Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2821
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2821

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    91-99
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2147
  • دانلود: 

    939
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، سنجش اثر بخشی آموزش آزمایشگاه شیمی سال دوم دبیرستان، به وسیله نرم افزار آموزشی و شیوه سنتی بر دانش و نگرش دانش آموزان است. جامعه آماری، کلیه دانش آموزان سال دوم دبیرستان شاخه نظری شامل رشته های تجربی و ریاضی - فیزیک شهر ایلام، در سال تحصیلی 87-86 بوده است. با انجام پیش آزمون مشخص شد که بین دو گروه آزمایش و کنترل، در سطح دانش و نگرش تفاوت معنی داری وجود ندارد. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه های محقق ساخته بوده که در دو سطح دانش و نگرش تهیه گردیده است. برای سنجش روایی آن ها، از نظرات اساتید، کارشناسان ذیربط و جدول دو بعدی هدف – محتوا استفاده شده است. پایایی ابزار پیشرفت تحصیلی a=0.71 و برای نگرش a=0.88  بوده است. روش اجرای تحقیق، بدین ترتیب بود که گروه کنترل در آزمایشگاه مرسوم به کمک مواد شیمیایی و ابزار آزمایشگاهی، به انجام آزمایش می پرداختند و گروه آزمایش نیز همان آزمایش را به کمک نرم افزار آموزشی در سایت رایانه، انجام می دادند. در پایان، با انجام پس آزمون و تحلیل کوواریانس داده های حاصل، مشخص شد که: بین میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال دوم دبیرستان در زمینه آزمایشگاه شیمی در دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنی داری وجود دارد و گروه کنترل از پیشرفت تحصیلی بیشتری برخوردار بوده اند. دانش آموزان گروه آزمایش در مقایسه با دانش آموزان گروه کنترل، نگرش مثبتی نسبت به رایانه و آزمایشگاه شیمی دارند. در سه حوزه نگرش عاطفی، شناختی و رفتاری، نیز تفاوت بین دو گروه آزمایش و کنترل معنی دار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2147

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 939 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

ثمری عیسی | آتشک محمد

نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    101-111
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    6139
  • دانلود: 

    3761
چکیده: 

پژوهش حاضر به بررسی میزان شناخت معلمان از فناوری آموزشی و کاربست آن در فرایند یادگیری دانش آموزان با رویکرد نگرش سیستمی و حل مساله در درس علوم تجربی دوره ابتدایی پرداخته است. در این تحقیق از دو روش تحقیق توصیفی (پیمایشی) به منظور سنجش میزان شناخت و آگاهی معلمان از فناوری آموزشی و کاربست آن در فرایند یاددهی و یادگیری (با استفاده از پرسش نامه محقق ساخته) و روش نیمه تجربی از نوع طرح دوگروهی با پیش آزمون و پس آزمون، به منظور کاربرد طرح آموزش ویژه استفاده شده است. آزمودنی های طرح شامل معلمان و دانش آموزان پایه چهارم دوره ابتدایی شهر اردبیل بوده اند و نتایج تحلیل داده ها حاکی از آن است که میزان شناخت و استفاده معلمان از فناوری آموزشی در حد کم و متوسط بوده و بین شناخت و کاربست فناوری از سوی معلمان و هم چنین وجود مواد و وسایل آموزشی با استفاده از آنها از سوی معلمان رابطه معنی داری وجود داشته است. هم چنین به کارگیری مواد و رسانه های آموزشی، استفاده از طراحی منظم آموزشی و ارزشیابی صحیح و اصولی از سوی معلمان در فرایند تدریس، موجب افزایش یادگیری دانش آموزان می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6139

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3761 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    113-127
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2448
  • دانلود: 

    1415
چکیده: 

طراحی جدول زمان بندی، اساسا از وظایف پیچیده و وقت گیر برای پرسنل مسوول می باشد که از طرفی انجام خودکار آن گامی در جهت کاهش بار کاری پرسنل و از سوی دیگر یک نمونه مطلوب برای امتحان روش های برنامه ریزی و ارضای محدودیت ها در هوش مصنوعی است. در این پژوهش، ابتدا الگوریتم های ژنتیک مطالعه و بررسی شده، سپس در مساله بهینه سازی جدول زمانی دروس برای یک دانشکده فرضی مورد استفاده قرار گرفته است. در این رویکرد روند تکاملی پاسخ ها طی تکرار نسل ها در یک الگوریتم ژنتیک، نهایتا منجر به تولید یک جدول زمان بندی دروس خوش کیفیت خواهد گردید. در مرحله پیاده سازی، به کمک تغییراتی که در روند معمول الگوریتم های ژنتیک صورت داده شد، نتایج بسیار خوبی در زمینه طراحی جداول زمان بندی دروس دانشگاهی حاصل گردیده است. اساس کار الگوریتم طراحی شده، حفظ کروموزوم های بهتر جمعیت و اعمال عملگرهای ژنتیکی بر روی بقیه کروموزوم ها به منظور بهبود آنها می باشد. در آزمون ها، مقایسه بین الگوریتم ژنتیک عادی و الگوریتم پیشنهادی، طی چند مرحله، نقاط قوت الگوریتم پیشنهادی را مشخص کرد. ایده های مطرح شده در این تحقیق قابل تسری به کاربردهای مشابه نیز خواهد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2448

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1415 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

علی اوسطی سعید

نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    129-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    918
  • دانلود: 

    612
چکیده: 

پژوهش حاضر با عنوان تاثیر عوامل تنش زای شغلی بر عملکرد کارکنان اداری و علمی یکی از مراکز آموزش عالی کشور به منظور شناسایی عوامل تنش زای شغلی و راه های مقابله با آن، و هدف بالا بردن میزان عملکرد کارکنان به انجام رسیده است.روش پژوهش، توصیفی و از نوع پیمایشی و جامعه آماری شامل 95 نفر کادر اداری و 85 نفر کادر آموزشی است. ابزار گردآوری اطلاعات تحقیق، پرسشنامه سنجش تنش و دو پرسشنامه برای ارزیابی عملکرد کارکنان است. روش نمونه گیری، تصادفی- طبقه ای است که 76 نفر از بخش اداری و 71 نفر از بخش آموزشی را شامل شده است. برای تحلیل آماری از روش ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شده تا رابطه بین عوامل یاد شده با عملکرد مشخص گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 918

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 612 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    137-151
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1947
  • دانلود: 

    1023
چکیده: 

در هزاره سوم که لازمه رشد اقتصادی در آن توسعه مراکز تولید دانش، فناوری و مهارت های فنی است، از کارآفرینی می توان به عنوان یکی از مهم ترین موتورهای رشد و توسعه یاد کرد. اینجاست که نقش کارآفرین و نیاز به کارآفرینی در جامعه مشخص می شود. طبیعی است، بارزترین چیزی که می تواند ما را به این مقصود برساند دانشگاه ها و مراکز کارآفرینی است. در این مقاله سعی بر آن است که ارتباط آموزش و نوع آموزش های لازم با کارآفرینی و روند اجرایی کار آفرینی را روشن کنیم. در تجزیه و تحلیل استنباطی و آزمون فرضیه های این تحقیق که روش آن بر اساس هدف تحقیق، توسعه ای بوده و به صورت پیمایشی مقطعی انجام گرفته، از سه آزمون «کالموگروف - اسمیرنف»، «آزمون t یک نمونه» و «آزمون رتبه بندی فریدمن»، استفاده شده است. نتیجه تحقیق نشان داده است که در میان عوامل داخلی دانشگاه، فرآیند های دانشگاهی و در میان عوامل احیای سازمانی (دانشگاهی)، اعمال رهبری تحول بخش و در میان تغییرات اساسی و بنیادی دانشگاه، ایجاد یک محیط پویا و علمی بیشترین تاثیر را در شکل گیری و استقرار دانشگاه های کارآفرین دارند. در پایان مقاله نیز نتیجه گیری هایی به عمل آمده و بر اساس آن پیشنهادات خاصی در راستای توسعه «آموزش کارآفرینی» جهت استقرار دانشگاه های کارآفرین ارایه گردیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1947

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1023 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    153-162
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2879
  • دانلود: 

    1547
چکیده: 

دانشجویان معماری و حتی معماران حرفه ای اغلب تصاویر مرجع را از کتاب ها، روزنامه ها و دیگر مجموعه های تصویردار و در کل آنچه که در طول عمرشان دیده اند، برداشت می کنند تا با بهره گیری از آنها به شکل ها و صورت های جدیدی دست یافته، آنها را به هدف معینی نزدیک کنند و نهایتا در طراحی شان به کار برند. طبق گفته بسیاری از طراحان و اندیشمندان، آنچه معماران در تخیلات خود دارند، زاییده تصاویری است که دیده اند. پس ناگفته پیداست که فاکتورهای بصری در فرایند طراحی، نقش به سزایی دارند. در همین راستا، از جمله مسایلی که جای آن در حوزه آموزش معماری خالی است، بحث تخیل و جایگاه آن در حوزه طراحی معماری است. بسیاری از معماران معتقدند که تخیل بخش لاینفک هنر است. از طرفی معماری رشته ای چندبعدی و فراگیر است. معماری هم هنر است، هم حرفه ، و هم حالتی ذهنی دارد. بنابراین معمار خلاق هم از تخیل برخوردار است و هم در بسیاری از جنبه ها خلاقیت دارد که برخی از آنها کاملا هنری و فکری اند، و برخی دیگر عملی می باشند. از دید رایت، آلتو و لوکوربوزیه، خلق و خلاقیت و تجسم نه تنها «مقدس» و پوشیده در هاله ای مذهبی اند، بلکه باعث تقابل و رویارویی مدام عوامل خلاقیت و جامعه اند.در این مقاله نیز ما نمونه هایی را از چگونگی استفاده معماران از منابع تصویری و قیاس بصری میان اشکال و فرم ها ارایه می دهیم و شیوه های خود را جهت پیدا کردن ترسیم های مشابه تشریح می کنیم و نشان می دهیم طرح های گرافیکی که موجب یادآوری می شوند و بر پایه اسکیس ها به وجود آمده اند، می توانند به طراحان (به خصوص در سیستم دانشگاهی) جهت پیدا کردن منابع جالب توجه از زمینه های مختلف، کمک شایسته ای کنند. گفته می شود هر چه دامنه این اطلاعات بصری جامع تر باشد، موجب افزایش خلاقیت طرح نیز می شود. در همین راستا این مقاله به تشریح “قیاس بصری” میان انواع ترسیم ها و تصاویر می پردازد و بیان می کند که چگونه می توان از اسکیس ها و طرح واره ها به عنوان یک منبع استفاده کرد و مراجع بصری را برای طراحی خلاق در فرایند آموزش طراحی معماری بازیابی نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2879

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1547 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    163-171
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    938
  • دانلود: 

    817
چکیده: 

امروزه یادگیری الکترونیکی نقش مهمی را در آموزش ایفا مینماید و بدون شک یکی از مهم ترین چالش های پیش رو در آموزش الکترونیکی، تولید محتوای آموزشی مناسب برای یادگیرندگان است. از طرفی یادداشت برداری روشی معمول برای ثبت دیدگاه ها و ایده ها در ارتباط با قسمت خاصی از یک موضوع آموزشی است که می توان آنها را بین یادگیران به اشتراک گذاشت. این یادداشت ها می تواند به صورت پرسش، طرح ابهامات و یا خلاصه برداری و نتیجه گیری در یک موضوع آموزشی باشد. بنابراین، یکی از فناوری های قابل توجه در زمینة تولید محتوای آموزشی، استفاده از یادداشتهای کاربران برای تولید و بهبود محتوای آموزشی است. از آن جا که می توان یادداشتهای یادگیرندگان را در ارتباط با یک موضوع خاص آموزشی به محتوای درس چسباند، استفاده از این یادداشت های می تواند مولف درس را در بهبود محتوای الکترونیکی دروس خود یاری کند. زیرا با توجه به هستی شناسی و مشخص بودن این مطلب که هر یادداشت مربوط به چه مفهومی است می توان محتوا ی آموزشی مورد نظر را در سلسله مراتب هستی شناسی بهبود بخشید . در ضمن میتوان قسمتی از محتوای مناسب آموزشی را از یادداشت های کاربران استخراج نمود و در اختیار دیگر یادگیرندگان قرار داد . مزیت این راهکار استفاده از یادداشت هایی است که در مقایسه با بازخورد های  صریح یادگیران، کاملا آزادانه و به صورت ضمنی انجام می شود. چارچوب پیشنهاد شده در این کار روشی را برای استفاده از یادداشت های کاربران در تولید و بهبود محتوای الکترونیکی در سیستم های یادگیری الکترونیکی ارایه می کند. در این مقاله جزییات دسته بندی یادداشت ها و همچنین روش های امتیازدهی آنها تشریح خواهد شد. علاوه بر این راهکارهای پیشنهادی برای استخراج نتایج تحلیل از یادداشت ها و تنظیم توصیه های لازم برای مولف درس مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. در ادامه راهکاری برای ارزیابی چارچوب پیشنهادی ارایه خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 938

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 817 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button