Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    15-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1624
  • دانلود: 

    1647
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسی میزان مشارکت مدیران و کارشناسان ارشد شرکت برق منطقه ای خراسان در فعالیت های گروهی مرتبط با مدیریت استراتژیک و بهره وری در سال 1390 است که به روش پیمایشی با جامعه آماری 40 نفره (همه مدیران میانی و کارشناسان ارشد) به اجرا درآمد. یافته ها نشان می دهد میانگین سنی پاسخگویان 32/7± 44 سال و سابقه شغلی آن ها 48/7± 7/18 سال است. در رابطه با متغیرهای اصلی پژوهش، میانگین متغیرهای مهارت های حرفه ای 5/0± 9/3، ویژگی های شخصیتی 7/0± 6/3، ساختار سازمانی 9/0± 0/3، نظم فردی 8/0± 5/3، سبک رهبری 8/0± 2/3، تکالیف مشخص شده 7/0± 9/2، نظام تشویق و پاداش 5/0± 9/2، عملکرد مقام مافوق 7/0± 6/3، عملکرد کارکنان دفتر 4/0± 6/3، نوع فعالیت دفتر 4/0± 5/3، و اثربخشی فعالیت ها 8/0± 5/3 است. اولویت متغیرها در اثرگذاری بر میزان مشارکت در برنامه های دفتر مدیریت استراتژیک و بهره وری از این قرار است: 1. مهارت های حرفه ای، 2. عملکرد مقام مافوق، 3. ویژگی های شخصیتی، 4. عملکرد کارکنان دفتر، 5. نظم فردی، 6. نوع فعالیت دفتر، 7. اثربخشی فعالیت ها، 8. سبک رهبری، 9. ساختار سازمانی، 10. نظام تشویق و پاداش، 11. تکالیف مشخص شده. با توجه به میزان آماره کای اسکوئر، آزمون فریدمن نیز معنادار می باشد (05/0P-value<).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1624

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1647 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    35-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    874
  • دانلود: 

    637
چکیده: 

تحقیق حاضر، در شرکت تام ایران خودرو می باشد. در این شرکت سیستم کارت ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم مدیریت استراتژیک طراحی و پیاده شده است. گزارش های سیستم کارت متوازن شرکت نشان می دهد میزان تحقق شاخص های استراتژی در منظر مالی 50%، در منظر مشتری 33%، در منظر فرآیندهای 57%، در منظر رشد و یادگیری 75% و به طورکلی، میزان دستیابی سازمان به شاخص های استراتژی در پایان 1388 در حدود 55% بوده است. بررسی صورت های مالی و گزارش های عملکرد در طی سه سالی که از پیاده سازی سیستم کارت امتیازی در شرکت می گذرد، نشان می دهد تغییرات محسوس و با اهمیتی قبل و بعد از اجرای سیستم مزبور در عملکرد سازمان رخ نداده است. لذا به نظر می رسد نحوه پیاده سازی سیستم در سازمان با کاستی هایی همراه بوده است. محقق با توزیع پرسشنامه در میان مدیران شرکت، میزان تحقق شاخص های استراتژی براساس مدل BSC را در کل سازمان و همچنین در هر یک از چهار منظر مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی، و رشد و یادگیری تحلیل نموده است. نتایج به دست آمده با استفاده از مدل آماری t تک نمونه ای نشان داد از دیدگاه مدیران شرکت، میزان تحقق شاخص های استراتژی در سطح سازمان براساس مدل BSC و همچنین در هر یک از چهار منظر، کمتر از حد متوسط و نامطلوب بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 874

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 637 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    61-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1979
  • دانلود: 

    1009
چکیده: 

هدف از تدوین برنامه استراتژیک بهداشت، ایمنی و محیط زیست، آشنا ساختن مدیران با ابزارها و روش هایی است که با کمک آن ها بتوان مسائل این حوزه را در قالبی هدفمند مدیریت نمود. موثرترین مرحله برای دستیابی سیستماتیک به اهداف حوزه کارکردی بهداشت، ایمنی و محیط زیست در راستای اهداف کلان سازمان بنادر و دریانوردی و افزایش اعتبار آن برای تضمین حضور در سطح بین المللی خواهد بود. در این تحقیق از ترکیب متدولوژی مدیریت استراتژیک «فرد. دیوید» و «پیرس و رابینسون» استفاده شده است. با الگوگیری از این متدولوژی ها و بومی کردن آن ها-با توجه به ویژگی های خاص سازمان و حوزه کارکردی بهداشت، ایمنی و محیط زیست-بر مبنای مکتب ترکیبی، مدلی شش مرحله ای تدوین شد. نوآوری این تحقیق، ترکیب متدولوژی های مختلف در زمینه برنامه ریزی استراتژیک و طراحی و به کارگیری آن در حوزه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست است؛ موضوعی که در گذشته در مورد آن کمتر بحث شده است. اخیراً توجه بیشتری به این حوزه می شود و در برخی سازمان ها واحدهایی با عنوان «مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست» ایجاد گردیده است. یکی از الزامات اقدام هماهنگ و همسو در این واحدها وجود استراتژی وظیفه ای است. تدوین ماتریس استراتژی ایمنی، بهداشت و محیط زیست برای تعیین موقعیت و جهت گیری این حوزه کارکردی، از دیگر نوآوری های این تحقیق می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1979

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1009 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    83-102
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    951
  • دانلود: 

    1009
چکیده: 

در علم سازمان و مدیریت، مسئولیت اجتماعی، بخشی از مقوله اخلاق کار محسوب می گردد و از آن به عنوان اخلاقیات فراسازمانی یاد می شود. بسیاری معتقدند که مسئولیت اجتماعی سازمان، به نوعی، بر موفقیت و شکست آن تاثیرگذار است. توجه به نیازهای جامعه، اخلاق گرایی، و توجه به محیط زیست، از جمله مقوله هایی است که امروزه از سوی مشتریان مورد توجه جدی قرار می گیرد. از سوی دیگر، بحث تغییر استراتژیک، تحول و بهبود شرایط سازمان در محیط بسیار رقابتی امروز باعث شده است که سازمان ها به سرعت تغییر رویه دهند. بر این اساس، سازمان ها باید از ابزاری استفاده نمایند که آن ها را در این مسیر موفق نماید: بهبود و توسعه سازمانی. این مقاله با بررسی رابطه ابعاد توسعه و تحول سازمانی، میزان تاثیرگذاری آن بر مسئولیت اجتماعی را مورد توجه قرار داده است. جامعه آماری این تحقیق، شامل کلیه مدیران وزارتخانه های اقتصادی کشور می باشد که با بحث خصوصی سازی و اصل 44 قانون اساسی ارتباط بیشتری دارند. نتایج این تحقیق نشان داد که از میان متغیرهای مدل مفهومی تحقیق-ساختار سازمانی، منابع انسانی، فرهنگ سازمانی، قوانین و مقررات، و فرآیندهای سازمانی-، دو عامل منابع انسانی و فرهنگ سازمانی از اولویت بالاتری برای تاثیرگذاری بر مسئولیت اجتماعی سازمان برخوردارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 951

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1009 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    103-122
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    541
  • دانلود: 

    514
چکیده: 

هدف از این تحقیق شناسایی و تحلیل تاثیرگذاری مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی و رضایت مشتریان است. باتوجه به ماهیت پویای مدیریت دانش و همچنین تبعیت عملکرد سازمانی از تحولات محیطی، از مدل پویایی سیستم در این مطالعه استفاده شده است. برای این منظور، ابتدا مدل علی طراحی شد. سپس، مدل جامع جریان طراحی شد و درنهایت سناریوها طراحی شدند و مورد آزمون قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده های تحقیق، پرسشنامه هایی با ساختار و نیمه ساختار است که از طریق مصاحبه با گروه کانونی در کارخانه فولاد آلیاژی ایران-یزد و همچنین استفاده از مستندات این سازمان انجام شده است. به رازش مدل ها و تحلیل حساسیت بر پایه سناریوها نشان می دهد که با استقرار مناسب نظام مدیریت دانش در سازمان و توجه به تحقیق و توسعه و فعالیت های آموزشی در سازمان و همچنین افزایش میزان مستندسازی و اشتراک گذاری دانش، سودآوری سازمان افزایش یافته و همچنین میزان رضایت مشتریان سازمان به سمت بهبود و پایدارسازی حرکت می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 541

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 514 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    123-140
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1506
  • دانلود: 

    917
چکیده: 

امروزه سازمان های تولیدی و خدماتی در شرایط محیطی تغییر و تحول زندگی میکنند و شرایط اقتصادی، بازرگانی، فرهنگی، اجتماعی، و سیاسی محیط بر عملکرد آن ها تاثیر میگذارد. تهدید های محیطی، حیات و بقای سازمان ها را تهدید میکند و سازمان ها تنها با برنامهریزی استراتژیک و آمادگی استراتژیک میتوانند بر این بحرانها فائق آیند. پژوهش های گذشته نشان میدهد که عوامل متعددی بر آمادگی استراتژیک تاثیر میگذارند، اما این که چابکی سازمانی و بهداشت روانی کارکنان تا چه حد آن را تحت الشعاع قرار می دهد، چندان مورد توجه قرار نگرفته است. پژوهش حاضر این ادعا را مورد آزمون قرار می دهد که افزایش چابکی سازمانی و بهداشت روانی کارکنان باعث افزایش آمادگی استراتژیک در بحران ها میشود. نتایج این پژوهش بر تایید صحت این فرضیه صحه گذاشته است. جامعه آماری پژوهش حاضر عبارت است از کارکنان و کارشناسان صف بیمارستانهای تهران که به دو بخش خصوصی و دولتی قابل تقسیم می باشند. دادهها توسط پرسشنامه جمعآوری گردیده و امتیازات کسب شده به کمک نرمافزار SPSS تحلیل شده است. نتایج حاصل از بررسی متغیرها، شاخص ها و نیز رابطه بین متغیر مستقل و وابسته، بیانگر وجود رابطه بین چابکی سازمانی و بهداشت روانی کارکنان با آمادگی استراتژیک برای مقابله با بحران میباشد. با توجه به این که پژوهش حاضر برای اولین بار در حوزه بیمارستان های ایران به بررسی عوامل موثر در آمادگی استراتژیک برای مدیریت بحران پرداخته، در نوع خود بینظیر بوده و میتوان آن را جزء نوآوری در تحقیق به شمار آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1506

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 917 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    141-166
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1226
  • دانلود: 

    759
چکیده: 

براساس تعریف به جایگاه، استراتژی مالی بعدی از استراتژی شرکت است که ماهیت و جهت امور مالی سازمان را تعیین می کند. همچنین براساس تعریف به اجزاء، استراتژی مالی، شامل استراتژی تامین مالی، استراتژی سرمایه در گردش، استراتژی سرمایه گذاری و استراتژی تقسیم سود می شود. الگوهای مختلفی برای ایجاد هماهنگی بین استراتژی های مالی مختلف وجود دارد. در این تحقیق از تئوری نقاط مرجع استراتژیک استفاده شده است. مطالعات مختلف نشان داده است که وجود هماهنگی در سطوح مختلف سازمان منجر به عملکرد بهتر می شود. لذا هدف اصلی این تحقیق، بررسی اثر هماهنگی استراتژی های مالی بر عملکرد شرکت هاست. جامعه آماری تحقیق، شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران هستند که از میان آن ها 62 شرکت با استفاده از نمونه گیری طبقه ای (با جایگذاری از جامعه محدود) برای نمونه آماری انتخاب شده اند. نتایج آزمون فرضیات تحقیق نشان می دهد که وجود هماهنگی بین هر یک از گونه های استراتژی زیرسیستم مالی با گونه استراتژی مالی شرکت (هماهنگی درونی-عمودی) باعث بهبود عملکرد می شود. همچنین هر چه هماهنگی گونه های استراتژی زیرسیستم مالی بیشتر باشد (هماهنگی درونی-افقی)، عملکرد بهتر خواهد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1226

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 759 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button