پژوهش حاضر به بررسی تاثیرات ترفیعات فروش پولی (کوپن) و غیر پولی (سمپلینگ، بازی، قرعه کشی) و وضعیت فروشگاه بر روی مزایای درک شده توسط مصرف کننده می پردازد. جهت بررسی این موضوع، پژوهشی به روش تجربی تدوین گردید. در این پژوهش متغیر وضعیت فروشگاه را در دو سطح و متغیر ترفیعات فروش را در چهار سطح دستکاری کردیم تا یک مطالعه 4×2 داشته باشیم و با اندازه گیری و بررسی تاثیرات این دستکاری ها بر روی متغیرهای وابسته، به بررسی پژوهش پرداختیم. مطالعه بر روی محصول بستنی، از محصولات صنایع لبنیاتی انجام گردید. تعداد 328 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات تهران به عنوان نمونه انتخاب شدند. در نهایت فرضه ها بررسی و نتایج حاصل شد. نتایج نشان داد که مصرف کنندگان هنگامی که در ارتباط با انسان و در معرض کاهش قیمت با کوپن هستند، مزایای کاربردی بیشتری را درک می کنند. در حالی که در هنگام ارتباط با دستگاه و در معرض سمپلینگ، بازی و یا قرعه کشی؛ مزایای لذت جویانه و مزایای ارتباطی بیشتری را درک می کنند. همچنین فارغ از وضعیت فروشگاه، اقدامات ترفیعاتی (پروموشن) بر روی مزایای درک شده توسط مصرف کنندگان تاثیرگذار بوده و باعث درک بهتر نمایش (ارایه) برند در فروشگاه می شود. البته هنگامی که مصرف کنندگان در حالت ارتباط با انسان هستند، نمایش (ارایه) برند در فروشگاه را بهتر از حالتی که در ارتباط با دستگاه هستند درک می کنند. این پژوهش دارای نتایج کاربردی جهت اجرای سیاست های ترفیعاتی (پروموشن) توسط خرده فروش ها، فروشگاه ها و صنایع و محصولات مشابه دارد.