Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,531
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

همگرایی در آموزش محتوای دروس فنی رشته معماری

صفحات

 صفحه شروع 273 | صفحه پایان 282

چکیده

 آثار نوین معماری به منظور حفظ ماندگاری خود نیازمند تامین استواری ( استحکام یا پایداری), بهره وری (دوام یا پایایی) و نیز بها محوری (ارزشمندی یا مانایی) است. از مجموع مولفه های پنج گانه خلق یک اثر معماری, یعنی فرم و شکل, فناوری و ساخت, عملکرد و شرایط محیطی, محتوی و ایده تنها حلقه گمشده در برنامه آموزش معماری مولفه وحدت آفرینی و ایجاد همگرایی به عنوان تامین کننده نیاز واقعی طراحی از جنبه های نیارش, بسندگی, پیمون واری, بوم آوردی و زیبایی شناسی محسوب می شود. به عبارت دیگر رعایت ایده پردازی, فرم آفرینی, سبک گرایی, فن آرایی و کارپذیری در طراحی معماری به تنهایی برای جامع و مانع بودن یک اثر جاودان معماری کافینمی باشد, لذا کلیه موردهای ذکر شده بایستی تحت سیطره آموزش مدیریتی منسجم, وحدت گرا و هدفمند؛ هدایت و نظارت شود. در این مقاله سعی شده بر اساس مطالعات میدانی درحوزه آموزش دانشگاهی دروس فنی رشته معماری نقش مفید آموزش هماهنگ و یکپارچه این دروس به عنوان مولفه اصلی موثر در طراحی معماری ارزشمند نمایان گردد. لذا بر اساس این بررسی ضرورت هم زمانی محورهای آموزشی در زمینه هایی همچون: فناوری, پیکره بندی, و نیزتامین کارایی و ایده پردازی به گونه ای وحدت مدار و همسو در راستای خلق آثار بدیع معماری ماندگار در عصر حاضر مورد تاکید قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، سیدباقر، و طاهرطلوع دل، محمدصادق. (1387). همگرایی در آموزش محتوای دروس فنی رشته معماری. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 2(4)، 273-282. SID. https://sid.ir/paper/155460/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی سیدباقر، طاهرطلوع دل محمدصادق. همگرایی در آموزش محتوای دروس فنی رشته معماری. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1387؛2(4):273-282. Available from: https://sid.ir/paper/155460/fa

    IEEE: کپی

    سیدباقر حسینی، و محمدصادق طاهرطلوع دل، “همگرایی در آموزش محتوای دروس فنی رشته معماری،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 2، no. 4، pp. 273–282، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155460/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا