هدف این تحقیق سنجش توانمندی دانشی - فنی و رفتاری کارکنان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان (متشکل از مولفه های تحصیلات، تجربه کاری، مهارت فنی، ارتباطات موثر، خودانگیزی و خودکنترلی) و روش آن توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری آن، 716 نفر (همه) کارکنان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان بودند و تعداد نمونه از جدول کرجسی و مورگان بابر 252 نفر به دست آمده است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه ای مرکب از پرسشنامه محقق ساخته توانمندی دانشی - فنی، پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی سیبریا شرینک، پرسشنامه ارتباطات سوسمان و کریونوس و پرسشنامه خودکنترلی اشنایدر استفاده شده است که روایی محتوایی آن از نظر صاحبنظران تایید شده و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده که برابر 0.85 است. نتایج با استفاده از نرم افزار spss و روش های آمار توصیفی و آزمون های t تک متغیره، t مستقل، تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون توکی تجزیه و تحلیل آماری شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد، که توانمندی کارکنان در مولفه های تحصیلات، تجربه کاری، مهارت فنی، ارتباطات موثر و خودانگیزی بالاتر از سطح متوسط و در مولفه خودکنترلی پایین تر از سطح متوسط است. همچنین از بعد مدرک تحصیلی، میان کارکنان دیپلمه و لیسانسه تفاوت هایی وجود دارد و مشخص شد که شغل کارکنان لیسانسه یا کارشناس، تناسب بیشتری با تحصیلاتشان دارد تا کارمندان دیپلمه. اما از بعد جنسیت، سنوات خدمت و نوع استخدام، تفاوتی در سطح توانمندی کارکنان مشاهده نشد.