هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر مدل انگیزه تحصیلی با میانجی گری سرمایه روانشناختی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان بود. جامعه آماری دانشجویان دانشگاه اصفهان بودند که ازمیان دانشکده های دانشگاه اصفهان، 250نفر بصورت نمونه گیری خوشه ای تک مرحله ای صورت گرفت و با اجرای پرسشنامه های سرمایه روانشناختی لوتانز و همکاران (2007) و انگیزه تحصیلی (طالبی و عابدی، 1391) و معدل آخرین ترم تحصیلی جهت سنجش موفقیت تحصیلی، داده ها گرد آوری شد. داده های پژوهش بااستفاده از نرم افزار Amos و با روش تحیلی مسیر ارزیابی شد. نتایج به دست آمده نشان داد که مدل موردنظر از برازش خوبی برخوردار است. به علاوه انگیزه تحصیلی بر سرمایه روانشناختی و موفقیت تحصیلی اثر مستقیم دارد. همچنین سرمایه روانشناختی بر پیشرفت تحصیلی نیز اثر مستقیم دارد. روابط میانجی نیز نشان داد انگیزه تحصیلی از طریق سرمایه روانشناختی بر موفقیت تحصیلی اثر غیرمستقیم دارد. بطور کلی افرادی که دارای انگیزه تحصیلی وسرمایه روانشناختی هستند در موفقیت تحصیلی عملکرد بهتری از خود نشان می دهند.