Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1508
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1508

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3861
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3861

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    237-248
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3095
  • دانلود: 

    1326
چکیده: 

در این مقاله پدیده پرش هیدرولیکی که یکی از مهمترین راههای استهلاک انرژی جریان در مهندسی هیدرولیک است، به کمک نرم افزار Flow-3D شبیه سازی شد. برای درستی سنجی نرم افزار در پیش بینی پارامترهای جریان در پرش هیدرولیکی از یک نمونه آزمایشگاهی استفاده شد و نتایج حاصل از شبیه سازی عددی با استفاده از دو مدل آشفتگی k-e و RNG، با آن مقایسه شد. سپس از یک حوضچه آرامش استفاده شد و نتیجه های حاصل از شبیه سازی با اندازه گیری های آزمایشگاهی مربوط مقایسه شد. نتیجه های شبیه سازی عددی برای پروفیل سطح آب و توزیع عمقی سرعت در مقایسه با اندازه گیری های آزمایشگاهی دارای انطباق خوبی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3095

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1326 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    249-258
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2237
  • دانلود: 

    546
چکیده: 

سقف های گنبدی ، مورب و تخت کاربرد وسیعی در صنعت ساختمان سازی دارند. در این کار پژوهشی و آموزشی عملکرد حرارتی سقف ها نسبت به حالت مبنا یعنی سقف تخت از نظر شدت تابش جذب و مصرف انرژی برای شرایط متفاوت بررسی شد. نتیجه ها نشان می دهد که زاویه سقف و نحوه قرارگیری آن بر میزان شدت تابش جذب شده از سقف موثر است. هنگامی که سقف گنبدی با زاویه نصف گنبد درجه ساخته شود شدت تابش جذب شده به تقریب برابر سقف تخت متناظرش می شود. سقف مورب با جهت شمال جنوب حرارت خورشیدی بیشتری را نسبت به سقف مورب با جهت شرق - غرب جذب می کند. بنابراین از نظر جذب تابش خورشید در فصل تابستان توصیه می شود که از سقف مورب با جهت شرق - غرب استفاده شود. همچنین اگر سقف مورب با زاویه شیب درجه ساخته شود مصرف انرژی به مقدار 1.041-1.3 برابر سقف تخت کاهش می یابد. در مناطق گرم و مرطوب، دمای هوا و شدت تابش پخش بیشتر بوده و سقف مورب برای چنین مناطقی مناسب است در صورتی که در مناطق گرم و خشک شدت تابش پخش کمتر بوده و سقف گنبدی برای این مناطق مناسب است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2237

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 546 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    259-266
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1664
  • دانلود: 

    316
چکیده: 

در این پژوهش اثر افزودنی هایی بر پایه سیتریک اسید، سدیم تری پلی فسفات، سدیم هگزا متافسفات، سدیم پلی اکریلات، کلسیم نفتالین سولفونات و بالاخره پلی کربوکسیلات اتر به عنوان روان ساز بر ویژگی های رئولوژی جرم ریختنی بسیار کم سیمان Al2O3-SiC حاوی میکروسیلیس از نوع لرزه روان مورد بررسی قرار گرفت. جهت مطالعه این خواص، آزمایش های تعیین جریان یابی و کارپذیری جرم ریختنی انجام شد. نتیجه ها نشان داد که موثرترین روان ساز این نوع جرم ها، افزودنی پلیمری پلی کربوکسیلات اتر است. در این کار پژوهشی برای نخستین بار، از افزودنی GLENIUM تجاری مورد مصرف صنعت ساختمان در صنعت دیرگداز نیز استفاده شد. مشخص شد که این افزودنی می تواند به تنهایی افزون بر تامین جریان یابی مناسب، زمان کارپذیری مطلوب را برای جرم ریختنی بسیار کم سیمان Al2O3-SiC حاوی میکروسیلیس، بدون استفاده از کندکننده گیرش، فراهم سازد. مقدار بهینه این افزودنی نیز تعیین شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1664

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 316 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    267-272
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    869
  • دانلود: 

    509
چکیده: 

در این پژوهش پدیده تبلور مجدد دینامیکی یک نمونه آلیاژ Al-Li در دماهای 350oC و 400oC بررسی شده است. نمونه های متفاوت آلیاژ به شکل گوه تهیه شده و در دماهای 350oC و 400oC نورد گرم شده اند. مقدار کاهش سطح مقطع در نمونه ها حداکثر 70 درصد در نظر گرفته شد. بررسی نمونه های نورد شده در دماهای 350oC و 400oC نشان می دهد که متوسط قطر دانه ها از 100 میکرومتر به کمتر از 30 میکرومتر کاهش یافته و محدوده کرنش بحرانی شروع تبلور مجدد دینامیکی در این محدوده دمایی به ترتیب 50 و 40 درصد است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 869

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 509 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    273-282
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1529
  • دانلود: 

    860
چکیده: 

آثار نوین معماری به منظور حفظ ماندگاری خود نیازمند تامین استواری ( استحکام یا پایداری)، بهره وری (دوام یا پایایی) و نیز بها محوری (ارزشمندی یا مانایی) است. از مجموع مولفه های پنج گانه خلق یک اثر معماری، یعنی فرم و شکل، فناوری و ساخت، عملکرد و شرایط محیطی، محتوی و ایده تنها حلقه گمشده در برنامه آموزش معماری مولفه وحدت آفرینی و ایجاد همگرایی به عنوان تامین کننده نیاز واقعی طراحی از جنبه های نیارش، بسندگی، پیمون واری، بوم آوردی و زیبایی شناسی محسوب می شود. به عبارت دیگر رعایت ایده پردازی، فرم آفرینی، سبک گرایی، فن آرایی و کارپذیری در طراحی معماری به تنهایی برای جامع و مانع بودن یک اثر جاودان معماری کافینمی باشد، لذا کلیه موردهای ذکر شده بایستی تحت سیطره آموزش مدیریتی منسجم، وحدت گرا و هدفمند؛ هدایت و نظارت شود. در این مقاله سعی شده بر اساس مطالعات میدانی درحوزه آموزش دانشگاهی دروس فنی رشته معماری نقش مفید آموزش هماهنگ و یکپارچه این دروس به عنوان مولفه اصلی موثر در طراحی معماری ارزشمند نمایان گردد. لذا بر اساس این بررسی ضرورت هم زمانی محورهای آموزشی در زمینه هایی همچون: فناوری، پیکره بندی، و نیزتامین کارایی و ایده پردازی به گونه ای وحدت مدار و همسو در راستای خلق آثار بدیع معماری ماندگار در عصر حاضر مورد تاکید قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1529

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 860 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    283-292
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3954
  • دانلود: 

    35158
چکیده: 

 امروزه با دخل و تصرف بی رویه انسان در محیط پیرامون و تهدید منابع طبیعی، آموزش و ارزیابی زیست محیطی به یک ضرورت تبدیل شده است. نوشتار حاضر یک الگوی بوم شناختی را در آموزش توسعه پایدار با تاکید بر طراحی محیط دانشگاهی ارایه می دهد. فرضیه عمومی پژوهش آن است که معماری و منظر پردیس قابلیت های گسترده ای در تداعی معانی و آموزش مفاهیم مرتبط با پایداری به عموم دانشجویان دارد. به منظور تبیین دقیق تر این ایده، ابتدا سوابق آموزش دانشگاهی بررسی و به گرایش های رو به رشد آموزش پایداری در سطوح متفاوت آموزش عالی اشاره شده است. در این رابطه چند نمونه از تجارب طراحی پایدار در پردیس های دانشگاهی معرفی شده است. در ادامه مدل طراحی معماری و منظر پردیس به مثابه یک مکان - رفتار آموزشی پیشنهاد شده و در اصول سه گانه طراحی پایدار، شامل: صرفه جویی در مصرف منابع، چرخه طبیعی حیات و طراحی انسان گرا تبیین شده است. استنتاج نهایی بحث آن است که معماری و منظرپردیش می تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم، ادراک و رفتار محیطی دانشجویان را متوجه مفاهیم پایداری نماید. در پایان، برخی از مصادیق طراحی منظر در دانشگاه ها و پارک های علمی - پژوهشی پایدار پیشنهاد شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3954

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 35158 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    293-299
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    615
  • دانلود: 

    225
چکیده: 

به کارگیری ژنراتورهای جاسازی شده در شبکه های توزیع، به سرعت در حال گسترش است. این ژنراتورها می توان به صورت موازی در شبکه برق سراسری استفاده نمود. از طرفی سامانه های موجود تولید، انتقال و توزیع برق بر اساس تولید متمرکز و بدون آموزش افراد متخصص در زمینه ژنراتورهای جاسازی شده طراحی شده است. به کارگیری این ژنراتورها، عواقبی را در زمینه کنترل و حفاظت آنها در پی داشته است. از جمله موضوعاتی که متعاقب بحث به کارگیری ژنراتورهای جاسازی شده پیش می آید، اهمیت تدوین و آموزش روش های حفاظت ژنراتور در برابر فقدان شبکه اصلی برق (Loss Of Main) بسیار قابل توجه است. تدوین یک سامانه آموزشی کارآمد باید وقوع این پدیده را تشخیص دهد و بین آن و دیگر وقایع شبکه از جمله تغییر بار و یا خطاهای معمول تفاوت قایل شود. در این مقاله روش جدیدی برای آموزش آشکارسازی LOM ارایه شده است که نسبت به روش های موجود عملکرد بهتری دارد. این روش بر اساس تفاوت بین امپدانس های توالی ژنراتور پایه ریزی شده است. با شبیه سازی یک سامانه توسط نرم افزار MATLAB/SIMULINK و ارزیابی عملکرد آن، برتری این روش مشخص می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 615

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 225 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0