هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی بازی های حرکتی بر شدت اختلال اتیسم در کودکان با اختلال طیف اتیسم بود. مطالعه حاضر از نوع نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی کودکان 7 تا 10 سال کودکان با اختلال طیف اتیسم شهر زاهدان بود که 30 کودک (21 پسر و 9 دختر) به صورت در دسترس انتخاب شدند و به صورت هدفمند در سه گروه مداخله بازی های حرکتی با بهره هوشی پایین، متوسط و بالا قرار گرفتند. به منظور بررسی شدت اختلال اتیسم از مقیاس اندازه گیری گارز-2 (GARS-2) استفاده شد. برنامه بازی های حرکتی به مدت 24 جلسه، سه جلسه در هفته و هر جلسه به مدت 45 تا 60 دقیقه انجام شد. از آزمون های تحلیل کوواریانس چندمتغیره و تک متغیره و همچنین از نرم افزار 20-SPSS استفاده شد. یافته ها نشان داد از لحاظ رفتارهای کلیشه ای، مهارت های ارتباطی و تعاملات اجتماعی بین گروه مداخله بازی های حرکتی با بهره هوشی پایین، متوسط و بالا تفاوت معناداری وجود داشت (001/0>P). بازی های حرکتی، باعث بهبود و تسهیل در تعاملات اجتماعی، مهارت های ارتباطی و کاهش رفتارهای کلیشه ای در این کودکان شد. مداخله بازی های حرکتی به ترتیب در گروه های باهوش بالا، متوسط و پایین، بیشترین اثر را داشت.