154244/fa

    IEEE: کپی

    منصور حاجی حسینلو، و اسماعیل بلال، “مطالعه تاثیر پارکینگ حاشیه ای در ترافیک معابر اصلی درون شهری در محیط AIMSUN،” مطالعات مدیریت ترافیک، vol. 6، no. 20، pp. 1–12، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154244/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button