مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    1-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    381
  • دانلود: 

    138
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی نقش واسطه ای جو سازمانی نوآورانه در رابطه بین رهبری دانش با عملکرد شغلی است. این پژوهش از نظر هدف از نوع پژوهش های کاربردی و از نظر روش، توصیفی همبستگی است. جامعه آماری شامل تمام کارکنان دانشگاه بیرجند (340 نفر) است که براساس جدول مورگان، تعداد 200 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شد و با استفاده از روش تصادفی ساده انتخاب شدند و در نهایت داده های حاصل از 191 پرسش نامه، تجزیه و تحلیل شد. ابزار گرد آوری داده ها در پژوهش حاضر پرسشنامه رهبری دانش ویتالا (2004)، پرسشنامه عملکرد شغلی پاترسون (1970) و پرسشنامه جو سازمانی نوآورانه سیگل و کارمر (1987) است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون، تحلیل مسیر، آزمون سوبل و مدلیابی معادلات ساختاری به وسیله نرم افزارهای SPSS 25 و AMOS 24 انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان دهنده آن است که بین گرایش به یادگیری، جو حمایتی یادگیری و عمل در نقش الگو با عملکرد شغلی کارکنان رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد، اما حمایت از فرآیند یادگیری پیش بینی کننده عملکرد شغلی نیست. رهبری دانش 35 درصد از عملکرد شغلی کارکنان را تبیین می کند. همچنین جو سازمانی نوآورانه ممکن است نقش میانجی در رابطه رهبری دانش عملکرد شغلی را ایفا کند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 381

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 138 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    28-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    519
  • دانلود: 

    85
چکیده: 

استقرار مدیریت کیفیت جامع (مکنا) برای کلانتری ها و پاسگاه ها و همه مراکز عرضه خدمات انتظامی بسیار ضروری است. مطالعه حاضر باهدف تعیین تاثیر نظام مدیریت کیفیت ناجا (مکنا) بر عملکرد کارکنان و رضایت ارباب رجوع در کلانتری های فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی انجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری شامل تمام کارکنان کلانتری ها و پاسگاه ها و همه مراکز عرضه خدمات انتظامی استان آذربایجان غربی است که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به تعداد 278 نفر به عنوان حجم نمونه از طریق فرمول کوکران انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها با استفاده از سه پرسشنامه استاندارد «مدیریت کیفیت ناجا(مکنا)»، «عملکرد کارکنان» و «رضایت ارباب رجوع» استفاده شده است. روایی این پژوهش از طریق محتوایی و پایایی با آلفای کرونباخ برای هر یک از پرسشنامه ها به ترتیب، 853/0، 842/0، 871/0 تایید شد. یافته های پژوهش حاکی از آن است که مکنا و ابعاد آن بر عملکرد کارکنان و رضایت ارباب رجوع تاثیر معناداری دارد و تمام فرضیه ها در سطح خطای 99 درصد تایید شد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 519

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 85 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    57-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    177
  • دانلود: 

    59
چکیده: 

پژوهش حاضر بررسی تاثیر استفاده از روش ارزیابی توزیع اجباری بر خطر های منابع انسانی با در نظر گرفتن نقش میانجی معماری استعدادها است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ نحوه گردآوری داده ها، توصیفی-پیمایشی و از نوع پژوهش های کمی است. جامعه آماری را مدیران شرکت های فعال در صنعت نرم افزار در استان تهران تشکیل دادند که زیر نظر پارک علم و فناوری دانشگاه تهران فعالیت می کنند. تعداد این شرکت ها 39 شرکت بود که با توجه به کم بودن تعداد جامعه، به روش تمام شماری پرسشنامه پژوهش در اختیار همه مدیر عاملان 39 شرکت مذکور، قرار داده شد. برای تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه از آزمون های نرمال بودن، همبستگی و مدل معادلات ساختاری از طریق نرم افزارهای اس پی اس اس و اسمارت پی ال اس، استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد استفاده از روش رتبه بندی توزیع اجباری بر معماری استعدادها تاثیر مثبت و بر خطر های منابع انسانی تاثیر منفی دارد. معماری استعدادها نیز بر خطر های منابع انسانی دارای تاثیر منفی بود. همچنین نقش میانجی متغیر معماری استعدادها در تاثیر استفاده از روش ارزیابی توزیع اجباری بر خطر های منابع انسانی، تایید شد. براین اساس استفاده از روش ارزیابی توزیع اجباری می تواند به حفظ و شناسایی کارکنان بااستعداد و در نتیجه کاهش خطر منابع انسانی کمک کند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 177

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 59 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    84-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    187
  • دانلود: 

    62
چکیده: 

پژوهش حاضر در پی تدوین مدل نظام آموزش با رویکرد چابکی است. نوع پژوهش از نظر هدف کاربردی توسعه ای است و در زمره پژوهش های ترکیبی در دو مرحله کیفی و کمی اجرا شد. جامعه آماری در مرحله کیفی بین 13 نفر از مدیران و معاونان و روسای بانک ملت شهر یزد و 3 نفر از اساتید دانشگاهی بودند و تمام کارکنان و مدیران شعبه های بانک ملت شهر یزد به عنوان جامعه آماری مرحله کمی پژوهش در نظر گرفته شد. به منظور برآورد حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شد که در حدود 200 نفر به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شدند (تعداد 184 پرسشنامه جمع آوری شد). برای تجزیه وتحلیل اطلاعات از نرم افزار Amoss22 استفاده شد. نتایج نشان داد 17 شاخص استخراج شده از اهمیت بالاتری برخوردار بوده اند که در ابعاد شایستگی، آینده نگری و انعطاف پذیری دسته بندی شدند. نتایج حاصل از بخش کمی به دست آمده نشان داد، مولفه انعطاف پذیری با ضریب تاثیر (0. 785) دارای بیشترین تاثیر است. همچنین مولفه های آینده نگری با ضریب (0. 742) و شایستگی با ضریب(0. 738) تاثیر معنادار و مثبتی بر نظام آموزش چابک دارند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 187

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 62 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

بابایی سحر | رحیمی حمید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    111-141
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    621
  • دانلود: 

    278
چکیده: 

بدون شک گسترش پارانویید سازمانی در سازمان ها به بروز پدیده های نامطلوبی در سطح سازمان و جامعه منجر می شود و با توجه به گستردگی این پدیده و لزوم مدیریت و کاهش پیامدهای نامطلوب آن، ضرورت و اهمیت بررسی این پدیده در سازمان ها به عنوان یک مساله مطرح است. بنابراین، درک پیشایندها و پسایندهای پارانویید سازمانی میتواند در کاهش آثار منفی این مفهوم به مدیران یاری رساند. بر این اساس، هدف پژوهش حاضر، بررسی پیشایندها و پسایندهای پارانویید سازمانی در دانشگاه کاشان است. نوع پژوهش، توصیفی همبستگی و جامعه آماری شامل کارکنان ستادی دانشگاه کاشان در سال 1398 به تعداد 377 نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، 235 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گرداوری داده ها از سه پرسشنامه پیشایندهای پارانویید سازمانی، پارانویید سازمانی و پسایندهای پارانویید سازمانی استفاده شد. روایی هر سه پرسشنامه به صورت محتوایی و سازه تایید شد. پایایی پرسشنامه ها از طریق ضریب آلفای کرونباخ برای پیشایندها 87/0، پارانویید سازمانی 84/0 و پسایندها 86/0 به دست آمد. تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار SPSS و آموس انجام گرفت. یافته ها نشان داد میانگین همه پیشایندهای پارانویید سازمانی، میانگین همه ابعاد پارانویید سازمانی به جز مولفه پارانویید شناختی و میانگین همه پسایندهای پارانویید سازمانی پایین تر از حد متوسط بود. همچنین پیشایندهای پارانویید سازمانی 33/0 روی پارانویید سازمانی تاثیر منفی و معنادار و پارانویید سازمانی به میزان 64/0 روی پسایندهای پارانویید سازمانی تاثیر مثبت و معنادار دارد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 621

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 278 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    142-165
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    332
  • دانلود: 

    167
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین شیوه های تصمیم گیری مدیران با کیفیت کار گروهی و مدیریت مشارکتی کارکنان زن دانشکده علوم پزشکی خراسان شمالی است که از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ نوع پژوهش، توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری شامل تمام کارکنان زن دانشکده علوم پزشکی خراسان شمالی به تعداد 2000 نفر و نمونه طبق فرمول کوکران 322 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل سه پرسشنامه استاندارد 41 سوالی شیوه های تصمیم گیری مدیران خوش نیت (1385)، پرسشنامه 37 سوالی کیفیت کار گروهی هوگل و گمویندن (2001)، پرسشنامه 16 سوالی مدیریت مشارکتی چوپانی (1389) است که پایایی آن ها از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب (87/0)، (85/0) و (89/0) برآورد شد و روایی پرسشنامه ها از نوع صوری و محتوایی بود که مورد تایید اساتید و خبرگان قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل یافته ها در بخش آمار توصیفی از جدول توزیع فراوانی، نمودار، میانگین و انحراف استاندارد و در بخش آمار استنباطی برای تجزیه و تحلیل داده ها و تعمیم نتایج از معادلات ساختاری به کمک نرم افزارهای آماری spssو Lisrel استفاده شد. یافته ها نشان داد بین شیوه های تصمیم گیری مدیران با کیفیت کار گروهی و مدیریت مشارکتی زنان در دانشکده علوم پزشکی خراسان شمالی رابطه معنا داری وجود دارد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 332

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 167 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    166-182
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    265
  • دانلود: 

    140
چکیده: 

توجه به کارکنان به عنوان بزرگ ترین سرمایه سازمان پدیده ای است که با رشد روز افزون اطلاعات وپیچیده تر شدن مشاغل بر اهمیت آموزش کارکنان نیز افزوده شده است. هدف این پژوهش، معرفی مدلتوانمند سازی کارکنان با آموزش است. جامعه آماری شامل کارکنان ستاد پلیس های تخصصی استان آذربایجان شرقی و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 007 نفر به روش تصادفی طبیقه ای است. روش پژوهش توصیفی پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است که به تایید اساتید خبره رسیده است و پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده است. انجام گرفت. یافته های پژوهش نشان داد Amos و spss تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزارهای آماری 231 بر توانمند سازی کارکنان / 1 و آموزش عملی نیز با ضریب مسیر 57 / آموزش نظری با ضریب مسیر 64تاثیر داشته است؛ در نتیجه، نیروی پلیس برای دستیابی به موفقیت و دستیابی به اهداف در راستایتوانمندسازی منابع انسانی، باید بر روی آموزش در ابعاد آموزش های نظری و عملی برنامه ریزی کوتاه وبلند مدت کند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 265

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 140 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button