مقاله حاضر درصدد آن است که به بررسی جامعه شناختی رابطه بین سرمایه فرهنگی جوانان و مولفه های هویت اجتماعی فردی و جمعی آنان بپردازد و همبستگی بین سرمایه فرهنگی و مولفه های مختلف هویتی را مورد مطالعه قرار دهد. برای بررسی رابطه این دو سازه (سرمایه فرهنگی و هویت های اجتماعی فردی و جمعی) از نظریه بوردیو، جنکینز و گیدنز استفاده شده است همچنین برای سنجش رابطه این دو سازه از آزمون های T و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.نتایج حاصل از آزمون ها حاکی از همبستگی بین سرمایه فرهنگی جوانان و مولفه های هویت آنان است. لکن بیشترین ضریب همبستگی سرمایه فرهنگی با مولفه های هویت شخصی و گروهی و کمترین میزان همبستگی گونه های هویت ملی، مذهبی و خانوادگی است. از سوی دیگر نتایج نشان داد که گرایش دختران به مولفه های هویت جمعی بیشتر از پسران می باشد در صورتی که بر خلاف دختران، میزان گرایش پسران به مولفه های هویت فردی بیشتر می باشد. همچنین نتایج تحقیق حاکی از این است که میزان سرمایه فرهنگی جوانان تقریبا یکسان است.