Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    7-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    6
  • بازدید: 

    4083
  • دانلود: 

    1926
چکیده: 

در این پژوهش، اثربخشی آموزش مهارت های مدیریت استرس بر افزایش سلامت روان دانشجویان مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور، از بین دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی 40 نفر به صورت تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه کاربندی شدند. مداخله آزمایشی (آموزش مهارت های مدیریت استرس) بر روی گروه آزمایش، طی 8 جلسه 75 دقیقه ای اعمال گردید. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که آموزش مهارت های مدیریت استرس باعث افزایش سلامت روان و کاهش نشانگان جسمانی، اضطراب، اختلال در عملکرد اجتماعی و افسردگی می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4083

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1926 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
نویسندگان: 

صابری هایده

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    19-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2797
  • دانلود: 

    2118
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی شیوع اختلالات رفتاری و عاطفی در دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی شهر رودهن در سال تحصیلی 86-85 بود. برای این منظور، از بین 1660 دانش آموز مشغول به تحصیل در مقطع ابتدایی در سال تحصیلی 85-86 در شهر رودهن، 350 دانش آموز (175 دختر 175 پسر) به شیوه خوشه ای انتخاب و بوسیله فهرست اختلالات رفتاری و عاطفی، مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج، نشان داد که میزان شیوع اختلالات، در کل نمونه مورد پژوهش 34.29 درصد (27.43 درصد دختران و 41.14 درصد پسران( بود. در این میان، اختلال عاطفی با 14.28 درصد (دخترها 12 درصد، پسرها 16.6 درصد) اختلال اضطرابی با 14 درصد (دخترها 16 درصد و پسرها 12 درصد) و اختلال بیش فعالی با 13.14 (دخترها 12 درصد و پسرها 14.3 درصد) بالاترین میزان شیوع را در شش اختلال مورد بررسی داشتند. نتایج نشان می دهد که اختلال اضطراب با 16 درصد، شایع ترین اختلال در دختران و اختلال سلوک با 19.4 درصد، شایع ترین اختلال در پسران مورد پژوهش بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2797

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2118 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 19
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    35-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1894
  • دانلود: 

    1226
چکیده: 

تحقیق حاضر، به منظور یافتن رابطه سبک مدیریت تعارض و مولفه های اصلی هوش هیجانی در میان مدیران شهر تهران انجام گرفته است. جامعه آماری، شامل تمامی مدیران صنعتی شهر تهران بود. که از این جامعه 152 نفر (91 مرد و 61 زن) به شیوه تصادفی، انتخاب و با دو پرسشنامه هوش هیجانی بار - ان و پرسشنامه مدیریت تعارض مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج، نشان داد هوش هیجانی با سبک همکاری، رابطه مثبت و با سبک سازش و سبک اجتنابی، رابطه منفی دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که می توان از روی نمرات سبک همکاری و سبک اجتنابی مدیریت تعارض، هوش هیجانی مدیران را پیش بینی نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1894

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1226 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    45-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1977
  • دانلود: 

    1112
چکیده: 

هدف از این تحقیق، تاثیر بازی ستاره، بر تسریع عملیات و درک مفاهیم جمع، منها، ضرب و سرعت بخشیدن به یادگیری و تسریع اعمال ریاضی است. برای این منظور 499 نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی شهر بابل، انتخاب و در کاربندی پژوهش وارد شدند. نتایج پژوهش، نشان داد که بازی ستاره در تسریع عملیات و درک مفاهیم و اعمال ریاضی، موثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1977

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1112 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    55-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    6199
  • دانلود: 

    3744
چکیده: 

این تحقیق، با هدف بررسی رابطه بین هوش هیجانی و رضایت شغلی انجام گرفته است. جامعه آماری این تحقیق، کارکنان آموزش و پرورش شهرستان ابرکوه بوده است. از این جامعه تعداد 285 نفر به شیوه تصادفی طبقه ای انتخاب و با پرسشنامه هوش هیجانی و رضایت شغلی مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج تحقیق، نشان داد که هوش هیجانی و رضایت شغلی با یکدیگر همبسته هستند. همچنین، بین دو مولفه خود تنظیمی و مهارت های اجتماعی با رضایت شغلی رابطه وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6199

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3744 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

لطفی کاشانی فرح

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    67-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1825
  • دانلود: 

    1208
چکیده: 

 در این پژوهش، به منظور بررسی تاثیر گروه درمانی با رویکرد رفتاری - شناختی در کاهش نگرش های ناکارآمد افراد، 15 (12 دختر و 3 پسر) دانشجو به شیوه نمونه گیری داوطلبانه، انتخاب و طی 16 جلسه 2 ساعتی (هر هفته دو جلسه) در جلسه های گروه درمانی شرکت کردند. مقایسه نمرات نگرش های ناکارآمد اعضای گروه به شیوه اندازه گیری مکرر و پیگیری میزان نگرش های ناکارآمد اعضا دو ماه بعد از اتمام درمان نشان دهنده تاثیر گروه درمانی رفتاری - شناختی در کاهش نگرش های ناکارآمد است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1825

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1208 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    79-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    11074
  • دانلود: 

    3615
چکیده: 

این پژوهش، با هدف بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی مشاوران و روان شناسان و رعایت اخلاق حرفه ای آنان صورت گرفته است. برای این منظور، 110 نفر از مشاوران و روان شناسان شهر تهران به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و با پرسشنامه ویژگیهای شخصیتی و پرسشنامه محقق ساخته اخلاق حرفه ای مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که ویژگیهای شخصیتی با میزان رعایت اصول اخلاقی توسط روان شناسان و مشاوران رابطه معناداری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 11074

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3615 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

HASHEMI AKRAM

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2008
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    99-109
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    251
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

The present study has set the following objectives: To determine the relationship between social family role stress scores and social support scores among women clerks, doctors, and university teachers in Tehran. To determine the differences between the clerks and doctors, clerks and university teachers, and doctors and university teachers in the relationship scores of social family role stress and social support. Social family role stress scores were significantly positively correlated with social support scores among clerks, doctors, and university teachers, indicating that the more social support they received from the family and husbands for the work, the higher the social and family role stress they experienced. There was also a significant difference between the clerks and doctors in the relationship scores of social family role stress and social support. This difference may be attributed due to the higher mean score of doctors than the clerks. Significant differences were not found between the clerks and university teachers and doctors and teachers in the relationship scores of SFRS and SOS. A close scrutiny of results suggests that there is no significant difference in the correlation coefficients among clerks and university teachers. Among from 400 participants only 300 were selected for final analysis.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 251

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button