مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

مرکز اطلاعات علمی SID1
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    49
  • صفحات: 

    1-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    509
  • دانلود: 

    246
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش تعدیل کننده تنوع طلبی، نوآوری و مستعد بودن مصرف کننده بر رابطه بین رضایت با وفاداری رفتاری مشتری انجام شده است. روش این پژوهش کمی، توصیفی، پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی می باشد. مطالعه بر روی صنعت پوشاک انجام گردید. در این پژوهش شواهد مورد نیاز با کاربرد پرسش نامه و گردآوری داده ها از تعداد 360 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران انجام گرفته است که با استفاده از روش تصادفی طبقه ای متناسب با حجم انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل داده ها توسط مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار ایموس و اس پی اس اس انجام شد و فرضیه های تحقیق در سطح اطمینان 95% تایید شدند. با توجه به اینکه جهت نیل به اهداف پژوهش مدل پژوهش دو بار برازش شده است. در مدل اول روابط بین سازه های پژوهش مطابق با مدل مفهومی با مدل یابی ساختاری و در مدل دوم روابط بین متغیرهای پژوهش طبق مدل مفهومی با تحلیل مسیر بررسی شده است. یافته ها نشان می دهد که نتایج بخش ساختاری، نتایج بخش اندازه گیری از اعتبار و روایی ابزار سنجش سازه ها و شاخص های برازندگی از تطابق شواهد گردآوری شده با مدل نظری پشتیبانی کرده است. طبق نتایج مدل اول پژوهش، ضرایب سازه مستقل بر وابسته و تاثیر سازه میانجی بر وابسته به صورت مثبت و معنادار پشتیبانی شده است. نتایج مدل دوم، از ضرایب تاثیر تعاملی سه متغیر تعدیل گر با متغیر میانجی بر متغیر وابسته بررسی و نتایج نشان داده است که ضرایب تعاملی دو مسیر به صورت معکوس و معنادار و یک مسیر به صورت مستقیم و معنادار است. بنابراین هر پنج فرضیه پژوهش مورد تایید قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 509

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 246 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    49
  • صفحات: 

    23-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    372
  • دانلود: 

    245
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی تاثیر ابعاد بازاریابی کارآفرینانه بر رفتار مصرف کننده در استارت آپ های حوزه فناوری نوین انجام شده است. این تحقیق از لحاظ هدف در زمره پژوهش های کاربردی بوده و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی است. جامعه مورد بررسی کلیه مصرف کنندگانی هستند که از خدمات پنج استارت آپ (لینکپ، اسمارت فارور، پیگام، پیکتو، اونار) استفاده کرده اند. برای گردآوری اطلاعات با استفاده از جدول مورگان برای تعییم حجم نمونه تعداد 384 پرسش نامه با روش نمونه گیری تصادفی در بین اعضای نمونه، توزیع و اطلاعات به روش تحلیل معادلات ساختاری و از طریق نرم فزار pls تحلیل شده است. همه فرضیه های تحقیق مورد تایید قرار گرفته است و تاثیر ابعاد بازاریابی کارآفرینانه (پیش دست بودن، ریسک پذیری، فرصت گرایی، نوآوری، اهرم منابع انسانی، ایجاد ارزش، گرایش بنگاه به بازاریابی، سرمایه فکری و اجتماعی) بر رضایت، وفاداری و اعتماد مصرف کننده به اثبات رسید. نتایج نشان داد که ابعاد بازاریابی کارآفرینانه با تاثیر بر رفتار مصرف کننده، بر درک بهتر استفاده از بازاریابی کارآفرینانه و خلاق در بین استارت آپ های حوزه فناوری نوین می تواند باعث افزایش رضایت، وفاداری و اعتماد در بین مصرف کنندگان شود. بهره گیری از مدل مورد معرفی به استارت آپ ها کمک می کند تا ابعاد بازاریابی کارآفرینانه را شناسایی و با رفع نقاط قوت و ضعف خود در زمینه های ذیربط، کارایی استارت آپ های خود را افزایش دهند و همچنین ضمن حفظ مصرف کنندگان فعلی، کاربران بیشتری را جذب نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 372

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 245 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    49
  • صفحات: 

    39-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    355
  • دانلود: 

    208
چکیده: 

این پژوهش با هدف تبیین تاثیر محرک های جذابیت برند (تجانس ارزشی، پرستیژ و تمایز برند) بر پیامدهای (تعهد به برند و تبلیغات مثبت شفاهی) حاصل از هویت پذیری مصرف کننده از برند انجام گرفته است. روش تحقیق بر حسب هدف کاربردی و بر اساس نحوه جمع آوری داده ها از نوع توصیفی_ پیمایشی می باشد. به منظور سنجش متغیرهای تحقیق از پرسش نامه استاندارد شامل 26 سوال استفاده شد. این پرسش نامه از دو بخش توصیفی (اطلاعات جمعیت شناختی) و استنباطی (اطلاعات مربوط به متغیرهای اصلی تحقیق) تشکیل شده است. متغیرهای اصلی در پرسش نامه توسط شاخص لیکرت مورد ارزیابی قرار گرفته است. جامعه آماری متشکل از مشتریان برندهای لوازم خانگی سامسونگ، ال جی و بوش در بازار امین حضور تهران می باشند که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای حجم نمونه 392 نفر محاسبه گردید. به منظور تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که از بین محرک های جذابیت برند، هر سه یعنی تجانس ارزشی، پرستیژ برند و تمایز برند می توانند بر جذابیت برند تاثیر مثبت و مستقیم داشته باشند. جذابیت برند نیز می تواند بر هویت پذیری مصرف کننده از برند تاثیرگذار باشد. از طرفی تجانس ارزشی می تواند به صورت مستقیم بر هویت پذیری مصرف کننده از برند تاثیر بگذارد. اما پرستیژ و تمایز برند بر هویت پذیری مصرف کننده از برند تاثیری نمی گذارند. در رابطه با تاثیر نقش میانجی گری جذابیت برند در تاثیر محرک ها بر هویت پذیری برند نیز تنها عامل تجانس ارزشی توانست بر هویت پذیری از برند تاثیر بگذارد و پرستیژ و تمایز برند حتی با وجود جذابیت برند نیز نمی توانند بر هویت پذیری مصرف کننده از برند تاثیر بگذارند. همچنین تاثیر هویت پذیری مصرف کننده از برند بر تعهد به برند و تبلیغات مثبت شفاهی نیز مورد تایید قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 355

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 208 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    49
  • صفحات: 

    55-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    391
  • دانلود: 

    189
چکیده: 

با توجه به رقابتی شدن بازار در دنیای امروزی، برای حضور فعال و مستمر در عرصه رقابت، لازم است شرکت ها توجه بیشتری به عملکرد خود و عوامل تاثیرگذار بر آن داشته باشند. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر قابلیت حسگری بازار بر عملکرد شرکت با نقش میانجی قابلیت نوآوری و سیستم مدیریت برند و نقش تعدیل گر پویایی بازار و شدت رقابت در میان کارکنان نمایندگی های شرکت خودروسازی ایران خودرو در شهر تهران است. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و بر اساس روش گردآوری داده ها از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش محدود و شامل کارکنان نمایندگی های شرکت خودروسازی ایران خودرو در شهر تهران است. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران شامل 384 نفر با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله به دست آمده است. روایی پرسش نامه به تایید خبرگان رسیده و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ تایید شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار پی ال اس استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که قابلیت حسگری بازار بر قابلیت نوآوری، سیستم مدیریت برند و عملکرد شرکت تاثیر مثبت و معناداری دارد. قابلیت نوآوری نیز بر سیستم مدیریت برند و عملکرد شرکت تاثیر مثبت و معناداری دارد. هم چنین سیستم مدیریت برند بر عملکرد شرکت تاثیر مثبت و معناداری دارد. قابلیت نوآوری نیز بر رابطه قابلیت حسگری بازار بر عملکرد شرکت نقش میانجی داشته و سیستم مدیریت برند بر رابطه قابلیت حسگری بازار بر عملکرد شرکت نقش میانجی دارد. پویایی بازار بر رابطه قابلیت نوآوری بر عملکرد شرکت نقش تعدیلی دارد. پویایی بازار بر رابطه سیستم مدیریت برند بر عملکرد شرکت نقش تعدیلی دارد. شدت رقابت بر رابطه قابلیت نوآوری بر عملکرد شرکت نقش تعدیلی دارد و در نهایت نیز شدت رقابت بر رابطه سیستم مدیریت برند بر عملکرد شرکت نقش تعدیلی دارد. این پژوهش از آن جهت دارای ارزش است که شرکت هایی با قابلیت حسگری برتر نه تنها هزینه های محصول و توسعه خدمات جدید را حفظ می کنند بلکه فرآیند توسعه را نیز می توانند سرعت بخشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 391

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 189 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

حبیبی علی | زیاری آرزو

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    49
  • صفحات: 

    73-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    238
  • دانلود: 

    125
چکیده: 

محقق در پژوهش فعلی به بررسی رابطه میان مدیریت استعداد، رقابت در بازار محصول و سرمایه فکری پرداخت. در این مسیر؛ تعداد 100 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای یک بازه زمانی پنج ساله از ابتدای سال 1393 تا پایان سال 1397 از طریق نمونه گیری سیستماتیک انتخاب و به استخراج داده های لازم و آزمون فرضیه های تدوین شده پرداخته شد. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی-همبستگی بوده و طرح آن از نوع تجربی و با استفاده از رویکرد پس رویدادی است. به منظور آزمون فرضیه های پژوهش، از رگرسیون خطی چند متغیره که مبتنی بر داده های پانل و ترکیبی از سری های مقطعی و زمانی بوده، استفاده شده است که با استفاده از روش های آماری و اقتصاد سنجی به بررسی تاثیر متغیر مستقل بر متغیر وابسته پرداخت. پس از گذر از مراحل یاد شده؛ این نتیجه حاصل شد که بین مدیریت استعداد و رقابت در بازار محصول؛ ارتباط مثبت و معناداری وجود داشته و بین سرمایه فکری و رقابت در بازار محصول؛ ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 238

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 125 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

تاری غفار | عبدلی مریم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    49
  • صفحات: 

    85-104
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    286
  • دانلود: 

    132
چکیده: 

مشکلات ناشی از اقتصاد تک محصولی و تکیه بر درآمدهای نفتی سبب ایجاد اقتصادی متاثر از عوامل خارجی بالاخص درآمدهای ناپایدار نفتی شده است. با این ویژگی اقتصاد ایران، میتوان به اهمیت و نقش صادرات غیر نفتی در کشور پی برد. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر بازارگرایی صادرات و جهت گیری راهبردی بر عملکرد صادراتی با نقش میانجی قابلیت پویای مدیریت دانش در صنعت صنایع غذایی می باشد. این مطالعه با استفاده از طرح پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی انجام شد. جامعه آماری این تحقیق شرکت های صادراتی صنایع غذایی کلان شهر تبریز به تعداد 135 شرکت می باشد که مدیران بازاریابی این شرکت ها بصورت تمام شمار به عنوان نمونه انتخاب شده است. برای گردآوری اطلاعات متغیر مدیریت دانش از پرسش نامه (ویلار و همکاران، 2014)، جهت گیری راهبردی از پرسش نامه (تیودوسیو و همکاران، 2012)، بازارگرایی صادرات از پرسش نامه (هونگ و قوباخلو، 2013) و عملکرد صادرات از پرسش نامه (مورای و همکاران، 2011) استفاده شده است. پایایی همه متغیرها در دامنه قابل قبول قرار دارند و پایایی کل پرسش نامه برابر با 93/0 می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش کمترین مربعات جزیی و نرم افزار PLS-Graph استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که جهت گیری راهبردی و بازارگرایی صادرات بصورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق قابلیت پویای مدیریت دانش بر عملکرد صادرات تاثیر دارد. با استفاده از نتایج تحقیق، پیشنهادهایی جهت بهبود عملکرد صادراتی شرکت های صنایع غذایی ارایه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 286

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 132 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    49
  • صفحات: 

    105-119
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    297
  • دانلود: 

    136
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر، مقایسه تطبیقی میان کارکردهای بارنامه کاغذی و الکترونیکی و ارزیابی مقایسه ای آن ها است. تحقیق از نوع کاربردی و به روش تصمیم گیری چندمعیاره انجام شده است. در گام نخست، اقدام به جستجو و گردآوری منابع گردید. سپس، دسته بندی و کدگذاری داده ها صورت گرفت. در ادامه، مقایسه و ارزیابی و تجزیه و تحلیل و جمع بندی داده ها انجام شد. به منظور مقایسه گزینه ها از روش تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی (AHP) استفاده شد. همچنین؛ برای وزن دهی و مقایسه زوجی متغیرها نیز ار روش دلفی (آرای خبرگان) بهره گیری شد. برای تحلیل نهایی، از نرم افزار Expert Choice, Version 2004 استفاده شد. نتایج نشان داد که شاخص های موثر بر ارزیابی بارنامه های کاغذی و الکترونیکی، در 9 زمینه گوناگون طبقه بندی می شوند. این شاخص ها عبارتند از: انتقال حقوق قراردادی، انتقال تصرف، انتقال مالکیت، رسید حمل کالا، قرارداد حمل، اعتبار امضا، سرعت عمل در ارسال، ثبت اطلاعات و هزینه. از سوی دیگر، مقایسه زوجی شاخص ها نشان داد که شاخص «انتقال مالکیت» بالاترین وزن (0/64) و پس از آن، شاخص «انتقال حقوق قراردادی» با وزن (0/58) قرار دارد. کمترین وزن نیز متعلق به شاخص «ثبت اطلاعات متنوع» با (0/15) بوده است. در زمینه مقایسه زوجی شاخص های وزن دار هر دو نوع بارنامه، نتایج نشان داد که هیچکدام برتری مطلق نسبت به دیگری نداشته اند. بارنامه کاغذی در زمینه انتقال حقوق قراردادی، انتقال مالکیت، انتقال تصرف، رسید حمل کالا و قرارداد حمل امتیاز بیشتری نسبت به بارنامه الکترونیکی اخذ کرد. بارنامه الکترونیکی، نسبت به بارنامه کاغذی در زمینه شاخص های اعتبار امضا، سرعت عمل، ثبت اطلاعات و هزینه دارای برتری و اولویت بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 297

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 136 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button