Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    85-111
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1032
  • دانلود: 

    229
چکیده: 

نگاهی به نظام اقتصادی و اجتماعی در بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه جهان نشان می دهد که ایجاد و حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط یکی از اولویت های اساسی در برنامه های توسعه اقتصادی این کشورها است.موضوع تحقیق در این پژوهش بررسی و اولویت بندی انواع حمایت های دولتی از بنگاه های کوچک و متوسط می باشد. روش انجام این تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است که هدف، اولویت بندی حمایت های دولت از بنگاه های کوچک و متوسط از نظر مدیران دفاتر خدمات گردشگری شهر تهران می باشد. که برای جمع‏ آوری اطلاعات، از پرسشنامه طیف پنج تایی لیکرت در جهت تشخیص میزان حمایت های فعلی و نیز اهمیت هر یک از انواع حمایت ها از نظر 158 نفر از مدیران عامل دفاتر خدمات گردشگری موجود و فعال گردشگری شهر تهران (بند ب) که به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شده اند، استفاده شده است. برای تحلیل داده ها از شیوه های آمار توصیفی و نیز استنباطی (روش دوجمله ای و کای اسکور) استفاده گردید.همچنین بعد از بررسی فرضیات تحقیق، به اولویت بندی انواع حمایت های دولت از دیدگاه افراد نمونه - از طریق آزمون فریدمن - پرداخته شد که نتایج آن به قرار می ‏باشد:از نظر افراد پاسخ دهنده تحقیق حمایت های مالی و اعتباری با میانگین رتبه 3.84 در اولویت اول می باشد، حمایت های زیرساختی با میانگین 3.48 در اولویت دوم، حمایت های بازاریابی و تحقیقات بازار با میانگین رتبه با میانگین رتبه 3.1 در اولویت سوم، حمایت های آموزشی و فنی با میانگین رتبه 2.76 در اولویت چهارم، حمایت های مشاوره ‏ای و ترویجی با میانگین 1.83 در آخرین اولویت (پنجم) قرار دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1032

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 229 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

کروبی مهدی | یوسفی جواد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    65-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    990
  • دانلود: 

    415
چکیده: 

کیفیت خدمات همواره به عنوان یکی از مباحث مهم در رقابت پذیری بنگاه‏ های خدماتی مطرح بوده است. از این ‏رو به کارگیری روشی که به کمک آن بتوان کیفیت خدمات را اندازه ‏گیری کرد همواره حائز اهمیت بوده است. هر چند که کارشناسان و محققان نسبت به کارگیری روش ‏های مختلف اندازه ‏گیری کیفیت خدمات هیچ‏ گونه اتفاق نظری ندارند. در این مطالعه، با توجه به نتایج حاصل از ادبیات تحقیق برای مقایسه‏ انتظارات و ادراکات مهمانان ‏هتل، استفاده از مدل سروکوآل بر دیگر ابزارها ترجیح داده شد. در این مقاله ابتدا ابعاد مختلف کیفیت خدمات که در مدل سروکوآل آمده است، مورد بحث قرار گرفته است، و در پایان نتایج و یافته‏ های تحقیق در دو بخش ارائه ‏شده ‏است. بخش اول، شامل اطلاعات مربوط به ویژگی‏ های جمعیت ‏شناختی پاسخ‏ دهندگان است و در بخش دوم این فرضیه آزمون شده است که خدمات ارائه شده در هتل همای 2 مشهد، پاسخگوی انتظارات مهمانان ایرانی نیست و این نتیجه گرفته شد که کیفیت خدمات ادراک شده در هتل همای 2 مشهد پاسخگوی انتظارات مهمانان ایرانی این ‏هتل است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 990

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 415 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    113-137
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2052
  • دانلود: 

    960
چکیده: 

ارزش ویژه برند مقصد گردشگری عبارتست از مجموع دارایی های (یا بدهی ‏های) برند در رابطه با نام و سمبل مقصد گردشگری که موجب تغییراتی در ارزش خدمات و تجاربی که در آنجا فراهم می شود تعیین می گردد. هر ساله این ارزش توسط موسسات معتبر جهانی در مورد برندهای مختلف بین المللی اندازه گیری می ‏شود. در بسیاری از موارد، ارزش ویژه برند از ارزش دارائی های فیزیکی به مراتب بیشتر است. با توجه به تفاوت های فرهنگی، اجتماعی، و خصوصیات مقصدهای گردشگری ایران، این نوشتار بر اساس ارزیابی گردشگران داخلی از ارزش ویژه برند مقصد گردشگری شهر یزد با استفاده از مدل کونکنیک (2007) تدوین شده است. جامعه آماری، شامل گردشگران بالقوه ای است که در دوره زمانی 15 فروردین تا 15 اردیبهشت سال 1389 در ورودی های شهر تهران در دسترس بودند. برای تجزیه و تحلیل نتایج از روش های آماری تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است. تحقیق در پی شناسایی عوامل اصلی تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از دید گردشگران و تعیین و میزان اهمیت هر کدام از این عوامل در ارزیابی گردشگران از ارزش ویژه برند مقصد گردشگری است. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داده است که علاوه بر تصویر برند که در مطالعات 30 سال اخیر به عنوان مهمترین عامل ارزیابی گردشگران از برند مقصد گردشگری تلقی شده است، وفاداری به برند، کیفیت ادراک شده و آگاهی به برند مقصد گردشگری نیز به صورت مستقیم بر ارزش ویژه برند شهر یزد تاثیر دارند و از نظر اهمیت، وفاداری به برند مهمترین عامل تاثیرگذار شناخته شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2052

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 960 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    1-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1540
  • دانلود: 

    782
چکیده: 

صنعت گردشگری از مهمترین منابع کسب درآمد کشورهای جهان است و در قرن 21 به تدریج به عنوان دومین صنعت مهم دنیا برشمرده می شود. به همین دلیل برای دستیابی به سهم بیشتری در بازار جهانی باید به دنبال راهکارهایی منطقی و ایجاد یک برنامه منظم بود تا از این طریق و با دستیابی به اهداف درازمدت این صنعت، تاثیر آن بر بهبود وضعیت اقتصادی متجلی گردد. گردشگری از معدود حوزه های کسب و کاری است که شواهدی از تولید و خدمت در برنامه های جذب، نگهداشت و گسترش آن قابل مشاهده است. برنامه ریزی و مدیریت گردشگری، با شناسایی عوامل موثر بر توسعه آن و با پاسخ دهی مناسب به تامین نیازهای گردشگری در مقیاس محلی، ملی و فراملی آغاز می شود. چنانچه مولفه های موثر بر سطح رضایت گردشگران، با توجه به عوامل اقتصادی، اجتماعی و ... به خوبی شناسایی و دسته بندی شوند می توان از آثار بسیار زیاد و مثبت توسعه گردشگری خارجی سود جست. بدین منظور تحقیق حاضر سعی دارد تا با شناسایی و رتبه بندی مولفه های موثر بر رضایت گردشگران خارجی، راهکارهایی را جهت بهبود و توسعه برنامه ریزی افزایش رضایت مندی گردشگران خارجی در جهت شکوفایی صنعت گردشگری ارائه نماید. جهت دستیابی به این هدف 29 مولفه موثر بر رضایت گردشگران خارجی با بررسی مبانی نظری و نظر کارشناسان، مشخص گردیدند. نتایج بکارگیری تکنیک های تحلیل عاملی و تصمیم گیری چند شاخصه نشان داد که از میان این عوامل، نگرش ایرانی ها نسبت به گردشگران، سبک زندگی، آداب و رسوم و فرهنگ ایرانیان، امنیت و اطمینان خاطر، و تنگناهای ارتباطی در راس عواملی هستند که رضایت گردشگران خارجی در شیراز را فراهم می آورند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1540

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 782 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    25-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    1645
  • دانلود: 

    1040
چکیده: 

اگر چه مفهوم سطح ‏‏بندی در رشته های برنامه ‏ریزی شهری، شهرسازی، برنامه ‏ریزی و توسعه منطقه ای مدت ها است که مورد بحث و پژوهش قرار می گیرد و نوشته های زیادی در شرح و توصیف آن نگارش شده است، اما این مفهوم در ادبیات گردشگری - چه در سطح بین ‏المللی و چه در سطح داخلی - مفهومی جدید و نو می باشد. به منظور تبیین این مفهوم جدید در ادبیات گردشگری لازم است مبانی، اصول و اهمیت آن مورد واکاوی قرار گرفته و چارچوب مفهومی منسجمی از آن شکل گیرد. از این رو در این مقاله سعی گردیده ابتدا، جایگاه سطح‏ بندی مقصدها در برنامه‏ ریزی گردشگری نشان داده شود و سپس به شرح و توصیف برخی از مفاهیم مشابه با مفهوم سطح‏ بندی پرداخته شود تا قابلیت تمایز آنان از هم افزایش یابد و جایگاه به کارگیری هر یک مشخص گردد. در ادامه برای نظامند کردن این مفهوم، مبانی سطح ‏بندی مقصدهای گردشگری شناسایی شده و در نهایت، ضرورت و اهمیت سطح ‏بندی مقصدهای گردشگری در برنامه ‏ریزی فضایی گردشگری مورد بررسی قرار گرفت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1645

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1040 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    47-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1822
  • دانلود: 

    1126
چکیده: 

جستار حاضر در پی مطالعه ابعاد مختلف امنیت در گردشگری ورزشی ایران است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه گردشگران ورزشی خارجی که در مسابقات بین ‏المللی ورزشی دهه مبارکه فجر سال 1388 (اعم از ورزشکاران، مربیان، سرپرستان، پزشکان، خبرنگاران و هیات های همراه) است. تعداد کل نمونه آماری تحقیق 420 نفر است. ابزار پژوهش پرسشنامه ‏ای محقق ساخته است که پس از تایید روایی و پایایی (a=0.84) توزیع گردید. این پرسشنامه عوامل متعددی همچون میزان رضایت گردشگران ورزشی از میزان امنیت موجود در ایران، عوامل مخل امنیت از دیدگاه گردشگران ورزشی قبل و بعد از سفر به ایران، نقش پلیس گردشگری در تامین و توسعه گردشگری در ایران، نقش رسانه ‏ها در به تصویر کشیدن امنیت در ایران، اقدامات لازم جهت ارتقا امنیت در گردشگری ورزشی ایران از دیدگاه گردشگران ورزشی را مورد بررسی قرار داد. برای تحلیل داده‏ ها در بخش آمار توصیفی فراوانی، انحراف استاندارد، فراوانی تجمعی، درصد فراوانی تراکمی، میانگین و نما استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده‏ ها از طریق نرم افزار SPSS 16 صورت گرفت. نتایج به دست آمده از تحقیق نشان داد مهمترین مواردی که گردشگران ورزشی قبل از سفر خود به ایران در مورد آنها احساس ناامنی می‏ کردند عبارت بودند از: پرخاشگری اجتماعی، احساس ناامنی در حریم شخصی، دزدی %34.8 از گردشگران ورزشی اعلام کردند که قبل از سفر به ایران در مورد مساله امنیت احساس نگرانی نمی کردند.مهمترین مواردی که گردشگران ورزشی در طول حضور خود در ایران از آن احساس ناامنی کردند عبارت بودند از: ناامنی در حریم شخصی، پرخاشگری اجتماعی و احساس ناامنی روانی. در مورد عوامل مخل امنیت نظیر خشونت و زد و خورد، قتل، هتک ناموس، و تروریسم هیچ گونه ناامنی از طرف گردشگران ورزشی احساس نشد. در حالی که %53.6 از گردشگران ورزشی هیچ گونه عامل مخل امنیتی را در طول حضورشان در ایران مشاهده نکردند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1822

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1126 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

KAROBI MEHDI | YOOSEFI JAVAD

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    65-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    241
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Quality of service is one of the most important issues for competing service companies, and consequently using a method for service quality mesurment is of great significance. Although there is no consensus on the most appropriate method for this measurement, in this study, according to the literature review findings, using the SERVQUAL model for comparing hotel guest’s expectations and perceptions was preferred. Therefore, our focus in this article is on the different dimensions of service quality in SERVQUAL model, and SPSS 16 was employed to analyze these dimensions of our case study. The findings of the research are classified into two parts: the first part contains some information about demographical attributions of the respondents. The second part, are the hypothesis tests demonstrating that the perceived quality of service in Mashhad’s Homa II hotel is higher than expectations of Iranian guests.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 241

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

AFJEI SEYEDALI A. | SAJADI NAEINI SEYEDALI

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    99-126
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    193
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Due to the importance of Small and Medium sized Enterprises, this article is mainly focused on the evaluation and prioritization of the governmental support for these businesses.The method of this research is descridptive based on a 5 point Likert scale questionnaire. Our sample population consists of the 158 CEOs of some active travel agencies (type B) of Tehran participating in this survey. For the data analysis, descriptive and inferential statistics (Binomial and chi-square tests) were utilized, and then Freidman test was performed to prioritize–from the view point of our subjectsthe governmental support for the SMEs.The results indicate that interviewees regard governmental support as being low. Moreover, the following is the interviewees’ prioritization of the governmental support for SMEs: 1) Financial and credit support, 2) Infrastructural support, 3) Marketing and research support, 4) Training and technical support, 5) Promotion and advisory.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 193

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

IMANI KHOSHKU M. | AUOBI HAMID

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    127-152
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    267
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Tourism destination brand equity is defined as the brand assets (or liabilities) linked to a destination`s name and symbol that add to (or subtract from) the services and experiences provided. Each year, the brand equities of different international brands are measured by reputable international institutions. In many cases, the equity value is higher than physical assets and this indicates the importance of the brand issue. Thus recognizing the critical factors that affect brand equity is essential.Due to the cultural and social differences and characteristics of Iran’ tourism destinations, this study, through Konecnik (2007) framework, was conducted to detect the factors that domestic tourists recognize as influencing the brand equity of Yazd. The study population consists of potential tourists which have been available in the entrances of Tehran in the period 15 April to 15 May 2010. For analysis of the data the confirmatory factor analysis was used. This research aims to identify the critical factors which tourists think can affect the brand equity and investigates the importance of each factor in their perspectives.The results of the this study imply that in addition to the brand image, which has been more than 30 years the most important factor for the destination brand evaluation, there are other aspects such as brand loyalty, perceived quality, and brand awareness of tourism destinations, that  can directly impact on brand equity of Yazd tourism destination. Among those attributes, brand loyalty has the strongest direct effect on the brand equity, while awareness has the least effect.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 267

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    139-167
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1204
  • دانلود: 

    844
چکیده: 

انگاره از یک مقصد گردشگری دارای نقش و تاثیر مهمی در فرآیند تصمیم ‏گیری، انتخاب مقصد و رفتار گردشگر می ‏باشد. مقاله حاضر تلاشی است در ارائه مفهومی جامع از انگاره، فرایند آن و عوامل اثرگذار بر شکل‏ گیری انگاره گردشگر (چه قبل از بازدید و چه پس از بازدید از مقصد). یافته ‏ها نشان می ‏دهد که شکل ‏گیری انگاره متاثر از ادراکات و شخصیت گردشگر و همچنین ویژگی های مقصد می باشد.امید است این مقاله بتواند، به عنوان راهنما، در امر برنامه ‏ریزی و بازاریابی مقصد گردشگری مفید واقع شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1204

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 844 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button