کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی، در حکم سازمان های خدماتی، به منظور ارتقا بیشتر کیفیت خدمات خود و پاسخ گویی هر چه بیشتر مراجعانشان و به منظور بهبود عملکرد سازمان مادر، نیازمند روش های استانداردی برای سنجش و ارزیابی خدماتشان می باشند. در این مقاله تجربه استفاده از الگوی اروپایی تعالی سازمان (EFQM) برای بررسی مدیریت کیفیت فناوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاه های شهید چمران اهواز و علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تشریح می شود. بررسی به عمل آمده روشن ساخت که اولا، از الگوی EFQM با اندک تغییراتی می توان برای بررسی کیفیت عملکرد در کتابخانه های دانشگاهی استفاده کرد، ثانیا، نتایج تحقیق نشان داد کتابخانه های مورد بررسی، با کسب 499.681 امتیاز از 1000 امتیاز، که 275.178 امتیاز آن از 500 نمره شاخص های توانمندسازها، و 224.503 امتیاز آن از 500 نمره شاخص های نتایج کسب شده بود، از جهت مدیریت کیفیت فناوری اطلاعات، از سطحی نسبتا متوسط برخوردار هستند. جزئیات مربوط به نقاط قوت و ضعف مدیریت فناوری اطلاعات نیز در کتابخانه های مورد بررسی مشخص شده اند.