هدف از این پژوهش بررسی تاثیر ویژگی های نوآوری محصول و ارتباطات برند بر ارزش ویژه برند در شرکت کشت و صنعت قارچ رامند مجار است. روش پژوهش برحسب هدف کاربردی و بر اساس نحوه اجرا از نوع توصیفی، پیمایشی می باشد. جامعه آماری آن شامل کلیه مشتریان و نمایندگان فروش که از خدمات شرکت کشت و صنعت قارچ رامند مجار (کمپوست جوانه) استفاده می کنند می باشند. حجم نمونه با استفاده از فرمول جامعه کوکران 386 نفر تعیین گردید و روش نمونه گیری در دسترس می باشد. داده های پژوهش با روش کتابخانه ای و میدانی گردآوری شده و ابزار مورد استفاده پرسش نامه استاندارد بوده است. پایایی پرسش نامه ها با استفاده از روش آلفای کرونباخ 0/844 و روایی ابزار با روش محتوایی مورد تایید قرار گرفته اند. داده ها به کمک نرم افزار لیزرل و با استفاده از آزمون های آماری، توصیفی و استنباطی مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که از متغیر ویژگی های نوآوری محصول، مزیت نسبی، ملموس بودن و سازگاری برارزش ویژه برند تاثیر مثبت دارند، اما تاثیر پیچیدگی برارزش ویژه برند معنادار نشده است. همچنین ارتباطات برند مبتنی بر مشتری و ارتباطات برند مبتنی بر شرکت تاثیر معنادار بر ارزش ویژه برند دارند.