Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

لطفی کاشانی فرح

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    8-8
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    438
  • دانلود: 

    129
کلیدواژه: 
چکیده: 

دکتر پریرخ دادستان، در فروردین سال 1312 در تهران چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی را در دبستان خورشید تهران گذراند و دو دیپلم علمی و ادبی خود را در به ترتیب از دبیرستان های « ناموس» و «شاهدخت» دریافت کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 438

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 129 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    9-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3599
  • دانلود: 

    2095
چکیده: 

‏هدف از پژوهش حاضر، مقایسه کیفیت زندگی، رضایت از زندگی، نگرش نقش جنسی و عزت نفس در دانشجویان دارای تصویر بدنی پایین و بالا است. بدین منظور، 240 ‏نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی اهواز به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب و از نظر متغیرهای بالا مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج نشان داد، دانشجویانی که تصویر بدنی پایین و بالا داشتند از لحاظ کیفیت زندگی و مولفه های آن، رضایت از زندگی، نگرش نقش جنسی و عزت نفس، تفاوت معناداری با یکدیگر نشان می دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3599

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2095 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    19-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1693
  • دانلود: 

    602
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی مداخله التقاطی بر کاهش افسردگی در دوران بارداری بود. بدین منظور، از میان 144 نفر مادر باردار مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی همدان، تعداد 20 نفر از مادران باردار افسرده شناسایی و در دو گروه آزمایش و کنترل کاربندی شدند. بعد از ارایه روش مداخله التقاطی در گروه آزمایشی، دو گروه مجددا مورد آزمون قرار گرفتند. مقایسه نمرات و پیگیری وضعیت آزمودنی ها نشان داد که مداخله التقاطی در کاهش افسردگی دوران بارداری و پیشگیری از افسردگی پس از زایمان، موثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1693

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 602 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    27-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3369
  • دانلود: 

    1653
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی آموزش ابراز وجود بر سلامت روان شناختی و عزت نفس نوجوانان بود. بدین منظور، 30 نفر از دانش آموزان پسر شهرستان نهاوند انتخاب و به شکل تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه کاربندی شدند، سپس آموزش ابراز وجود در 8 جلسه 120 دقیقه ای برای گروه آزمایش اجرا شد. یافته ها، نشان داد که نمره عزت نفس و نمره کلی سلامت روانی و زیرگروه های آن (نارساکنش وری اجتماعی، اضطراب و افسردگی) به صورت معناداری تغییر یافته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3369

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1653 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    37-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2702
  • دانلود: 

    2081
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه ابراز وجود و سازگاری فردی ـ اجتماعی در دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجد سلیمان بود. بدین منظور، 336 دانشجوی دختر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای از بین رشته های موجود در این دانشگاه، انتخاب و با دو پرسشنامه ابراز وجود و سازگاری فردی ـ اجتماعی، مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج حاصل از تحلیل داده ها به روش رگرسیون چند متغیری نشان داد که بین ابراز وجود و سازگاری فردی دانشجویان دختر و خرده مقیاس های آنها، همچنین بین ابراز وجود و سازگاری اجتماعی دانشجویان و خرده مقیاس های آنها، رابطه ای مثبت وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2702

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2081 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    47-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3024
  • دانلود: 

    1928
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی و شادکامی در دانشجویان بود. بدین منظور، 700 دانشجو به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و با پرسشنامه شادکامی و پنج عامل بزرگ شخصیت مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیره به روش گام به گام نشان داد که از بین پنج عامل شخصیتی مورد بررسی، عوامل برون گرایی و دلپذیر بودن با شادکامی، رابطه مثبت و عامل روان رنجوری با شادکامی، رابطه منفی دارد. نتایج نشان می دهد که این عوامل در کل، 42 درصد واریانس شادکامی را تبیین می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3024

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1928 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سپاه منصور مژگان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    57-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1392
  • دانلود: 

    438
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه میزان فعالیت سیستم های فعال سازی و بازداری با توانمندی ها و اختلالات رفتاری در دانش آموزان بود. جامعه آماری این پژوهش، متشکل از تمامی دانش آموزان دختر و پسر شاغل به تحصیل در دوره راهنمایی و اول متوسطه بود که از بین آنها 600 دانش آموز (288 پسر و 312 دختر) با روش نمونه گیری چند مرحله ای، انتخاب و با پرسشنامه شخصیتی گری- ویلسون و پرسشنامه توانمندی ها و اختلال های رفتاری مورد آزمون قرار گرفتند. یافته های این پژوهش، نشان داد بین میزان فعالیت و اختلال سلوک و بیش فعالی- نقص توجه و میزان فعالیت با اختلال های اضطرابی همبستگی معناداری وجود دارد. همچنین، بین میزان فعالیت سیستم های شخصیتی نظریه گری- ویلسون با توانمندی ها و اختلال های رفتاری در دانش آموزان نیز رابطه وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1392

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 438 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    65-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1626
  • دانلود: 

    567
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزش روانی خانواده (مدل اتکینسون و کویا) بر سلامت عمومی خانواده های دارای فرزند مبتلا به اسکیزوفرنیا بود. بدین منظور، در یک طرح نیمه آزمایشی 22 نفر از والدینی که فرزندان آنها با تشخیص اسکیزوفرنیا تحت درمان و توانبخشی قرار داشتند، به صورت در دسترس انتخاب و با پرسشنامه GHQ-28 مورد آزمون قرار گرفتند سپس به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل کاربندی شدند. گروه آزمایشی به مدت 10 جلسه تحت آموزش قرار گرفتند؛ نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش روانی خانواده موجب افزایش سطح سلامت عمومی می شود اما در کاهش علایم جسمانی، افسردگی و افزایش سطح عملکرد اجتماعی تاثیر معناداری ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1626

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 567 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

لطفی عظیمی افسانه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    79-89
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2117
  • دانلود: 

    1580
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه شیوه ارتباطی مادر با رفتار پرخاشگرانه کودک بود. بدین منظور، 380 نفر از دانش آموزان دختر و پسر مقطع دبستان تهران با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب و از نظر شیوه های فرزندپروری و رفتارهای پرخاشگرانه، مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که بین شیوه مبتنی بر خودکامگی مادر و پرخاشگری کودکان آنها رابطه مثبت وجود دارد در حالی که بین شیوه مبتنی بر اقتدار و پذیرش مادر با پرخاشگری کودکان آنها رابطه منفی وجود دارد. همچنین، نتایج این پژوهش نشان داد که شیوه ارتباطی آزادگذاری مادر نیز رابطه منفی با میزان پرخاشگری فرزندان آنها دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2117

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1580 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0