Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

بختیاری لطفعلی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    1-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1242
  • دانلود: 

    724
چکیده: 

زمینه و هدف: در چند دهه گذشته آینده نگری به مثابه یکی از ابزارهای مهم سیاست گذاری به کار می رود و یکی از ابزارهای مهم برای رویارویی با موج های عدم قطعیت است. آینده نگری از اهمیت بالایی در تعالیم وحیانی اسلام و در متن قرآن و عترت و به ویژه دیدگاه حضرت علی (ع) که یک دوره مدیریت جامعه را تجربه کرده اند برخوردار است. روش شناسی: پژوهش حاضر با هدف تبیین آینده نگری از دیدگاه امام علی (ع) با روش کیفی و فن تحلیل مضمون انجام شد و با فیش برداری از کلیه فرمایشات امیرالمومنین (ع) از قبیل خطبه ها، نامه ها، حکمت ها و سایر احادیث نقل شده با واحد تحلیل مضمون، مضامین استخراج و داده ها جمع آوری شد. یافته ها: از تحلیل داده ها شاخص های اصلی اهمیت و ضرورت آینده نگری، عوامل موثر بر آینده نگری، فرآیند آینده نگری و نتایج و پیامدهای آینده نگری با شاخص های معین استخراج شد. نتیجه گیری: شاخص هایی مانند زیرکی، مشاوره، تفکر و اندیشه، اراده و تصمیم استوار، شناخت شرایط و وضعیت، هوشیاری، آزمون فرضیات، صبر و شکیبایی و خطرپذیری و تهور و بی باکی از اندیشه حضرت علی (ع) برای آینده نگری استخراج شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1242

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 724 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    27-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    282
  • دانلود: 

    510
چکیده: 

زمینه و هدف: توسعه دانش مدیریت اسلامی از دریچه های مختلفی قابل حصول است که آنچه تاکنون بیشتر توسط محققان این حوزه دنبال شده مراجعه به متون دینی بوده است. اما یکی دیگر از روش های توسعه این دانش مستندسازی تجربیات مدیران اسلامی می باشد که می تواند به عنوان راهی موثر و سازنده در خلق راه حل های کارآمد بومی برای حل مسایل مدیریتی کشور منطبق با اصول اسلامی مورد توجه قرار گیرد. روش شناسی: این تحقیق از نوع کیفی بوده و روش تحقیق به کار رفته در آن تحلیل مضمونی می باشد. گردآوری داده های تحقیق حاضر از طریق مصاحبه های نیمه ساخت یافته با مدیران اسلامی که با استفاده از روش های نمونه گیری بر مبنای اعتبار و نمونه گیری گلوله برفی انتخاب شده و تا مرحله اشباع نظری ادامه پیدا کردند، صورت گرفته است. یافته ها: حاصل تحلیل مضمونی 9 مصاحبه صورت گرفته، شکل گیری 186 کد توصیفی، 73 کد تفسیری (در دو سطح) و 6 مضمون فراگیر شامل «نگرش تربیت»، «اخلاق تربیت»، «راهبردهای تربیت»، «راهکارهای تربیت»، «ابعاد تربیت» و «اهداف تربیت» بوده است. نتیجه گیری: با یک نگاه سیستمی، در الگوی پیشنهادی این تحقیق، اخلاق تربیت و نگرش در تربیت، «ورودی های سیستم تربیتی» را تشکیل می دهند؛ راهبردهای تربیت و راهکارهای تربیت نیز در «فرایند تربیت» بر ابعاد تربیت اثر می گذارند و در نهایت اهداف تربیت به عنوان «خروجی سیستم» حاصل می شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 282

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 510 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    51-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    513
  • دانلود: 

    632
چکیده: 

زمینه و هدف: اخیرا تفکر بازی محور در حال گسترش به بسترهای غیر بازی شامل زمینه های سازمانی از جمله مدیریت منابع انسانی است، با توجه به افزایش کاربردهای آن، پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل بازی وارسازی مدیریت منابع انسانی در سازمان های دولتی صورت گرفت. روش شناسی: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی پیمایشی است، هم چنین با رویکرد پژوهش آمیخته متوالی صورت گرفته است. در بخش کیفی برای شناسایی مولفه های مدل، مصاحبه هایی با 11 نفر از اعضای هییت علمی و مدیران ارشد منابع انسانی در سازمان های دولتی صورت گرفت که با روش تحلیل تم تجزیه وتحلیل شد، سپس مولفه های استخراج شده در پرسش نامه ای مبنای پژوهش کمی قرار گرفت. مشارکت کنندگان در بخش کمی، 360 نفر از کارکنان دستگاه های اجرایی دولت بودند که بر اساس حجم نمونه مناسب برای تحلیل عاملی تعیین و با روش خوشه ای تصادفی ساده انتخاب شدند. تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده از پرسش نامه با نرم افزار اسمارت پی. ال. اس انجام شد. یافته ها: بر اساس نتایج کیفی، مدل بازی وارسازی منابع انسانی شامل سه مولفه مکانیک ها، دینامیک ها و احساسات است. بر اساس نتایج کمی، مولفه های بازی وارسازی بر اقدامات مدیریت منابع انسانی و رفتار کارکنان تاثیر معنی داری دارد. هم چنین نوع سازمان بر بازی وارسازی در مدیریت منابع انسانی تاثیر دارد. نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش، بازی وارسازی درگیری و انگیزه افراد برای انجام وظایف را افزایش می دهد. بنابراین مولفه های بازی وارسازی باید مورد توجه مدیران سازمان ها قرار گیرد تا با بهره برداری مناسب از آن، در دست یابی به اهداف سازمانی موفق تر باشند. هم چنین سیستم بازی وارسازی، باید با ماهیت سازمان هم راستا باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 513

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 632 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    85-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    516
  • دانلود: 

    651
چکیده: 

زمینه و هدف: حکم رانی در هر جامعه با نظام ارزش ها آن جامعه پیوندی ناگسستنی دارد. ارزش ها، هویت دولت را در عرصه عمل و خط مشی گذاری تعیین می بخشند، از این رو فهم ارزش های برای حکم رانان امری حساس و در عین حال پیچیده است. یکی از منابع مهم برای استخراج ارزش ها در جامعه ما، متون دینی و سیره پیامبر (ص) و اهل بیت ایشان است. هدف ما در این جستار شناخت ارزش های اخلاقی حکم رانی در بخش عمومی از دیدگاه نهج البلاغه است. روش شناسی: این پژوهش کیفی و از رویکرد حکمی-اجتهادی استفاده شده است. داده ها با کدگذاری از متن کتاب نهج البلاغه استخراج و در قالب جدول مضامین ارایه شده است و هم چنین برای اعتباریابی مضامین کشف شده از روش ژرف کاوی متن محور (مقابله و مقایسه مضامین با متون) بهره گرفته شده است. یافته ها: حکم رانان با شناخت ماهیت مشاغل و شاغلین حوزه عمومی می توانند با بهره گیری از آموزه ای اخلاقی علوی در بحث حکم رانی، به پیگیری اهداف حاکمیتی بپردازند و با معیار قرار دادن شاخص های نظیر عدالت گستری، کسب رضایت عمومی، گرایش مشفقانه به عموم مردم، اصلاح روابط عمومی و از بین بردن کینه های و عقده های اجتماعی؛ به تحقق رسالت آرمان شهر علوی مدد رسانند. نتایج: نقش کارگزاران خدمات عمومی در سعادت و شقاوت یک تمدن بسیار مهم است و چنان چه این کارگزاران به درستی از بعد اخلاقی تربیت نشده باشند آثار و پیامدهای مخربی را به جامعه تحمیل می کنند. در این پژوهش اخلاق محور و هسته اصلی ساخت انسان اداری و سازمانی از نظر امام علی (ع) بیان شده است و نظام حکم رانی علوی اصالت را به ارزش های اخلاقی می دهد و ساختارها و فرایندها اداری تابع اخلاق می باشند تا فرهنگ بوروکراتیک و سازمانی تهی از معنا و ارزش های اصیل انسانی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 516

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 651 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    119-158
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    187
  • دانلود: 

    462
چکیده: 

زمینه و هدف: یکی از عوامل توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، گسترش همه جانبه آموزش و تربیت صحیح و کارآمد نیروی انسانی است. هدف از پژوهش حاضر، احصاء و تبیین روش های آسیب زا در تربیت دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین بوده که پژوهش گر ضمن معرفی مهم ترین روش های تربیتی، آسیب های هرکدام از آنها را احصاء کرده است. روش شناسی: روش این پژوهش توصیفی، از نظر هدف، کاربردی و از نظر نوع مطالعه کیفی است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان سال دوم با سابقه خدمت در یگان های مختلف در ناجا بوده که با استفاده از روش نمونه گیری گلوله برفی تعداد 17 نفر تا اشباع نظری با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته به سوالات پاسخ دادند. یافته ها: بر اساس یافته های پژوهش آسیب های پنج روش تربیتی، تشویق، تنبیه، آمادگی جسمانی، اعطای مسیولیت و محبت در دو مقوله مشکلات رفتاری و مشکلات هیجانی با مولفه های گوناگون دسته بندی شده اند. نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش روش های تربیتی موجود در دانشگاه آسیب هایی را به همراه دارد که احصاء و پرداختن به آنها می تواند در راستای تربیت بهینه دانشجویان مفید واقع شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 187

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 462 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    159-190
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    348
  • دانلود: 

    554
چکیده: 

زمینه و هدف: برنامه ریزی و اعمال سیاست های دقیق و کارآمد از سوی مدیریت منابع انسانی سازمان ها در راستای پاسخ گویی به نیازهای اساسی کارکنان در شرف بازنشستگان امری ضروری بود است. از این رو هدف اصلی این مقاله ارایه الگویی برای آماده سازی کارکنان در شرف بازنشستگی ناجا است. روش شناسی: پژوهش حاضر از نظر رویکرد پژوهشی، آمیخته است. هدف آن کاربردی و روش توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری در بخش کیفی کلیه متون و پژوهش های مرتبط و در بخش کمی کلیه کارکنان با سابقه خدمت 25 سال به بالا هستند. بر اساس روش تحلیل عاملی تاییدی 400 نمونه آماری به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه محقق ساخته است که روایی آن با استفاده از شاخص کفایت نمونه گیری 925/0 و پایایی پرسش نامه با استفاده از آلفای کرونباخ 87/0 به دست آمد. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از آزمون های آماری تی زوجی و تک نمونه ای و تحلیل عاملی تاییدی انجام شده است. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد الگوی مستخرج شامل دو بعد فردی و سازمانی است. بعد فردی شامل مولفه های نگرانی (25/0) و امید (18/0) و بعد سازمانی شامل مولفه انتظارات (31/0) و نیازها (26/0) است. یافته ها نشان داد از نظر کارکنان بین وضع موجود و مطلوب فاصله وجود دارد. نتیجه گیری: با توجه به فلسفه و اهداف الگو، برای پیاده سازی آن باید راهبردهای لازم برای کاهش نگرانی ها و تحقق امیدها، انتظارات و نیازهای کارکنان در شرف بازنشستگی پیش بینی گردد که لازمه آن کاربست راهکارهای قانونی، آموزشی، ساختاری و فرهنگی می باشد تا از این طریق بتوان فاصله بین وضع موجود و مطلوب را از بین برد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 348

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 554 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    191-218
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    606
  • دانلود: 

    747
چکیده: 

زمینه و هدف: با توجه به اهمیت سرمایه انسانی باید به ریسک های منابع انسانی اهتمام ویژه ای داشت. در این راستا پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل ریسک های منابع انسانی، در یکی از مراکزآموزش عالی کشور انجام شده است. روش شناسی: پژوهش از نظر هدف، اکتشافی-کاربردی است و در انجام آن از راهبرد پژوهشی کیفی داده بنیاد استفاده شده است. داده های مورد نیاز با استفاده از نمونه گیری غیر احتمالی و گلوله برفی؛ از طریق مصاحبه ی نیمه ساختاریافته با 15 نفر از مدیران ارشد ستادی و اجرایی (خبرگان منابع انسانی) گردآوری شده، برای تجزیه و تحلیل داده ها نیز از نرم افزار مکس کیودا نسخه 12 استفاده شده است. یافته ها: براساس یافته های پژوهش، سه دسته از ریسک های منابع انسانی با عنوان ریسک های اهداف، فرایندی و سرمایه انسانی شناسایی شد. عوامل فردی، سازمانی و محیطی به عنوان شرایط علی اثرگذار بر این ریسک ها، عوامل کارکردی و ساختاری به عنوان عوامل زمینه ای و ارزش های حاکم بر جامعه، ویژگی های سازمان و ویژگی های شغل به عنوان عوامل مداخله گر شناسایی شد. در نهایت ضمن ارایه راهبردهای مواجهه با هریک از ریسک های سه گانه، پیامدهای حاصل از به کارگیری راهبردهای مذکور نیز در قالب پیامدهای اجتماعی، پژوهشی و آموزشی احصاء شد. نتیجه گیری: براساس نتایج حاصل از پژوهش، نیاز به توجه جدی به عوامل زمینه ای، علی، مداخله گر است و با اتخاذ راهبردهای مناسب، می توان شاهد ارتقای سطح عملکردی سازمان بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 606

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 747 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    219-254
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    349
  • دانلود: 

    587
چکیده: 

زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه پیش بینی سازمانی برعملکرد سازمانی با نقش میانجی دوسوتوانی و نقش تعدیل گر پویایی محیطی صورت گرفت. روش شناسی: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران پالایشگاه های زیر نظر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران است. با توجه به حجم نمونه موردنیاز برای مدل سازی معادلات ساختاری، تعداد 250 نمونه به روش تصادفی ساده انتخاب شد. ابزار گردآوری در این پژوهش، پرسش نامه استاندارد است که حاوی 49 سوال است، روایی ابزار از طریق روایی سازه، روایی همگرا و واگرا مورد سنجش قرار گرفت. پایایی ابزار نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برابر 882/0 محاسبه و مورد تایید قرار گرفت. یافته ها و نتیجه گیری: نتایج حاصل از نرم افزار PLS نشان داد که پیش بینی سازمانی از طریق دوسوتوانی نوآوری بر عملکرد شرکت رابطه معنی داری دارد. نوآوری بهره برداری و نوآوری اکتشافی بر عملکرد رابطه معنی دار و متوسطی دارند. هم چنین رابطه پایش محیطی بر عملکرد از طریق نقش میانجی نوآوری اکتشافی و نوآوری بهره برداری تایید شد. رابطه انتخاب راهبرد بر عملکرد از طریق نقش میانجی نوآوری اکتشافی و نوآوری بهره برداری نیز مورد تایید قرار گرفت، هم چنین نتایج نشان داد نوآوری اکتشافی بر رابطه یکپارچه سازی بر عملکرد نقش میانجی دارد، ولی رابطه یکپارچه سازی بر عملکرد از طریق نوآوری بهره برداری مورد تایید قرار نگرفت. هم چنین نتایج نشان داد که پویایی محیطی رابطه نوآوری اکتشافی و نوآوری بهره برداری را بر عملکرد تعدیل می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 349

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 587 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    255-284
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    321
  • دانلود: 

    584
چکیده: 

زمینه و هدف: سازمان ها برای دست یابی به موفقیت و رقابت با دیگر سازمان ها نیازمند منابع انسانی متعهد، دارای انگیزه و کارآیی بالا هستند. بنابراین شناخت نیروی انسانی و عوامل موثر بر کارآیی آن ها برای به کارگیری هر چه مطلوب تر این سرمایه سازمانی یکی از دل مشغولی های مدیران سازمان ها بوده و می باشد. پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر رهبری اخلاقی بر رفتار شهروندی سازمانی با توجه به نقش میانجی طردشدگی در محیط کار انجام شده است. روش شناسی: پژوهش حاضر با هدف کاربردی، از نوع توصیفی و هم بستگی است. جامعه آماری پژوهش کلیه کارشناسان رسمی شرکت آب و فاضلاب استان تهران به تعداد 350 نفر است. روش نمونه گیری به صورت تصادفی ساده و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 184 نفر انتخاب شدند. ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات پرسش نامه بود. پرسش نامه های نویل (2009) برای طردشدگی محیط کاری، براون و تریوینو (2006) برای رهبری اخلاقی و پادساکف (1991) برای رفتارشهروندی سازمانی استفاده شد. روایی آن به صورت صوری و با نظر خبرگان و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ بررسی شد. داده های حاصل با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ها: رهبری اخلاقی بر رفتار شهروندی سازمانی با نقش میانجی طردشدگی در محیط کار در شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاثیر و توانسته اند 39 درصد از تغییرات رفتار شهروندی را تبیین می کند. هم چنین، رهبری اخلاقی به میزان (79/0) درصد بر طردشدگی در محیط کار و (34/0) بر رفتار شهروندی تاثیر دارند. هم چنین، طردشدگی در محیط کار به میزان (80/0) درصد بر رهبری اخلاقی تاثیر بگذارد. نتیجه گیری: بنابراین می توان گفت که با اعمال رهبری اخلاقی در یک سازمان، علاوه بر بروز رفتار شهروندی در کارکنان، می توان از طردشدگی در محیط کار جلوگیری کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 321

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 584 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button