در مقاله حاضر، روندی برای بهینه سازی شکل استاتور موتور سوئیچ رلوکتانس به منظور کاهش ارتعاش و نویز صوتی در این موتور معرفی شده است. نیروی شعاعی اعمال شده بر روی قطب استاتور سبب جابه جایی استاتور و ارتعاش ماشین و باعث تولید نویز صوتی می شود. با استفاده از نرم افزار المان محدود ANSYS، الگوی شبیه سازی برای موتور سوئیچ رلوکتانس معرفی شده است که در آن با انجام تحلیل های الکترومغناطیسی و مودال نیروی شعاعی لحظه ای وارد بر قطب استاتور و فرکانس های طبیعی استاتور با دقت زیادی پیش بینی می شوند. با اعمال الگوی شبیه سازی ایجاد شده به یک موتور سوئیچ رلوکتانس 6.4، نتایج شبیه سازی، ارائه و برای اطمینان از صحت نتایج با داده های اندازه گیری مقایسه شده اند. همچنین، برای کاهش نویز موتور مزبور سوئیچ رلوکتانس، یک ساختار متفاوت برای استاتور پیشنهاد شده است و پارامترهای طراحی بهینه موتور به کمک الگوی شبیه سازی ایجادشده و الگوریتم های مختلف مطرح در روش طراحی آزمایش ها تعیین شده اند.