خودروهای الکتریکی (EVs) ازجمله بارهای جدید روبه رشد در شبکه های توزیع هستند. افزایش تعداد خودروهای الکتریکی در شبکه توزیع به افزایش تقاضای انرژی شبکه منجر می شود. در صورت نبود مدیریت بر الگوی دریافت انرژی آنها از شبکه، ممکن است ولتاژ باس ها و بارگذاری خطوط از محدوده مجاز خود خارج شوند. همچنین برای شارژ و دشارژکردن باتری خودروها در زمان اتصال به شبکه، از ادوات الکترونیک قدرت با عنوان شارژر استفاده می شود. شارژر به صورت یک طرفه و دوطرفه قادرند انرژی را بین شبکه و باتری رد و بدل کنند. مدل دوطرفه قادر است در چهار ناحیه کاری مختصات PQ فعالیت کند. بنابراین در این مقاله مدیریت توان اکتیو و راکتیو در شبکه توزیع هوشمند با استفاده از خودروهای الکتریکی به صورت بهینه سازی غیرخطی مدل می شود. سپس با استفاده از روش های خاص خطی سازی معادلات غیرخطی، مساله یادشده به صورت مساله خطی آمیخته با اعداد صحیح (MILP) مبدل می شود تا امکان دستیابی به بهینه سازی مطلق با استفاده از موتور حل مرسوم GAMS فراهم شود. این مساله بر روی شبکه تست 33 باسه اجرا شده است و نتایج عددی نشان دهنده توانمندی روش ارائه شده برای مدیریت توان اکتیو و راکتیو بهینه هستند.