مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,550
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

همگرایی در آموزش محتوای دروس فنی رشته معماری

صفحات

 صفحه شروع 273 | صفحه پایان 282

چکیده

 آثار نوین معماری به منظور حفظ ماندگاری خود نیازمند تامین استواری ( استحکام یا پایداری), بهره وری (دوام یا پایایی) و نیز بها محوری (ارزشمندی یا مانایی) است. از مجموع مولفه های پنج گانه خلق یک اثر معماری, یعنی فرم و شکل, فناوری و ساخت, عملکرد و شرایط محیطی, محتوی و ایده تنها حلقه گمشده در برنامه آموزش معماری مولفه وحدت آفرینی و ایجاد همگرایی به عنوان تامین کننده نیاز واقعی طراحی از جنبه های نیارش, بسندگی, پیمون واری, بوم آوردی و زیبایی شناسی محسوب می شود. به عبارت دیگر رعایت ایده پردازی, فرم آفرینی, سبک گرایی, فن آرایی و کارپذیری در طراحی معماری به تنهایی برای جامع و مانع بودن یک اثر جاودان معماری کافینمی باشد, لذا کلیه موردهای ذکر شده بایستی تحت سیطره آموزش مدیریتی منسجم, وحدت گرا و هدفمند؛ هدایت و نظارت شود. در این مقاله سعی شده بر اساس مطالعات میدانی درحوزه آموزش دانشگاهی دروس فنی رشته معماری نقش مفید آموزش هماهنگ و یکپارچه این دروس به عنوان مولفه اصلی موثر در طراحی معماری ارزشمند نمایان گردد. لذا بر اساس این بررسی ضرورت هم زمانی محورهای آموزشی در زمینه هایی همچون: فناوری, پیکره بندی, و نیزتامین کارایی و ایده پردازی به گونه ای وحدت مدار و همسو در راستای خلق آثار بدیع معماری ماندگار در عصر حاضر مورد تاکید قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، سیدباقر، و طاهرطلوع دل، محمدصادق. (1387). همگرایی در آموزش محتوای دروس فنی رشته معماری. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 2(4)، 273-282. SID. https://sid.ir/paper/155460/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی سیدباقر، طاهرطلوع دل محمدصادق. همگرایی در آموزش محتوای دروس فنی رشته معماری. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1387؛2(4):273-282. Available from: https://sid.ir/paper/155460/fa

    IEEE: کپی

    سیدباقر حسینی، و محمدصادق طاهرطلوع دل، “همگرایی در آموزش محتوای دروس فنی رشته معماری،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 2، no. 4، pp. 273–282، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155460/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button