در شیارهای مورب، امکان وقوع مود ترکیبی I و II بیشتر می شود. همچنین نسبت مود II به مود I در حالت کلی نسبت به شیار مستقیم افزایش می یابد. در این تحقیق، تاثیر هندسه شیار یعنی عمق شیار، زاویه شیار، شعاع انتهای شیار، و موقعیت شیار نسبت به تکیه گاهها، بر نسبت مود II به مود I در شیارهای U شکل مورب مورد تحلیل قرار گرفته است. بارگذاری به صورت خمش سه نقطه ای و تحت شرایط کرنش صفحه ای انجام شده است. برای به دست آوردن نسبت مودها، از روش المان محدود توسط نرم افزار ΑΝSYS استفاده شده است. نتایج عددی المان محدود نشان داده است که با افزایش شعاع انتهای شیار، نسبت مودها افزایش می یابد. همچنین مشخص شده است که با افزایش فاصله لبه شیار تا تکیه گاه و نیز افزایش زاویه شیار، نسبت مودها کاهش می یابد. در این تحقیق مشاهده شده است که افزایش یا کاهش عمق شیار تاثیر پیچیده تری بر نسبت مودها دارد، به طوری که نسبت مودها با تغییر عمق شیار در حالت کلی دارای یک مینیمم نسبی و یک ماکزیمم نسبی است.