مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,148
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

943
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه میزان تاثیر آموزش آزمایشگاه شیمی به کمک نرم افزار آموزشی و روش سنتی در پیشرفت تحصیلی و نگرش دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 99

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, سنجش اثر بخشی آموزش آزمایشگاه شیمی سال دوم دبیرستان, به وسیله نرم افزار آموزشی و شیوه سنتی بر دانش و نگرش دانش آموزان است. جامعه آماری, کلیه دانش آموزان سال دوم دبیرستان شاخه نظری شامل رشته های تجربی و ریاضی - فیزیک شهر ایلام, در سال تحصیلی 87-86 بوده است. با انجام پیش آزمون مشخص شد که بین دو گروه آزمایش و کنترل, در سطح دانش و نگرش تفاوت معنی داری وجود ندارد. ابزار اندازه گیری, پرسشنامه های محقق ساخته بوده که در دو سطح دانش و نگرش تهیه گردیده است. برای سنجش روایی آن ها, از نظرات اساتید, کارشناسان ذیربط و جدول دو بعدی هدف – محتوا استفاده شده است. پایایی ابزار پیشرفت تحصیلی a=0.71 و برای نگرش a=0.88  بوده است. روش اجرای تحقیق, بدین ترتیب بود که گروه کنترل در آزمایشگاه مرسوم به کمک مواد شیمیایی و ابزار آزمایشگاهی, به انجام آزمایش می پرداختند و گروه آزمایش نیز همان آزمایش را به کمک نرم افزار آموزشی در سایت رایانه, انجام می دادند. در پایان, با انجام پس آزمون و تحلیل کوواریانس داده های حاصل, مشخص شد که: بین میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال دوم دبیرستان در زمینه آزمایشگاه شیمی در دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنی داری وجود دارد و گروه کنترل از پیشرفت تحصیلی بیشتری برخوردار بوده اند. دانش آموزان گروه آزمایش در مقایسه با دانش آموزان گروه کنترل, نگرش مثبتی نسبت به رایانه و آزمایشگاه شیمی دارند. در سه حوزه نگرش عاطفی, شناختی و رفتاری, نیز تفاوت بین دو گروه آزمایش و کنترل معنی دار است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کرمی گزافی، علیرضا، یونسی، جلیل، و عزیزیان، علی. (1388). مقایسه میزان تاثیر آموزش آزمایشگاه شیمی به کمک نرم افزار آموزشی و روش سنتی در پیشرفت تحصیلی و نگرش دانش آموزان. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 4(2)، 91-99. SID. https://sid.ir/paper/155348/fa

Vancouver: کپی

کرمی گزافی علیرضا، یونسی جلیل، عزیزیان علی. مقایسه میزان تاثیر آموزش آزمایشگاه شیمی به کمک نرم افزار آموزشی و روش سنتی در پیشرفت تحصیلی و نگرش دانش آموزان. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1388؛4(2):91-99. Available from: https://sid.ir/paper/155348/fa

IEEE: کپی

علیرضا کرمی گزافی، جلیل یونسی، و علی عزیزیان، “مقایسه میزان تاثیر آموزش آزمایشگاه شیمی به کمک نرم افزار آموزشی و روش سنتی در پیشرفت تحصیلی و نگرش دانش آموزان،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 4، no. 2، pp. 91–99، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155348/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button