امروزه تکنولوژی به سمت استفاده از موادی همچون آلیاژهای منیزیم، با نسبت استحکام به وزن بالا در قطعات موتوری، تمایل دارد. بطور معمول، از انواع چدن و آلیاژهای آلومینیوم در ساخت سرسیلندر و بلوک سیلندر موتورها استفاده می شود. اما آلیاژهای منیزیم، خواص فیزیکی و مکانیکی نزدیکی به آلیاژهای آلومینیوم داشته و تا حدود 40 درصد وزن را کاهش می دهند. در این مقاله، یک مدل جدید پیش بینی عمر خستگی کمچرخه برای آلیاژ منیزیم، بر اساس روش انرژی ارائه شده و به جهت تدوین آن، از نتایج آزمون خستگی کمچرخه روی نمونه های منیزیمی استفاده شده است. این مدل در مقایسه با دیگر تئوریهای موجود، از پارامترهای مادی کمتری برخوردار است و دارای دقت مناسب تری می باشد؛ چراکه در روش انرژی، از رابطه عمر- کار پلاستیک که معادل با ضرب همزمان عددهای تنش و کرنش پلاستیک می باشد، استفاده می شود. با توجه به خواص نرم شوندگی آلیاژهای منیزیم و آلومینیوم, انرژی کرنش پلاستیک می تواند انتخاب مناسبی باشد؛ چراکه در چرخه بارگذاری خستگی، عدد حاصل ضرب تنش در کرنش پلاستیک می تواند ثابت بماند. همچنین، اثر تنش میانگین بصورت یک ضریب تصحیح در مدل پیش بینی عمر خستگی کمچرخه اعمال شده است. نتایج حاصل از مدل ارائه شده، تطابق خوبی را با نتایج آزمون نشان می دهد.