مقدمه: این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر کاهش پرخاشگری دختران دانش آموز انجام شده است. مواد و روش کار: این بررسی بر روی 120 دانش آموز دختر دوم دبیرستان در دو گروه آزمایشی و دو گروه گواه (هر گروه 30 نفر) با بهره گیری از آزمون تفکر منظم و معطوف به هدف، مقیاس انحراف شخصیت و یک پرسش نامه ویژگی های جمعیت شناختی اجرا شد. دو گروه آزمایشی طی 10 جلسه در مدت دو ماه از آموزش مهارت حل مساله برخوردار شدند. داده های پژوهش به کمک تحلیل واریانس و آزمون آماری t تحلیل گردیدند. یافته ها: نتایج نشان داد که میانگین نمره های پرخاشگری پس آزمون گروه اول آزمایشی نسبت به میانگین نمره های پیش آزمون همان گروه کاهش یافته است. هم چنین کاهش آشکاری بین واریانس گروه های اول و دوم پس از آموزش گروه های گواه دیده شد. نتیجه گیری: آموزش مهارت حل مساله، پرخاشگری دختران را کاهش می دهد.