در طی سالیان اخیر، توسعه سریع تکنولوژی اطلاعات، تاثیرات زیادی را بر نحوه مدیریت زنجیره عرضه بنگاه های تولیدی داشته است. یکی از مقوله هایی که تحت تاثیر این تغییر و تحول قرار گرفته است، نحوه پیکربندی زنجیره عرضه است که با رویکردهای مختلفی می تواند صورت پذیرد. افزایش در تعداد اعضاء متقاضی در زنجیره تامین از یک سو و گسترش ارتباطات از طریق تکنولوژی های نوین اطلاعات از سوی دیگر، انتخاب اعضای زنجیره تامین را با پیچیدگی خاصی مواجه کرده که آن را جزو مسایل سخت قرار داده است. در این گونه مسایل دیگر روش های کلاسیک قدیمی در خصوص پیکره بندی زنجیره عرضه کارا نمی باشند. در این تحقیق الگوریتمی بر مبنای مدل ارایه شده گریوز بوسیله روش فوق ابتکاری شبیه سازی تبرید تدریجی ابداع گردیده که به واسطه آن می توان پیکره بندی بهینه زنجیره عرضه را با رویکرد کمینه کردن هزینه موجودی و سطح سرویس بالا به مشتری تحصیل نمود. به منظور بررسی قابلیت، به کارگیری و همچنین مقایسه عملکرد الگوریتم پیشنهادی با الگوریتم گریوز، مساله ای از یک سازمان تولیدی (شرکت تولیدی صنعتی ابزاران)، انتخاب و حل گردیده است.