هدف این مطالعه بررسی حاشیه بازاریابی انگور، غوره و کشمش درشهرستان ابهر می باشد، برای این منظور از ابزار پرسشنامه استفاده گردیده و اطلاعات مورد نیاز به روش نمونه گیری تصادفی در سه سطح تولید کننده، عمده فروش و خرده فروش از 300 تولید کننده، 18 عمده فروش و 40 خرده فروش در سطح شهرستان ابهر در سال 1389 جمع آوری گردید. نتایج تحقیق نشان می دهد که متوسط کل هزینه های بازاریابی انگور، غوره و کشمش به ترتیب برابر با 2070 ریال، 2070 ریال و 2580 ریال بوده، حاشیه عمده فروشی برای انگور، غوره و کشمش به ترتیب برابر با 3500، 2000 و 1000 و حاشیه خرده فروشی نیز برای این سه محصول به ترتیب برابر با 2000، 2000 و 1000 می باشد. سهم تولید کنندگان در تعیین قیمت نهایی انگور، غوره و کشمش به ترتیب برابر با 38.9 درصد، 63.6 درصد و 85.8 درصد می باشد. نتایج بررسی کارایی بازار انگور، غوره و کشمش نیز نشان میدهد که کارایی این سه محصول به ترتیب برابر با 165.7، 93.2 و 22.4 درصد می باشد. بنابراین لازم است با اجرای سازوکارهای بازاری مناسب در جهت هدایت سود بازاریابی این محصولات خصوصا انگور به سمت تولید کنندگان اقدام نمود.