مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

356
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

690
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازی های حرکتی بر شدت نشانه های بالینی در کودکان با اختلال طیف اتیسم

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 11

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی اثربخشی بازی های حرکتی بر شدت اختلال اتیسم در کودکان با اختلال طیف اتیسم بود. مطالعه حاضر از نوع نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی کودکان 7 تا 10 سال کودکان با اختلال طیف اتیسم شهر زاهدان بود که 30 کودک (21 پسر و 9 دختر) به صورت در دسترس انتخاب شدند و به صورت هدفمند در سه گروه مداخله بازی های حرکتی با بهره هوشی پایین, متوسط و بالا قرار گرفتند. به منظور بررسی شدت اختلال اتیسم از مقیاس اندازه گیری گارز-2 (GARS-2) استفاده شد. برنامه بازی های حرکتی به مدت 24 جلسه, سه جلسه در هفته و هر جلسه به مدت 45 تا 60 دقیقه انجام شد. از آزمون های تحلیل کوواریانس چندمتغیره و تک متغیره و همچنین از نرم افزار 20-SPSS استفاده شد. یافته ها نشان داد از لحاظ رفتارهای کلیشه ای, مهارت های ارتباطی و تعاملات اجتماعی بین گروه مداخله بازی های حرکتی با بهره هوشی پایین, متوسط و بالا تفاوت معناداری وجود داشت (001/0>P). بازی های حرکتی, باعث بهبود و تسهیل در تعاملات اجتماعی, مهارت های ارتباطی و کاهش رفتارهای کلیشه ای در این کودکان شد. مداخله بازی های حرکتی به ترتیب در گروه های باهوش بالا, متوسط و پایین, بیشترین اثر را داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کربلایی، محبوبه، شجاعی، معصومه، و قاسمی، عبداله. (1399). اثربخشی بازی های حرکتی بر شدت نشانه های بالینی در کودکان با اختلال طیف اتیسم. توانمند سازی کودکان استثنایی، 11(3 )، 1-11. SID. https://sid.ir/paper/958593/fa

    Vancouver: کپی

    کربلایی محبوبه، شجاعی معصومه، قاسمی عبداله. اثربخشی بازی های حرکتی بر شدت نشانه های بالینی در کودکان با اختلال طیف اتیسم. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1399؛11(3 ):1-11. Available from: https://sid.ir/paper/958593/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه کربلایی، معصومه شجاعی، و عبداله قاسمی، “اثربخشی بازی های حرکتی بر شدت نشانه های بالینی در کودکان با اختلال طیف اتیسم،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 11، no. 3 ، pp. 1–11، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/958593/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button