مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

مرکز اطلاعات علمی SID1
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    46
  • صفحات: 

    1-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    286
  • دانلود: 

    114
چکیده: 

پژوهش حاضر به بررسی تاثیرات ترفیعات فروش پولی (کوپن) و غیر پولی (سمپلینگ، بازی، قرعه کشی) و وضعیت فروشگاه بر روی مزایای درک شده توسط مصرف کننده می پردازد. جهت بررسی این موضوع، پژوهشی به روش تجربی تدوین گردید. در این پژوهش متغیر وضعیت فروشگاه را در دو سطح و متغیر ترفیعات فروش را در چهار سطح دستکاری کردیم تا یک مطالعه 4×2 داشته باشیم و با اندازه گیری و بررسی تاثیرات این دستکاری ها بر روی متغیرهای وابسته، به بررسی پژوهش پرداختیم. مطالعه بر روی محصول بستنی، از محصولات صنایع لبنیاتی انجام گردید. تعداد 328 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات تهران به عنوان نمونه انتخاب شدند. در نهایت فرضه ها بررسی و نتایج حاصل شد. نتایج نشان داد که مصرف کنندگان هنگامی که در ارتباط با انسان و در معرض کاهش قیمت با کوپن هستند، مزایای کاربردی بیشتری را درک می کنند. در حالی که در هنگام ارتباط با دستگاه و در معرض سمپلینگ، بازی و یا قرعه کشی؛ مزایای لذت جویانه و مزایای ارتباطی بیشتری را درک می کنند. همچنین فارغ از وضعیت فروشگاه، اقدامات ترفیعاتی (پروموشن) بر روی مزایای درک شده توسط مصرف کنندگان تاثیرگذار بوده و باعث درک بهتر نمایش (ارایه) برند در فروشگاه می شود. البته هنگامی که مصرف کنندگان در حالت ارتباط با انسان هستند، نمایش (ارایه) برند در فروشگاه را بهتر از حالتی که در ارتباط با دستگاه هستند درک می کنند. این پژوهش دارای نتایج کاربردی جهت اجرای سیاست های ترفیعاتی (پروموشن) توسط خرده فروش ها، فروشگاه ها و صنایع و محصولات مشابه دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 286

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 114 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    46
  • صفحات: 

    15-31
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    336
  • دانلود: 

    141
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر قابلیت های بازاریابی خارجی و درگیری ذهنی مشتریان بر عملکرد شرکت با نقش میانجی نوآوری محصول و استراتژی انعطاف پذیر می باشد. جامعه آماری تحقیق، مدیران شرکت ایران خودرو به تعداد 95 نفر می باشند. حجم نمونه مطابق جدول کرجسی و مورگان 76 نفر می باشد و برای نمونه گیری ازجامعه آماری، از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده گردید. برای تعیین پایایی پرسش نامه ها از ضریب آلفای کرونباخ و برای تعیین روایی پرسش نامه، از روایی محتوایی استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات، در سطح آمار توصیفی از شاخص هایی نظیر فراوانی و درصد و رسم جداول و نمودارها و در سطح آمار استنباطی از معادلات ساختاری بهره گیری شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که قابلیت درگیری ذهنی مشتریان بر نوآوری محصول و عملکرد شرکت، نوآوری محصول و استراتژی انعطاف پذیر بر عملکرد شرکت و نیز قابلیت بازاریابی خارجی بر استراتژی انعطاف پذیر و عملکرد شرکت موثر بوده است. همچنین نوآوری محصول نقش میانجی بین تاثیر قابلیت درگیری ذهنی مشتریان بر عملکرد شرکت داشته و استراتژی انعطاف پذیر نقش میانجی در تاثیر قابلیت بازاریابی خارجی بر عملکرد شرکت دارا بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 336

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 141 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    46
  • صفحات: 

    33-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    505
  • دانلود: 

    263
چکیده: 

تجارت الکترونیک یکی از موضوعات مهم امروز در دنیای کسب وکار می باشد. هدف از این مطالعه بررسی تاثیر شهرت وب سایت و کیفیت وب سایت بر قصد خرید مشتریان آنلاین با میانجی گری احساس مشتری و ریسک درک شده مشتریان است. مطالعه از حیث هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از منظر شیوه جمع آوری اطلاعات از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری این مطالعه شامل مشتریان وب سایت دیجی کالا (در شهر تهران) است که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس تعداد 384 نفر انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسش نامه محقق ساخته است که ترکبیی از پرسش نامه (رزنبوم، 2005)، (شارون و یانگ، 2013) و سایر محققین می باشد. به منظور تحلیل داده ها از نرم افزار اس پی اس و اسمارت پی ال اس استفاده شده است. نتایج این مطالعه نشان می دهد: شهرت وب سایت و کیفیت وب سایت از طریق میانجی گری احساس مشتری و ریسک درک شده مشتری بر قصد خرید آنلاین مشتریان تاثیر مثبت و معنی داری دارد. همچنین احساس مشتری و ریسک درک شده مشتری بر قصد خرید آنلاین مشتری تاثیر مثبت و معنی داری دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 505

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 263 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    46
  • صفحات: 

    53-71
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    359
  • دانلود: 

    201
چکیده: 

شبکه اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی با محوریت اشتراک گذاری عکس و فیلم، پدیده ای نوظهور و تاثیرگذار بر رفتار خرید کاربران است که در حوزه بازاریابی و رفتار خرید مشتری کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر لذت محتوا و لذت روابط اجتماعی در شبکه اینستاگرام بر قصد خرید مشتری؛ تبیین نقش واسطه ای تشدید مشتری می باشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانشجویان دوره های روزانه و شبانه دانشگاه رازی کرمانشاه به تعداد 13161 نفر می باشد. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 374 نفر محاسبه شده است. روش نمونه گیری در دسترس و ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه استاندارد می باشد. جهت بررسی پایایی پرسش نامه از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شده است. برای تایید روایی پرسش نامه نیز از روایی همگرا و روایی واگرا استفاده شد. تحلیل های آماری به وسیله نرم افزار SMART-PLS انجام گرفت. یافته ها حاکی از آن است که ارزش لذت جویانه، هم نوایی و نفوذ اطلاعاتی بر تشدید مشتری در شبکه اینستاگرام تاثیر مثبت و معناداری دارند. همچنین تشدید مشتری در شبکه اینستاگرام بر قصد خرید مشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 359

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 201 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    46
  • صفحات: 

    73-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    204
  • دانلود: 

    62
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف ارایه مدل اهرم سازی برند باشگاه های حرفه ای فوتبال ایران با رویکرد تامین مالی انجام گردید. این پژوهش دارای رویکرد کیفی بوده و از روش نظریه داده بنیاد به عنوان روش تحقیق استفاده شده است. روش گردآوری داده ها، مطالعه اسناد بالادستی و مصاحبه های عمیق و باز با 15 نفر از نخبگان آگاه از موضوع مورد بحث قرار گرفت. روش نمونه گیری پژوهش، روش نظری بود؛ نمونه گیری تا رسیدن مقوله ها به اشباع نظری ادامه یافت. ابزار پژوهش حاضر، مصاحبه های عمیق و اکتشافی بود. اعتبار یافته ها با روش های تطبیق توسط اعضا، بررسی همکار و مصاحبه های آزمایشی تعیین شد. برای تحلیل داده ها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی استفاده گردید. یافته های حاکی از این است که فرآیند کدگذاری در قالب ابعاد 6 گانه مدل پارادایمی شامل: موجبات علی از جمله برند، مقوله های مرکزی اهرم سازی برند با رویکرد تامین مالی پایدار، راهبردها مانند توسعه مدیریتی، ویژگی های زمینه ای چون مکانیزم های آموزش، شرایط مداخله گر مانند عوامل قانونی و حقوقی و پیامدها شامل: تامین مالی پایدار شناسایی شدند. به طور کلی می توان اذعان نمود برای اهرم سازی برند به راهبردهایی چون توسعه مدیریتی و زیرساخت ها نیازمندیم، لذا پیشنهاد می گردد برای ارتقا و رشد دانش، نگرش، رفتار، نقش مدیریت منابع انسانی و باشگاه داری حرفه ای به صورت تخصصی تر توجه گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 204

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 62 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    46
  • صفحات: 

    89-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    209
  • دانلود: 

    123
چکیده: 

هدف پژوهش شناسایی پیامدهای ناشی از اجرای بازاریابی علی در بانک ها و تاثیر آن بر وفاداری مشتریان به سیستم بانکی در قالب یک مدل مفهومی. روش پژوهش این پژوهش از نوع آمیخته بوده و به دو روش پدیدارشناسی (بخش کیفی) و پیمایشی (در بخش کمی) انجام شده است. جامعه آماری بخش کیفی مدیران ارشد بانک و خبرگان دانشگاهی و جامعه آماری بخش کمی مشتریان بانک کشاورزی هستند. داده های بخش کیفی به روش کدگذاری باز و محوری و با نرم افزار MaxQD Apro 12 و بخش کمی به روش مدل سازی معادلات ساختاری و با نرم افزار Smart PLS 2 تحلیل شده است. نتایج پژوهش اجرای بازاریابی علی در سیستم بانکی منجر به پیامدهای اجتماعی، اقتصادی، بازاریابی و زیست محیطی می گردد. همچنین اجرای بازاریابی علی در سیستم بانکی تاثیر معناداری بر وفاداری مشتریان به بانک دارد. محدودیت های پژوهش این پژوهش عمدتا در حوزه بانک کشاورزی ایران و مشتریان آن صورت گرفته و مدل مفهومی موجود بنا بر شرایط و وضعیت بانک کشاورزی تدوین شده که محدودیت در تعمیم نتایج را به بار آورده و نتایج بخش وفاداری نیز قابل تعمیم به کل سیستم بانکی نخواهد بود. کاربردهای مدیریتی پژوهش این پژوهش می تواند ایده استفاده از مسیولیت های اجتماعی و بویژه استراتژی های بازاریابی علی در صنعت بانک داری را به مدیران بانکی ارایه نموده و از این رهگذر، ضمن کاهش هزینه های ناشی از جذب منابع گران قیمت، مشتریان، جامعه و سیستم بانکی را در منافع عملیات بانکی سهیم نماید. نوآوری پژوهش بر اساس پیشینه پژوهش، مدل بازاریابی علی در سیستم بانکی برای اولین بار در ایران پیاده سازی شده که از این حیث حایز نوآوری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 209

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 123 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button