مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

843
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

553
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل تاثیر پارامترهای هندسی و دینامیکی کامیونت بر انحراف عرضی ناشی از نابالانسی نیروی ترمزی (یادداشت پژوهشی)

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 152

چکیده

 ایمنی خودروهای باری در حین ترمزگیری علاوه بر نابالانسی نیروی ترمزی, متاثر از تغییرات پارامترهای دینامیکی کامیونت ناشی از نحوه بارگذاری آن می باشد. در مقاله حاضر تاثیر پارامترهای دینامیکی, هندسی و نحوه بارگذاری کامیونت بر انحراف عرضی آن در حضور نابالانسی نیروی ترمزی مورد مطالعه قرار گرفته است. بدین منظور برخی از پارامترهای دینامیکی مورد نیاز برای کامیونت مورد نظر با انجام تست های تجربی به دست آمده و در معادلات دینامیکی حاصل بر اساس فرض واقع بینانه کاهش سرعت خودرو در حین ترمزگیری, اعمال شده است. سپس معادلات حاکم با استفاده از روش های عددی, حل شده است. در نتایج ارائه شده اثر پارامترهای دینامیکی و هندسی تاثیرگذار بر انحراف عرضی کامیونت و نحوه بارگذاری مطلوب برای به حداقل رساندن مقدار انحراف عرضی در اثر ترمزگیری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که حالت بهینه بارگذاری برای کاهش تاثیر خطای نیروی ترمزی در انحراف عرضی زمانی حاصل می شود که مرکز جرم خودرو به محور جلو نزدیک باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، موسی، ترقی اسگوئی، امین، و ارغند، حسام الدین. (1394). تحلیل تاثیر پارامترهای هندسی و دینامیکی کامیونت بر انحراف عرضی ناشی از نابالانسی نیروی ترمزی (یادداشت پژوهشی). علوم کاربردی و محاسباتی در مکانیک (دانشکده مهندسی)، 26(2 (پیاپی 12))، 141-152. SID. https://sid.ir/paper/196223/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی موسی، ترقی اسگوئی امین، ارغند حسام الدین. تحلیل تاثیر پارامترهای هندسی و دینامیکی کامیونت بر انحراف عرضی ناشی از نابالانسی نیروی ترمزی (یادداشت پژوهشی). علوم کاربردی و محاسباتی در مکانیک (دانشکده مهندسی)[Internet]. 1394؛26(2 (پیاپی 12)):141-152. Available from: https://sid.ir/paper/196223/fa

    IEEE: کپی

    موسی رضایی، امین ترقی اسگوئی، و حسام الدین ارغند، “تحلیل تاثیر پارامترهای هندسی و دینامیکی کامیونت بر انحراف عرضی ناشی از نابالانسی نیروی ترمزی (یادداشت پژوهشی)،” علوم کاربردی و محاسباتی در مکانیک (دانشکده مهندسی)، vol. 26، no. 2 (پیاپی 12)، pp. 141–152، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/196223/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button