مقدمه: هدف این پژوهش، بررسی و مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان معتاد به بازی های رایانه ای و دانش آموزان عادی بود. متغیر وابسته پژوهش حاضر مهارت های اجتماعی بود.روش ها: جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مقطع دوم راهنمایی مدارس دولتی شهر اصفهان بود که در سال تحصیلی 89-1388 مشغول به تحصیل بودند. حجم نمونه پژوهش 564 نفر بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزارهای اندازه گیری، پرسش نامه اعتیاد به بازی های رایانه ای و پرسش نامه مهارت های اجتماعی The Teenage Inventory of Social Skills) یا (TISS بود.یافته ها: پژوهش نشان داد که بین مهارت های اجتماعی دانش آموزانی که به بازی های رایانه ای اعتیاد دارند با دانش آموزان عادی به طور کلی از نظر آماری تفاوت معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج به دست آمده نشان داد که دانش آموزان عادی نسبت به دانش آموزانی که به بازی های رایانه ای اعتیاد دارند از مهارت های اجتماعی سطح بالایی برخوردار می باشند.نتیجه گیری: همان گونه که نتایج پژوهش حاضر نشان داد اعتیاد به بازی های رایانه ای بر کم و کیف مهارت های اجتماعی تاثیرگذار است؛ به عبارت دیگر، با افزایش اعتیاد به بازی های رایانه ای، مهارت های اجتماعی کمتر می شود و افرادی که به بازی های رایانه ای اعتیاد دارند، از مهارت های اجتماعی کمتری برخوردار می باشند.