Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    23
  • شماره: 

    89
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2693
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2693

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    23
  • شماره: 

    89
  • صفحات: 

    1-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1900
  • دانلود: 

    980
چکیده: 

در سالهای اخیر گسترش استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان یکی از عوامل مهم رقابتی برای سازمانها مورد توجه قرار گرفته است. سازمانها در راستای انجام پروژه های فناوری اطلاعات خود به دنبال بهره گیری از بهترین منابع داخلی و خارجی هستند تا بیشترین سود را از طریق بهره گیری از فناوری اطلاعات بدست آورند. (الوانی؛ اشرف زاده 1386) به همین دلیل موضوع استفاده از منابع برون سازمانی جهت بکارگیری فناوری اطلاعات در سازمان از موضوعات کلیدی و مباحث مهم بشمار می رود. بر این اساس مسائل مهمی پیش روی مدیران قرار می گیرد. به عنوان مثال اینکه کدامیک از فعالیتهای فناوری اطلاعات را باید به منابع بیرون از سازمان سپرد، برای مدیران اهمیت بسیاری پیدا خواهد کرد. (رفیعی؛ 83) در این مقاله سعی شده است با شناسایی عوامل تاثیرگذار بر تصمیمات برون سپاری پروژه های فناوری اطلاعات و تعیین ضرایب اهمیت آنها با استفاده از متد فرایند تحلیل سلسله مراتبی گروهی امتیاز برون سپاری هر یک از پروژه های تعریف شده، در مدیریت فناوری اطلاعات شرکت ملی پالایش و پخش محاسبه شود و سپس با استفاده از متد برنامه ریزی صفر و یک (مدل کوله پشتی) و لحاظ کردن محدودیت بودجه، پروژه های مناسب جهت برون سپاری الویت بندی شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1900

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 980 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    23
  • شماره: 

    89
  • صفحات: 

    15-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1593
  • دانلود: 

    436
چکیده: 

در تمامی نقاط جهان موضوع اصلی خصوصی سازی بر مبنای سودآوری، افزایش کارایی و قدرت رقابت بوده است. کارکنان به دلیل انتظاراتی که از خصوصی سازی در مورد افزایش اخراج های کاری و کاهش دستمزدها دارند با اجرای خصوصی سازی مخالف اند. نتایج اقتصادی به دست آمده اثراتی مبهم از خصوصی سازی نشان می دهند. یکی از راه های کاستن از هزینه و افزودن بر کارایی شرکت های واگذار شده به بخش خصوصی از طریق کاهش کارکنان صورت می گیرد. با واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی کارکنان شرکت های خصوصی شده با خواست صاحبان جدید خویش که به طور مداوم از آنها تقاضای افزایش کارایی شان را دارند مواجه اند. در صورت برآورده نشدن خواست های صاحبان جدید شرکت ها کاهش دستمزد، تغییر جایگاه شغلی و اخراج گزینه هایی هستند که کارکنان شرکت ها با آن روبه رو هستند. شرایط به وجود آمده نگرانی هایی را در حوزه منابع انسانی به وجود آورده است. این تحقیق به بررسی تاثیرات رفتاری خصوصی سازی با تاکید بر انگیزش شغلی، تعهد سازمانی و روحیه پرداخته است. نتایج تحقیق گویای این است که پس از خصوصی سازی تعهد، روحیه و انگیزش کارکنان کاهش می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1593

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 436 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    23
  • شماره: 

    89
  • صفحات: 

    25-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1582
  • دانلود: 

    760
چکیده: 

از طریق سنجش عملکرد می توان ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت و حداقل نمودن منابع ورودی، وضعیت موجود را بهبود بخشید. در این راستا نیاز است که دانشگاه از کارایی دانشکده های خود مطلع گردیده و علل کارایی و ناکارایی آن ها را بررسی نماید و با برنامه ریزی مناسب به اصلاح و هدایت واحدهای ناکارا بپردازد. در این مقاله با توجه به اهمیت دانشگاه ها به عنوان بزرگترین مراکز آموزش عالی در کشور، کارایی دانشکده های دانشگاه شهید بهشتی به روش تحلیل پوششی داده ها با استفاده از مدل CCR مضربی ورودی محور در دو حالت ساده و بر اساس مدل برنامه ریزی آرمانی (حداقل کردن حداکثر میزان انحراف) طی دوره تحصیلی 1388-1386 اندازه گیری شده است. در ادامه با استفاده از رویکرد تلفیقی تحلیل پوششی داده ها و تحلیل سلسله مراتبی به رتبه بندی دانشکده ها پرداخته و سرانجام رتبه بندی نهایی و تحلیلی برای روش های بکار گرفته شده بیان شده است. یافته های تحقیق نشان می دهد طی دوره مورد بررسی دانشکده های علوم، ادبیات و علوم انسانی، و مدیریت و حسابداری بر اساس شاخص های در نظر گرفته شده جز دانشکده های برتر می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1582

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 760 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    23
  • شماره: 

    89
  • صفحات: 

    37-47
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2735
  • دانلود: 

    1280
چکیده: 

سرمایه گذاران در تصمیم گیری های خود درباره سرمایه گذاری هایشان به عوامل کلان اقتصادی توجه می کنند. این خود حاکی از آن است که آنها درصدد کاهش ریسک سرمایه گذاری (ریسک سیستماتیک) به منظور کسب بازده مورد انتظارشان هستند. هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر متغیرهای کلان اقتصادی (رشد نرخ اشتغال و تولید ناخالص داخلی تورم، رشد شاخص قیمت سهام) بر بازده سهام و در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1379 تا 1385، با استفاده از مدل رگرسیون است. نتایج تحقیق نشان می دهد رشد نرخ اشتغال بر بازده سهام تاثیری ندارد، تولید ناخالص داخلی (با تاثیر محدود)، تورم (با تاثیر محدود منفی) و رشد شاخص قیمت سهام (با تاثیر قابل ملاحظه) بر بازده سهام موثر هستند. شناخت تاثیر متغیرهای کلان اقتصادی می تواند سرمایه گذاران را در اخذ تصمیمات صحیح و سیاست گذاران را در جهت گیری های سیاستهای کلان اقتصادی یاری کند تا اثر این سیاست ها را بر بازار سهام مشخص نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2735

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1280 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    23
  • شماره: 

    89
  • صفحات: 

    49-57
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1084
  • دانلود: 

    653
چکیده: 

در این مقاله مدلی برای اندازه گیری سطح فناوری اطلاعات سازمان ها، با توجه به ابعاد گسترده فناوری اطلاعات، ارائه شده است. شاخص های اصلی فناوری اطلاعات و زیرشاخص های مربوط تعیین شده است. با توجه به اینکه شاخص های کیفی و کمی به طور دقیق و قطعی قابل اندازه گیری نیستند، برای ارزیابی اهمیت هر یک، از سیستم های فازی استفاده شده است. در خصوص اهمیت هر شاخص، خبرگان نظر داده و بعد از ایجاد ماتریس تصمیم گیری برای هر سازمان، از تکنیک های ارزیابی اوزان در MADM بهره گرفته و سپس مدل سازی برای اندازه گیری به هدف به دست آوردن امتیاز برای سطح فناوری اطلاعات واحد، ارائه شده است. روش به کار رفته برای ارزیابی اوزان، Grouping و روش اندازه گیری از طریق مجموع ساده وزین (SAW) فازی است. امتیاز به دست آمده، سطح فناوری اطلاعات سازمان را نشان می دهد. با توجه به اجرای مدل و بررسی خبرگان این حوزه، مدل طراحی شده مورد تایید قرار گرفت و در تمامی سازمان ها که دارای واحد IT هستند، قابل اجرا است. این مدل در دانشگاه آزاد اسلامی- واحد علوم و تحقیقات موردکاوی شده که نتایج آن در قسمت مربوطه آورده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1084

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 653 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    23
  • شماره: 

    89
  • صفحات: 

    59-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2711
  • دانلود: 

    2107
چکیده: 

در سازمان های پیشرفته، دانش مهم ترین عامل در کسب مزیت رقابتی شناخته شده است. دنیا امروز به سمت بکارگیری سیستم های اثربخش تر حرکت می کند که بدون شک، دانش یکی از اجزای لاینفک چنین سیستم هایی است. مدیران همواره اهمیت مدیریت دانش (KM) را درک کرده اند. سازمانهایی که توانایی مقابله و انطباق با تغییرات ایجاد شده را داشته باشند می توانند به نحو مطلوب از منفعت های بالقوه آنها نهایت استفاده را کسب نمایند. در این پژوهش مولفه های فرایند مدیریت دانش در سازمان مورد بررسی قرار گرفته اند، ترکیبات ممکن از این مولفه ها و متغیرهای نشان دهنده آن ها توسط تحلیل عاملی شناسایی و تائید و سپس به کمک معادلات ساختاری کارایی بین ترکیبات مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این پژوهش نشان داد که الگوهای کارا در اثر ترکیب همه مولفه های فرایند مدیریت دانش وجود ندارد و الگوهای ترکیبی خاصی از مولفه ها موجب توسعه شاخص های کارای مدیریت دانش در سازمان ها شده است. سازمان ها با توجه به دارائی های موجود از فرآیند مدیریت دانش می توانند ترکیب های مناسب را بکار گرفته و راهبردهای کلان مدیریتی مناسب را انتخاب نمایند و موجبات بهبود عملکرد فعالیت های سازمانی را فراهم آورند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2711

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2107 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    23
  • شماره: 

    89
  • صفحات: 

    75-86
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1687
  • دانلود: 

    958
چکیده: 

ارزیابی عملکرد می تواند به دستیابی به اهداف مختلف کمک کند ولی اصلی ترین آنها فراهم آوردن اطلاعات درباره رفتارهاست، سایر مقاصد ارزیابی عملکرد را می توان در دو طبقه داوری در مورد عملکردهای قبلی و بهبود و بهسازی عملکردهای آتی تقسیم کرد. در ارزیابی عملکرد قبلی به فعالیتهای گذشته تاکید می شود، عمدتا اندازه گیری و مقایسه عملکرد و همچنین چگونگی استفاده از اطلاعات ایجاد شده مورد توجه می باشد. داوری در مورد عملکردهای قبلی بازخورد با ارزشی را درباره اثربخشی روشهای گزینش و برنامه های آموزش سازمان فراهم می آورد. در ارزیابی عملکرد با جهت گیری بهبود و بهسازی، بر عملکرد آینده و استفاده از اطلاعات حاصل از ارزشیابی ها برای پیشرفت تاکید می شود. اگر منظور از فرایند ارزیابی افزایش عملکرد در آینده است، مدیریت می تواند اهداف دور و نزدیک کارکنان، حذف موانع و مشکلات موجود در سر راه عملکرد و نیازهای آموزشی آینده را در کانون توجه قرار دهد. پژوهش حاضر با هدف بررسی و مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشجویان نظام آموزش مجازی و سنتی در دانشگاه آزاد اسلامی، انجام شد. جامعه آماری تحقیق 101 نفر دانشجو (63 نفر دانشجوی نظام آموزش مجازی و 38 نفر دانشجوی نظام آموزش سنتی) می باشد که به منظور گردآوری داده ها از نمرات تحصیلی دانشجویان سال آخر رشته مدیریت فناوری اطلاعات مقطع کارشناسی ارشد در دو دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی و واحد علوم و تحقیقات استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون t استفاده گردیده و نتایج تحقیق نشان داده است که بین پیشرفت تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات نظام آموزش مجازی و سنتی در دانشگاه آزاد اسلامی تفاوت معنی داری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1687

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 958 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    23
  • شماره: 

    89
  • صفحات: 

    87-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2650
  • دانلود: 

    2072
چکیده: 

سیستم مدیریت زیست محیطی(EMS) ، ایزو 14001 توجه صنایع، سازمانهای بین المللی و دولتها را در سراسر کره خاکی به خود جلب کرده است. استانداردهای سری ایزو 14001 طوری طراحی شده اند که به سازمان ها کمک می کند تا مراحل مدیریتی لازم جهت کنترل و بهبود عملکرد زیست محیطی خود را پایه گذاری کنند. در این پژوهش فاکتورها و زیرفاکتورهای مهم در اجرای موفقیت آمیز ایزو 14001 بر پایه سیستم مدیریت زیست محیطی و فواید حاصل از اجرای آن مورد بررسی قرار می گیرند. جهت درک اهمیت و تقدم نسبی این فاکتورهای مهم، موفقیت و فواید حاصل از آن، از روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی استفاده شده است. جامعه آماری مورد مطالعه این پژوهش صنایع کوچک و متوسط اراک شامل 169 شرکت می باشد. نتایج مطالعه نشان می دهد که مهمترین فاکتورهای موفقیت به لحاظ اهمیت رویکرد مدیریتی، تغییر سازمانی، جنبه های فنی و جنبه های خارجی و اجتماعی بوده و همچنین مهمترین فواید حاصل از اجرای ایزو 14001 به ترتیب بهبود وجهه و اعتبار شرکت، بهبود در مراحل اجرای کار و منافع شرکت، بهبود اعتماد و ثبات قدم مشتریان، بهبود در روحیه و انگیزه کارمندان و روابط کارمندی می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2650

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2072 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1