پژوهش حاضر با هدف تدوین برنامه درمانی آموزشی گروهی مبتنی بر تحلیل رفتار متقابل و روش پذیرش و تعهد و بررسی اثربخشی آن بر مولفه های خودشفقتی دختران دچار شکست عاطفی انجام گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی بوده و از لحاظ روش از نوع ترکیبی (کیفی و کمی) شامل بخش کیفی از نوع تدوین برنامه درمانی آموزشی گروهی مبتنی بر تحلیل رفتار متقابل و روش پذیرش و تعهد و بخش کمی از نوع نیمه آزمایشی برای ارزیابی اثربخشی برنامه ی تدوین شده ی برنامه درمانی آموزشی گروهی مبتنی بر تحلیل رفتار متقابل و روش پذیرش و تعهد بر خودشفقتی بود. مورد مطالعه شامل جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان دچار شکست عاطفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در سال 1399-1398 تشکیل می دادند که بصورت تصادفی در گروه آزمایش (15 نفر) و گروه کنترل (15 نفر)، جایگزین شدند. شرکت کنندگان گروه آزمایش، 9 جلسه برنامه تدوین شده تحلیل روابط متقابل و پذیرش و تعهد را دریافت نمودند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه خودشفقتی نف (2003) استفاده شد. داده ها با روش آماری کوواریانس چندمتغیری مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان داد که برنامه تدوین شده گروه درمانی تحلیل روابط متقابل و پذیرش و تعهد بر خودشفقتی اثربخش بوده است و دختران دچار شکست عاطفی گروه آزمایش خودشفقتی بیشتری نسبت به دختران دچار شکست عاطفی گروه کنترل داشتند. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که گروه درمانی تحلیل روابط متقابل و پذیرش و تعهد بر خودشفقتی اثربخش است.