Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,005
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,058
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کارایی آموزش مهارت حل مساله در کاهش پرخاشگری دختران دانش آموز

صفحات

 صفحه شروع 467 | صفحه پایان 469

چکیده

 مقدمه: این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر کاهش پرخاشگری دختران دانش آموز انجام شده است. مواد و روش کار: این بررسی بر روی 120 دانش آموز دختر دوم دبیرستان در دو گروه آزمایشی و دو گروه گواه (هر گروه 30 نفر) با بهره گیری از آزمون تفکر منظم و معطوف به هدف, مقیاس انحراف شخصیت و یک پرسش نامه ویژگی های جمعیت شناختی اجرا شد. دو گروه آزمایشی طی 10 جلسه در مدت دو ماه از آموزش مهارت حل مساله برخوردار شدند. داده های پژوهش به کمک تحلیل واریانس و آزمون آماری t تحلیل گردیدند. یافته ها: نتایج نشان داد که میانگین نمره های پرخاشگری پس آزمون گروه اول آزمایشی نسبت به میانگین نمره های پیش آزمون همان گروه کاهش یافته است. هم چنین کاهش آشکاری بین واریانس گروه های اول و دوم پس از آموزش گروه های گواه دیده شد.  نتیجه گیری: آموزش مهارت حل مساله, پرخاشگری دختران را کاهش می دهد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بهرامی، فاطمه. (1384). کارایی آموزش مهارت حل مساله در کاهش پرخاشگری دختران دانش ‌آموز. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 11(4 (پیاپی 43))، 467-469. SID. https://sid.ir/paper/441770/fa

Vancouver: کپی

بهرامی فاطمه. کارایی آموزش مهارت حل مساله در کاهش پرخاشگری دختران دانش ‌آموز. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1384؛11(4 (پیاپی 43)):467-469. Available from: https://sid.ir/paper/441770/fa

IEEE: کپی

فاطمه بهرامی، “کارایی آموزش مهارت حل مساله در کاهش پرخاشگری دختران دانش ‌آموز،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 11، no. 4 (پیاپی 43)، pp. 467–469، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/441770/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا