Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    1-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1161
  • دانلود: 

    791
چکیده: 

در عصر کنونی، جهان با طیف وسیعی از مسائل پویای پیچیده مواجه است. منظور از «پویا» بودن یعنی «تغییر در طول زمان». مسائل پویا نیازمند اقدامات مدیریتی مستمر و پویا هستند. در حوزه مدیریت و سیاست گذاری، مسائل پویا مسائلی هستند که از ماهیت مستمر و بازگشتی برخوردارند. در این موارد، نتایج اقدامات مدیریتی مشاهده و ارزیابی شده و بر اساس آن اقدامات جدیدی صورت خواهد پذیرفت که نتایج، مشاهدات و اقدامات جدیدتری را به دنبال خواهند داشت. به این ترتیب، یک حلقه بسته شکل می گیرد. مسائل بازخوردی در نتیجه تعاملات پیچیده میان متغیرهای سیستم شکل می گیرند. هدف اصلی روش شناسی پویایی های سیستم، درک علل پویایی های نامطلوب و طراحی سیاست های جدید به منظور اصلاح یاحذف آنهاست.(میرزایی و دیگران 1386).این مقاله به پیاده سازی دینامیکی مدل کارت امتیازی متوازن در بانک سامان پرداخته که با توجه به شرایط رقابتی و پیچیده اقتصاد کنونی ایران، افزایش تعداد بانک های خصوصی و ارائه طرح های جدید از سوی آن ها در جهت جذب و حفظ مشتریان با توجه به افزایش سطح آگاهی و انتظارات مشتریان از بانک ها که دیگر چیزی بیش از نیازهای پایه ای طلب می کنند، مدیران ارشد سازمان را متوجه ایجاد تغییرات در سازمان نموده است. با این هدف که سازمان بتواند به فعالیتهایش از دید مشتریان نگاه کند، به منظور افزایش کارایی به طور کامل از ظرفیت هایش استفاده نماید و در نهایت یک فرهنگ سازمانی مشتری محور که امروزه تنها مزیت رقابتی پایدار و بلندمدت سازمان ها می باشد را ایجاد نماید.در مقاله حاضر پویاسازی الگو در هر یک از منظرها به صورت جداگانه صورت پذیرفته و سپس با توجه به تاثیرات متقابل منظرها بر یکدیگر و فرمول نویسی روابط شبیه سازی توسط نرم افزار ونسیم صورت گرفته است. آزمایش رفتار مدل و تحلیل حساسیت مدل انجام پذیرفته و در نهایت تحلیل سناریوهای مختلف ارائه می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1161

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 791 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    21-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2432
  • دانلود: 

    2184
چکیده: 

مطابق تحقیقات اثباتی حسابداری، محافظه کاری حسابداری به عنوان یک مکانیزم قراردادی کارآمد، می تواند رفتارهای فرصت طلبانه مدیر در بیش نمایی پاداش مبتنی بر سود را محدود نماید. از این رو، این پژوهش رابطه بین محافظه کاری حسابداری و پاداش مدیریت را طی یک دوره 9 ساله از سال 1382 تا 1390 در 120 شرکت از شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، مورد بررسی قرار داده است. روش تحقیق از نوع همبستگی و با استفاده از رگرسیون چند متغیره انجام شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد رابطه ای منفی میان محافظه کاری حسابداری و پاداش مدیریت وجود دارد. هم چنین شواهد پژوهش نشان می دهد پاداش مدیریت رابطه ای مثبت با اندازه شرکت و نسبت سودآوری دارد. اما نتایج این پژوهش رابطه ای معنی دار میان نسبت بدهی و تغییر مدیریت با پاداش مدیریت را تایید نمی نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2432

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2184 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    35-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1733
  • دانلود: 

    881
چکیده: 

در سال های اخیر، در ادبیات مالی، توجه روزافزونی به سطح نگهداشت وجه نقد شرکت ها شده است. این علاقه و توجه، ناشی از این واقعیت است که شرکت ها، مقادیر بااهمیتی از وجه نقد را در ترازنامه خود نگه داری می کنند. هدف اصلی این پژوهش، آزمون ارتباط انحنایی بین اهرم مالی و سطح نگهداشت وجه نقد است. علاوه بر این، ارتباط انحنایی بین سطح نگهداشت وجه نقد و ارزش شرکت نیز آزمون می شود. نمونه مورد استفاده دربرگیرنده 105 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1386 تا 1390 است و برای پردازش و آزمون فرضیات از رگرسیون استفاده شده است. نتایج پژوهش بیانگر ارتباط یو (U) شکل بین اهرم مالی و سطح نگهداشت وجه نقد و بین سطح نگهداشت وجه نقد و ارزش شرکت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1733

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 881 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    53-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1501
  • دانلود: 

    1178
چکیده: 

هدف این تحقیق بررسی رابطه بین ویژگی های هیات مدیره (اندازه هیات مدیره، استقلال هیات، دانش مالی هیات مدیره، تعداد جلسات هیات مدیره) و استراتژی مالیاتی جسورانه در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. بر این اساس اطلاعات مورد نیاز تحقیق از 71 شرکت پذیرفته شده در بورس در طی سال های 1390-1382 استخراج و مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند. در این پژوهش جهت آزمون فرضیات از مدل رگرسیون خطی چند متغیره به روش حداقل مربعات استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد، بین برخی از ویژگیهای هیات مدیره و استراتژی مالیاتی جسورانه رابطه معناداری وجود دارد و بین برخی دیگر رابطه معناداری وجود ندارد. به طوری که ویژگی های هیات مدیره (استقلال هیات مدیره و دانش هیات مدیره) رابطه معناداری با استراتژی مالیاتی جسورانه دارند. همچنین بین ویژگی های هیات مدیره (اندازه هیات مدیره و تعداد جلسات هیات مدیره) و استراتژی مالیاتی جسورانه رابطه معناداری وجود ندارد. و در آخر نتایج این پژوهش نشان می دهد بین متغیر های کنترلی (اهرم مالی) با استراتژی مالیاتی جسورانه رابطه معناداری وجود دارد و بین متغیر کنترلی (اندازه شرکت) با استراتژی مالیاتی جسورانه رابطه معناداری وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1501

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1178 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    69-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1839
  • دانلود: 

    1139
چکیده: 

یکی از نقاط توجه ادبیات حسابداری و مدیریت مالی، حاکمیت شرکتی می باشد، زیرا اعتقاد بر این است که سازوکارهای حاکمیت شرکتی به کار گیرنده توانایی هایی هستند که از تاثیری مستقیم بر روی توانایی سرمایه گذاران برای وادارکردن مدیریت به استفاده کارا از منابع موجود درسازمان ها برخوردارند. مدیریت سرمایه در گردش نیز یکی دیگر از بخش هایی است که در ساختار مدیریتی یک شرکت نقش حیاتی ایفا می کند. سیاست های ناکارآمد مدیریت سرمایه در گردش می تواند نتیجه حاکمیت شرکتی ضعیف باشد و در نهایت به کاهش ثروت صاحبان سهام منجر شود. به عبارت دیگر حاکمیت شرکتی اثربخش به عنوان عامل نظارتی در مدیریت کارآمد سرمایه در گردش شرکت محسوب می شود. در این پژوهش به تحلیل تاثیر سازوکارهای حاکمیت شرکتی بر کارآیی مدیریت سرمایه در گردش در بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته می شود. بدین منظور متغیرهای درصد مالکیت سهامداران نهادی، تمرکز مالکیت سهامداران نهادی، تعداد اعضاء هیات مدیره، استقلال اعضاء هیات مدیره، و تفکیک وظایف مدیر عامل و رئیس (نائب رئیس) هیات مدیره به عنوان سازوکارهای حاکمیت شرکتی و متغیرهای مدت زمان وصول مطالبات، مدت زمان نگهداری موجودی کالا، مدت زمان پرداخت بدهی ها و چرخه نقدینگی شرکت به عنوان معیارهای کارآیی مدیریت سرمایه در گردش در نظر گرفته شدند. داده های مورد نیاز به صورت سالانه طی دوره زمانی 90-1385 گردآوری شد. بر اساس پیش فرض های اقتصادسنجی، روش رگرسیونی مبتنی بر داده های تابلویی- اثرات ثابت برای تمامی فرضیه های پژوهش انتخاب و بر اساس آن تجزیه و تحلیل داده ها انجام گرفت. بر اساس نتایج پژوهش، ساز و کارهای حاکمیت شرکتی تا حدودی در بهبود کارایی مدیریت سرمایه در گردش اثرگذار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1839

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1139 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

عالمشاه سیدامین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    89-108
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    3300
  • دانلود: 

    1442
چکیده: 

حسابداری مدیریت زیست محیطی (EMA)، به عنوان شاخه درون سازمانی حسابداری محیط زیست، یک سامانه اطلاعاتی قوی است که مدیریت را برای کنترل بهینه مصرف مواد خام، آب، جریانات انرژی و سوخت، ایجاد و دفع ضایعات و پسماند، و پیشگیری از آلودگی محیط زیست یاری می رساند.EMA، به عنوان ابزار نوین مدیریت، از طریق ارتقای پاسخگوئی زیست محیطی، عملکرد زیست محیطی و مالی سازمان را بهبود می بخشد. این تحقیق با محوریت EMA با هدف شناسایی عوامل موثر در اتخاذ روش های حسابداری مدیریت زیست محیطی اجرا شده است. به منظور تحقق هدف تحقیق، اقدام به ساخت 6 فرضیه شده است. جهت آزمون فرضیه ها، پرسشنامه تهیه و ارسال گردیده و پاسخ ها توسط آزمون T تک نمونه ای مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که 1) اولویت پایین حسابداری هزینه های زیست محیطی، 2) مقاومت در برابر تغییر روش های سنتی، 3) کارایی یا ملاحظات مخارج و منافع، 4) محدویت منابع و نیروی متخصص، 5) دشواری جمع آوری و تخصیص هزینه های زیست محیطی و 6) فشار خارجی عواملی هستند که بر فرایند تصمیم گیری در مورد اتخاذ یا عدم اتخاذ روش های EMA تاثیرگذارند. در پایان با توجه به نتایج، پیشنهاداتی به منظور به کارگیری این روش ها به مخاطبان ارائه گردیده است. صرفنظر از بسط نظری این حوزه از پژوهش؛ نتایج و یافته های این تحقیق؛ چالش ها، فرصت های استفاده و موارد کاربردی EMA در صنایع ایرانی را تایید نمود. روش این تحقیق بر اساس هدف، روش کاربردی توسعه ای بوده و از نظر ماهیت، توصیفی پیمایشی است و در مسیر گردآوری اطلاعات و تجزیه وتحلیل، ترکیبی از روش های کتابخانه ای و میدانی شامل فیش برداری، مشاهده، مصاحبه باز، پرسشنامه (طیف لیکرت)، فرمول کوکران، ضریب آلفای کرونباخ و آزمون Tتک نمونه ای استفاده شده است. در ضمن برای انجام کلیه آزمون ها، نرم افزار SPSS به کار رفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3300

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1442 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    109-133
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    4140
  • دانلود: 

    2828
چکیده: 

موج رسوایی ها و فروپاشی مالی شرکت ها و موسسات بزرگ از جمله انرون، آرتوراندرسن و ورلدکام در آغاز قرن بیست ویکم، بیانگر شواهدی از رویه های تجاری غیراخلاقی و غیرمسوولانه از بعد اجتماعی است و از طرفی دیگر، تاثیر شرکت ها بر جامعه یک دغدغه جهانی تلقی گردیده و انتظارات ذینفعان از نقش واحدهای تجاری در جامعه در حال افزایش است. توجه به اثرات شرکت ها در جامعه، منجر به ظهور مفهوم نوظهور و مهم در ادبیات کسب و کار به نام مسوولیت اجتماعی و پایندگی شرکت ها گردیده است. شرکت ها، واکنش های مختلفی در جهت پاسخگویی به تقاضاهای جدید دارند به گونه ای که برخی شرکت ها فرهنگ سازمانی و حاکمیتی خود را تغییر داده و در نظر گرفتن مسوولیت اجتماعی شرکت ها را به عنوان هسته اصلی فعالیت های تجاری شان پذیرفته اند.در این مقاله سعی شده است ابتدا با تشریح فرآیند تکاملی نسل های مسوولیت اجتماعی شرکت ها، مروری بر مفاهیم، تعاریف آن داشته و همچنین، ابعاد مسوولیت اجتماعی و پایندگی شرکت ها در حوزه گزارشگری و افشاء با توجه به واژه های غالب در این مقوله ارائه گردد. سپس، رویکردها و نظریه های مختلف موجود همراه با مدل های مفهومی حاکم بر ادبیات آن مطرح شده و در ادامه طبقه بندی تئوری های مسوولیت اجتماعی شرکت ها همراه با اشاره اجمالی بر تئوری های رایج در مطالعات و تحقیقات سال های اخیر ارائه خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4140

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2828 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button