مکانیزم جدید کنترل خودکار سرعت زاویه ای محورهای دوار، در واقع طرح یک سامانه انتقال توان کامل می باشد. این سامانه می تواند برای مقادیر مختلف سرعت های زاویه ای ورودی به آن، سرعت خروجی تقریبا ثابت تولید نماید و به عنوان رابطی مناسب، بین محور توان دهی تراکتور و ماشین های کشاورزی به کار گرفته شود. این سامانه کاملا مکانیکی می باشد. در این پژوهش، با استخراج معادلات نیرو، گشتاور و توان، عملکرد مکانیزم مدل سازی می شود. معادلات حاکم بر حرکت این مکانیزم از نوع معادلات دینامیکی غیرهولونومیک و به صورت معادلات دیفرانسیل- جبری با اندیس سه می باشد. نتایج مدل سازی نشان می دهد که با تغییر سرعت ورودی به سامانه در بازه 30-% الی 50%، میزان خطا در سرعت خروجی کمتر از 10% می باشد.